موبایل

بهترین پردازنده موبایل در سال 2023 معرفی شد!

بهترین پردازنده موبایل در سال 2023 معرفی شد!
کدخبر : 47558

حتماً شما هم هنگام خرید انواع گوشی موبایل، مواجهه با مشکل در پردازنده موبایل خود یا حین تعویض آن سؤال «بهترین پردازنده موبایل کدام است؟»

 برایتان پیش آمده؛ با مطالعه این مطلب، پاسخ سؤال خود را خواهید گرفت. عملکرد گوشی هوشمند شما تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله سیستم عامل، سازنده و حامل بی‌سیم است. اما یک عنصر ضروری و اغلب نادیده گرفته شده وجود دارد که تا حد زیادی مسئول سرعت، کارایی و عمر باتری گوشی هوشمند شما است. این عنصر مهم و حیاتی برای گوشی، پردازنده است؛ بنابراین بدیهی است که به دنبال بهترین Cpu موبایل برای گوشی هوشمند خود باشید.

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، بسیار مهم است که تمام گجت های الکترونیکی خود را به روز نگه دارید و پیشرفته ترین لپ تاپ ها، انواع گوشی موبایل، تجهیزات آنها و بسیاری موارد دیگر را از نظر فنی داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب بهترین پردازنده موبایل 2022 را به شما معرفی کنیم. پردازنده تلفن همراه از اجزای مهم برای سرعت یک گوشی هوشمند، عملکرد بازی، کارایی باتری و تجربه کاربر بر اساس عملکرد است.

بهترین انتخاب این است که گوشی هوشمندی با بهترین پردازنده موبایل داشته باشید تا بتوانید کار خود را در کمترین زمان انجام دهید و در یک چشم به هم زدن تمام برنامه های مورد علاقه خود را باز کنید. با این حال، اگر تلفن همراهی دارید که پردازنده ضعیف‌تری دارد، مشکلاتی مانند تأخیر، گرم شدن بیش از حد، عمر باتری ضعیف و تجربه کاربری بد را تجربه خواهید کرد.

پردازنده موبایل یک مدار الکترونیکی است که برای مراقبت از دستورالعمل‌های دستگاه مانند تماس‌های صوتی، کالیبراسیون دوربین، محاسبات، شبکه‌های سلولی و غیره برنامه‌ریزی شده است. عملکرد بازی موبایل نیز به این قطعه مهم بستگی دارد. خبر خوب این است که می‌توانید برای افزایش سرعت بازی‌ها از بهترین پردازنده موبایل برای گیم استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید بهترین پردازنده موبایل هستید می‌توانید به سایت فرنا مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی فرنا، بهترین سایت مقایسه پردازنده موبایل است که به فروش انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی آن ها از جمله پردازنده‌ها می‌پردازد. با مراجعه به سایت فرنا و مقایسه پردازنده موبایل در آن می‌توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

چرا انتخاب بهترین پردازنده موبایل مهم است؟

بهترین پردازنده موبایل 2022 و انواع پردازنده های موبایل برای گیم و میان رده ها

انتخاب بهترین Cpu موبایل یک از مهم‌ترین کارهایی است که باید آگاهی لازم را در رابطه با آن پیدا کنید. پردازنده به عنوان مرکز عملکرد گوشی هوشمند شما به شمار می‌رود. این قطعه هر فرمان را دریافت و اجرا می‌کند و میلیاردها محاسبه در ثانیه انجام می‌دهد. اثربخشی پردازنده مستقیماً بر هر برنامه‌ای که اجرا می‌کنید از جمله دوربین، پخش‌کننده موسیقی یا فقط یک برنامه ایمیل ساده تأثیر می‌گذارد. اگر پردازنده موبایل خود را اشتباه انتخاب کنید ممکن است با برنامه‌های کند و عملکرد شبکه محدود مواجه شوید.

وقتی کار پیچیده‌تری انجام می‌دهید، مانند انجام یک بازی چندنفره آنلاین با گرافیک سه‌بعدی فشرده یا فیلم‌برداری 1080p، باری که بر روی پردازنده وارد می‌شود می‌تواند بسیار زیاد باشد. توانایی پردازنده برای هماهنگ کردن ارتباطات کارآمد بین تمام اجزای آن، مودم، گرافیک و موتورهای چند رسانه‌ای برای عملکرد روان ضروری است؛ بنابراین دلیل اهمیت انتخاب بهترین پردازندهموبایل کاملاً واضح است. شما می‌توانید بهترین Cpu موبایل را از فروشگاه اینترنتی فرنا با امکان مقایسهبین انواع پردازنده‌های موبایل تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین پردازنده موبایل 2022برای هر عملکرد خاص آشنا شوید.

بهترین پردازنده موبایل برای گیم

بهترین CPU گوشی موبایل در سال 2021 - بهترین پردازنده گوشی های هوشمند

اگر طرفداری بازی با موبایل هستید هر زمان که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، ممکن است در مورد انتخاب بهترین پردازنده موبایل برای بازی گیج شوید. انواع گوشی موبایل موجود در بازار گوشی‌های هوشمند سطح پایه، اقتصادی و میان‌رده، از اسنپدراگون کوالکام و مدیاتک استفاده می‌کنند. این دو پردازنده برندها و شرکت‌های بسیار محبوبی هستند. در این بخش به شما خواهیم گفت که کدام پردازنده برای گوشی گیمینگ شما بهترین است.

1. بهترین پردازنده موبایل برای بازیپردازنده Apple A14 Bionic برای گوشی‌های اپل

وقتی صحبت از بهترین پردازنده‌ موبایل برای بازی گوشی‌های هوشمند اپل به میان می‌آید، Apple A14 Bionic در صدر جدول قرار دارد. این چیپست سفارشی اپل به دلیل تولید سفارشی و شخصی سازی آن توسط اپل برای پاسخگویی به نیازهای خاص دستگاه‌ها و برنامه‌های بازی، به طور مداوم در صدر جدول امتیازات عملکرد قرار گرفته است.

Apple A14 Bionic یک پردازنده قدرتمند است. به گفته این شرکت، دارای یک پردازنده گرافیکی اختصاصی است که 30 درصد سریعتر از پردازنده‌های گرافیکی دو سال پیش اپل عمل می‌کند. گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی دارای پردازنده A14 Bionic به شرح زیر هستند که می‌توانید به راحتی و با اطمینان از اصالت کالا از سایت فرنا آن ها را خریداری کنید:

  • iPhone 12

  • Apple iPad Air

  • iPhone 12 Pro Max

  • Apple Watch Series 3

2. بهترین پردازنده موبایل برای بازیکوالکام اسنپدراگون 888 برای گوشی‌های اندروید

طبق گزارش PCMag، کوالکام اسنپدراگون 888 در حال حاضر رتبه 1 را در لیست بهترین پردازنده‌ موبایل برای گیم در دستگاه‌هایی دارد که بخشی از اکوسیستم اپل نیستند. به گفته کوالکام، این چیپست به عنوان پرچمدار بی چون و چرای SoC این شرکت برای سال 2022 معرفی شد. این چیپست دارای هسته‌های منحصر به فرد Kryo 680 است که بر اساس معماری هسته ARM Cortex X1 و ویژگی‌های دیگر آن بهترین CPU موبایل به شمار می رود.

به طور کلی، اسنپدراگون 888 یک غول عملکرد است و سنسور هاب نسل دوم و هگزاگون 780 DSP کمکی آن، کنترل عملکرد پس‌زمینه ایده‌آلی را ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهد بدون وقفه به بازی ادامه دهید. گوشی‌های هوشمند دارای بهترین Cpu موبایل کوالکام اسنپدراگون 888 که می‌توانید از سایت فرنا تهیه کنید شامل سری گوشی‌های هوشمند برتر Galaxy S21 می‌شود. علاوه بر دو پردازنده‌ای که در این بخش معرفی شد انواع پردازنده‌های موبایل دیگر با عملکرد خوب را می‌توانید در سایت فرنا پیدا کرده و با مقایسه بین آن ها یکی را انتخاب نمایید.

بهترین پردازنده موبایل شیائومی

موبایل شیائومی یکی از انواع گوشی موبایل است که به دلیل مقرون به صرف بودن طرفداران بسیار زیادی را دارد. ممکن است شما نیز از طرفداران گوشی‌های شیائومی باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که این بهترین پردازنده موبایل شیائومی کدام است؟

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 Gen 1 در حال حاضر بهترین پردازنده موبایل شیائومی به شمار می‌رود. گوشی شیائومی 12 پرو 5G تاکنون به عنوان پریمیوم ترین محصول این شرکت در سال 2022 با مشخصات سخت افزاری مانند پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 Gen 1، Android v12 و ظرفیت باتری افزایش یافته، به شمار می‌رود. شما می‌توانید این گوشی موبایل را با بهترین کیفیت و قیمت موجود در بازار از فروشگاه اینترنتی فرنا تهیه کنید.

بهترین پردازنده موبایل میان رده

در این بخش به معرفی بهترین پردازنده موبایل میان رده برای آن دسته از افرادی پرداخته شده که می‌خواهند هزینه کمتری در این زمینه انجام دهند. برخی بهترین پردازنده‌های موبایل میان رده به شرح زیر هستند که می‌توانید با مراجعه به سایت فرنا که بهترین سایت مقایسه پردازنده موبایل است به بررسی و مقایسه پردازنده‌ها بپردازید:

بهترین پردازنده موبایل میان رده شامل پردازنده‌های کوالکام می‌شود. خط تولید پردازنده‌های موبایل میان رده کوالکام در درجه اول شامل دو سری است. در حالی که سری اسنپدراگون 7 به بخش میان رده بالا پاسخ می‌دهد، سری اسنپدراگون 6 مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال ارزش بیشتر برای پول خود و تلفن‌های هوشمند زیر 300 دلار هستند.

بهترین پردازنده گرافیکی موبایل

ممکن است به دنبال بهترین پردازنده گرافیکی موبایل باشید. در این بخش ما به شما خواهیم گفت که بهترین پردازنده موبایل برای گوشی‌های آیفون و اندروید کدام‌ها هستند.

بهترین پردازنده گرافیکی موبایل برای گوشی‌های آیفون اپل A13 Binoic و در میان دستگاه‌های اندرویدی، بهترین پردازنده گرافیکی موبایل اسنپدراگون 855 آدرنو 640 است.

سخن پایانی

پردازنده گوشی هوشمند شما که به نام چیپ ست نیز شناخته می‌شود، قطعه‌ای است که همه چیز را در گوشی هوشمند شما کنترل می‌کند و از عملکرد صحیح آن اطمینان می‌دهد. می‌توانید آن را با مغز بدن انسان مقایسه کنید. هر عملی که روی گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید مستقیماً به پردازنده می‌رود. سپس این اعمال به تغییرات بصری روی صفحه شما تبدیل می‌شوند و همه اینها در یک ثانیه اتفاق می‌افتد. برای دریافت بهترین عملکرد در گوشی شما نیاز به انتخاب بهترین پردازنده موبایل دارید. در این مطلب سعی کردیم بهترین پردازنده‌های موبایل را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با برخی دیگر از بهترین CPU های موبایل موجود در بازارمی به بهترین سایت مقایسه پردازنده، یعنی سایت فرنا مراجعه فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه