رپرتاژ اگهی /

جدیدترین و آخرین اخبار حقوق کارمندان

جدیدترین و آخرین اخبار حقوق کارمندان
کدخبر : 47437

موضوع اخبار حقوق کارمندان یکی از اخبار اقتصادی مهم است که در ماه‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است.

موضوع اخبار حقوق کارمندان یکی از اخبار اقتصادی مهم است که در ماه‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است. کارمندان امیدوارند دولت سیزدهم در سال جدید بتواند افزایش حقوق را به ایده آل ترین شکل ممکن انجام دهد. اخبار افزایش حقوق کارمندان موضوعی است که به تأمین بودجه کشور مرتبط است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد آخرین اخبار افزایش حقوق کارمندان اطلاعات تازه‌ای را به شما ارائه دهیم. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

میانگین افزایش حقوق کارمندان

برای بسیاری از کارمندان که در حال دریافت کف حقوق کارمندی هستند مهم است که بتوانند افزایش بیشتری را در سال جدید تجربه کنند. سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: دولت سیزدهم با رشد میانگین ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و کارمندان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است. افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای کسانی است که حداقل حقوق را در سال جاری دریافت می‌کنند اعمال خواهد شد. سید احسان خاندوزی سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ادامه داد که کمتر از ۲۰ درصد افزایش حقوق در سال جدید نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد اقتصادی دولت رئیسی برگرداندن ریل اقتصاد به مسیر نظم در حوزه اقتصادی و پرداخت‌های مالی است.

شفاف‌سازی منابع عمومی دولت در بودجه

خاندوزی در زمینه شفاف سازی منابع عمومی دولت در بودجه امسال بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ در دو هفته اخیر به شکل کامل تدوین شده به مجلس تقدیم شده است. یکی از ویژگی‌های مثبتی که در دوره ریاست رئیسی به چشم می‌خورد وجود منابع عمومی شفاف است که این امر باعث تحسین بسیاری از اقتصاددانان شده است. خاندوزی به عنوان سخنگوی دولت بیان کرد که بودجه ۱۴۰۲ به گونه‌ای تدوین شده است که تا ۲۰۰۰ همت افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: رویکرد بودجه سال آینده این گونه است که وابستگی کمتری به نفت داشته باشند تا با توازن ایجاد شده موضوع افزایش حقوق کارمندان را تحت تأثیر قرار ندهد.

کاهش نرخ رشد نقدینگی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمینه حقوق کارمندان وجود دارد، بررسی رشد نقدینگی است. سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم در این باره اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی در مسیر نزولی قرار گرفته است که این موضوع می‌تواند باعث کاهش تورم شود. برخی از اخبار و فضاسازی‌های ایجاد شده که در حوزه سیاست‌های ارزی خود را نشان می‌دهد، دولت در تلاش است تا بتوانند میزان چاپ پول را به حداقل خود برساند.

سخنگوی دولت درباره نگاه دولت به پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: سیاست پرداخت یارانه کشور از دوره احمدی نژاد بهینه نبوده و ایرادهای جدی به آن وارد است، به همین دلیل از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تغییرات زیادی در شیوه و دستورالعمل پرداخت یارانه انجام شده است.

در حال حاضر در یک الی دو استان، دوره آزمایشی کالابرگ آغاز شده تا میزان اثربخشی آن سنجیده شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح یارانه نقدی به صورت کالابرگ الکترونیک پرداخت خواهد شد. البته باید خاطر نشان کرد که این موضوع به صورت اختیاری برای سرپرستان خانوار خواهد بود.

فرمول افزایش حقوق کارمندان تغییر کرد

همان‌طور که بیان شد خبر اقتصادی افزایش حقوق کارمندان، به عنوان یکی از اخبار کلیدی در ماه‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد جزئیات افزایش پلکانی حقوق سال ۱۴۰۲ بیان داشت: در موضوع حقوق کارمندان افزایش حقوق در سال جاری به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که منجر به ایجاد تورم نشود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد که دولت سیزدهم خط قرمز خود را نرخ تورم تعیین کرده است. میثم لطیفی در زمینه افزایش حقوق کارمندان اعلام کرد: پیشنهاد افزایش حقوق در بند ۱۷ ماده قانون متناسب با دستور رئیس جمهور در عادلانه سازی حقوق مطرح شده است. فرآیند افزایش حقوقی یک فرآیند پیچیده و طولانی است که می‌تواند درگیری‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد. لطیفی بیان کرد که افزایش حقوق که منجر به تورم می‌شود از دستور کار خارج شده است چرا که دولت رئیسی اعتقاد به ایجاد تورم نداشته و ترجیح می‌دهد تا چاپ پول خود را به حداقل برساند.

19244384-70b5-4b31-b96e-c42cdd97cd20

میانیگن حقوق کارمندان چند میلیون تومان است

رئیس سازمان استخدامی کشور به این سؤال مهم پاسخ داده است. میثم لطیفی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی و معیشت مردم در سال جاری در وضعیت ناراحت کننده‌ای قرار دارد بیان داشت که دولت سیزدهم در تلاش است تا از اقدام‌های تورم زا جلوگیری کند. در حال حاضر میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان است اما در سال آینده پرداخت‌ها باید بر اساس شایستگی انجام شود.

میثم لطیفی در زمینه مدیریت صحیح پرداخت اعلام کرد نابرابری‌هایی که در پرداخت حقوق وجود دارد باید تا حدود زیادی اصلاح شود به عنوان مثال میانگین حقوق کارکنان دولت حدود ۱۰ میلیون تومان است که آیا عدالت در این زمینه اجرا می‌شود یا خیر. عدالت به معنای برابری نبوده اما باید پرداخت حقوق به صورت مناسب برای افراد شایسته افزایش پیدا کند. میثم لطیفی در زمینه تورم نیز برای سال جدید موضوع رفع مشکلات اقتصادی را پیگیری خواهد کرد. وی ادامه داد: یکی از طرح‌های بزرگی که دولت در حال انجام آن است، اجرای طرح آرد و نان بوده که در قالب شناسایی ۷۴,۰۰۰ نانوایی انجام شده است. حال باید دید که افزایش حقوق و تغییرات مزایای کارمندان در سال جدید به چه صورت خواهد شد.

جمع بندی

بسیاری از کارمندان از وضعیت دریافت حقوق‌ خود گله دارند که این موضوع مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد. امروزه پیگیری اخبار روز نیازمند شناخت بهترین سایت خبری است. جدیدپرس یکی از وب‌ سایت‌های خبری است که اخبار خود را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر می‌کند. امید است که در سال جدید، با توجه نوسانات قیمت ارز و تورم ایجاد شده، دولت بتواند افزایش حقوق کارمندان دولت را به بهترین شکل انجام دهد.

در حال حاضر بودجه سال 1402 در دسترس دولت قرار گرفته است تا به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. دولت با بررسی لایحه بودجه سال جدید می‌تواند اشکالات بودجه ارائه شده دولت را اصلاح کند. در صورتی که بخواهید اخبار اقتصادی روز را دنبال کنید، کافی است به جدیدپرس سر بزنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه