رپرتاژ اگهی /

نکات مهمی که باید برای خرید ارز دیجیتال بدانید!

نکات مهمی که باید برای خرید ارز دیجیتال بدانید!
کدخبر : 47945

بازار خرید و فروش ارز دیجیتال تفاوت‌های مهمی با سایر بازارهای مالی و سرمایه دارد. بسیاری از افراد صرفا به دلیل جذابیت‌های این بازار و شنیده‌های خود، به معامله رمز ارز در این بازار یا سرمایه گذاری در آن ترغیب می‌شوند و توجهی به ریسک‌ها و نکات مهم پیش از ورود به بازار ندارند.

برای خرید ارزهای دیجیتال با هدف سرمایه گذاری یا فروش و سودآوری باید اولا اطلاعات پایه‌ای مهمی بدست بیاورید، ثانیا ابزارهای لازم را تهیه کرده و در استفاده از آن‌ها مسلط عمل کنید و در نهایت مهارت‌های فردی بخصوصی را در خود تقویت کنید.

 

کسب اطلاعات مهم درمورد معامله رمز ارز

در گام اول برای خرید ارز دیجیتال باید اطلاعات پایه‌ای درمورد آن را مطالعه کرده تا بتوانید ارزش و اعتبار آن را تخمین بزنید. پنج پارامتری که در ادامه تشریح می‌کنیم می‌توانند زمینه ذهنی شما را درمورد هر ارز دیجیتال تا حدودی شکل بدهند. ضمنا اصطلاحات بسیاری در بین فعالان این بازار وجود دارد که بهتر است درمورد هرکدام یک جستجوی ساده در وب داشته باشید و از همین ابتدا با فضای این بازار به خوبی خو بگیرید.

مطالعه وایت پیپر (شناخت شت کوین ها)

وایت پیپر درواقع دلیل وجودی یک ارز دیجیتال را توضیح می‌دهد. هر کوین که به این بازار معرفی می‌شود در گزارشی تحت عنوان وایت‌پیپر (White Paper) توضیح می‌دهد که فلسفه ایجاد آن ارز چیست و می‌خواهد چه مشکلی را حل کند.

با مطالعه این گزارش می‌توانید سره را از ناسره تشخیص بدهید. تحلیل‌های مختلفی که کارشناسان درمورد هر وایت‌پیپر منتشر می‌کنند می‌تواند دید خوبی درمورد پیش‌بینی آینده‌ی آن ارز به شما بدهد. بعلاوه با کسب تجربه بیشتر پس از مطالعه همین وایت‌پیپر برای هر ارز دیجیتال تا حدودی می‌توانید شیت کوین بودن ارز را از همان ابتدا تشخیص دهید.

b0ad52d9-620f-43a9-a959-9a132c2e8812

بررسی مارکت کپ یا ارزش بازار

به بیان ساده مارکت کپ یعنی چه مقدار پول برای خرید و فروش این رمز ارز وارد بازار شده است. مارکت‌کپ یا ارزش بازار هر رمز ارز با ضرب قیمت فعلی رمز ارز در تعداد کل ارزهای در گردش بدست می‌آید. نگران نباشید، برای هر ارز دیجیتال می‌توانید این پارامتر را به راحتی در سایت coinmarketcap.com پیدا کنید. ارزش بازار بالا برای رمز ارز نشان‌دهنده ریسک کمتر برای سرمایه گذاری روی آن ارز دیجیتال است.

حجم معاملات ارز دیجیتال

همانطور که از نام این پارامتر مشخص است، نشان‌دهنده‌ی حجم معاملاتی‌ست که یک ارز دیجیتال در بازار دارد. بالا بودن حج معاملات نشان‌دهنده‌ی اعتبار و محبوبیت یک رمز ارز بین معامله‌گران در بازار است و اعتماد به آن ارز را تا حدودی بیشتر می‌کند.

حداکثر عرضه

احتمالا شنیده‌اید که تنها ۲۱ میلیون عدد از بیت کوین وجود دارد. تعداد کل ارز دیجیتالی که قرار است وارد بازار شود بعنوان حداکثر عرضه یا Total Supply شناخته می‌شود. با آگاهی از این داده و تحلیل آن در مقایسه با نحوه عرضه و قیمت آن می‌توانید دید بهتری نسبت به آینده‌ی آن داشته باشید.

عمر رمز ارز

طولانی شدن فعالیت یک رمز ارز نتیجه‌ی اعتماد تعداد بیشتری از کاربران شبکه به آن ارز و تضمین‌کننده‌ی ادامه‌ی فعالیت آن است؛ چرا که ماهیت این بازار مالی بر پایه اعتماد کاربران است.

533716bb-fc66-49a7-8f86-7969b690f14e

تهیه ابزارهای لازم برای ورود به بازار رمز ارزها

هر کسب‌وکاری ابزار مخصوص به خود را دارد. برای شروع کار در بازار ارزهای دیجیتال نیز به چند ابزار ساده و در دسترس نیاز خواهید داشت.

صرافی آنلاین معتبر

برای خرید ارز دیجیتال باید به یک صرافی معتبر ارزهای دیجیتال مراجعه کنید. برای کاربران ایرانی با توجه به تحریم‌های مختلف و ریسک از بین رفتن سرمایه در صرافی‌های خارجی بهتر است سراغ یک صرافی آنلاین داخلی معتبر مثل اکسکوینو یا نوبیتکس بروید. این فرآیند کوتاه و آسان برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ضروری است.

کیف پول امن رمز ارز

کیف پول‌های ارز دیجتیال برای نگهداری دارایی‌های شما و معامله ارزهای دیجیتال ضروری هستند. انواع مختلفی از کیف‌پول رمز ارز (دیجیتالی و فیزیکی) وجود دارد که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. آنچه در مورد کیف پول بیشتر اهمیت دارد امنیت آن و پشتیبانی از ارزهای بیشتر است.

ابزارهای تحلیل

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دو جزو جدایی ناپذیر برای کسب درآمد از روش تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال است. سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که ابزارهای لازم برای تحلیل را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. آموزش پایه‌ای و صحیح اولین اقدام شما برای تیز کردن تبر تحلیل شماست.

ec39cd74-7b28-4841-9812-6c3e03c316b7

مهارت‌های فردی لازم در بازار ارزهای دیجیتال

آنچه که معمولا درمورد ورود به این بازار مالی نادیده گرفته می‌شود یا کمتر به آن پرداخته می‌شود مهارت‌های فردی‌ست. بازار پرنوسان و پرریسک ارزهای دیجیتال فشار روانی و هیجانی بالایی را به تریدرها وارد می‌کند که در نبود مهارت‌های فردی می‌تواند دارایی یا حتی سلامتی شما را به خطر بیاندازد. پیش از ورود به بازار درباره موارد زیر به خوبی فکر کنید و خودتان را آماده کنید.

تکیه بر تحلیل‌های شخصی

اعتماد به تحلیل کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی برای سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال یا معامله‌ی آن یک اشتباه فاحش است. فقط و فقط با تکیه بر اطلاعات و تحلیل‌های شخصی خودتان نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

شناخت شخصیت خود و ریسک پذیری

ترید کردن یا سرمایه گذاری بلندمدت دو روش متفاوت درآمدزایی از بازار ارزهای دیجیتال است که به میزان ریسک‌پذیری شما بستگی دارد. هر دو روش می‌توانند به خوبی شما را راضی کنند به شرطی که متناسب با شخصیت و در محدوده ریسک‌پذیری واقعی شما باشند تا فشار روانی بیش از اندازه‌ای به شما وارد نکنند. نکته دیگر در این باره اینکه هیچوقت بیش از توان مالی‌تان در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید. اختصاص بخشی از سرمایه آزادتان که می‌توانید از دست رفتن آن را تحمل کنید بهترین میزان سرمایه‌گذاری اولیه است.

تصمیم‌گیری منطقی

بسیاری از دستورالعمل‌هایی که افراد خبره و کارشناسان واقعی این بازار عنوان کرده‌اند دلایل قابل قبولی دارند که پذیرش آن‌ها را ضروری می‌کنند. برای مثال داشتن سبد سرمایه گذاری یکی از امن‌ترین روش‌ها برای کاهش ریسک است. اعتماد به این روش یک تصمیم منطقی و سرپیچی از آن یک ریسک کاملا غیرضروری و غیرعقلانی‌ست.

کنترل احساسات و هیجانات

بازار ارزهای دیجیتال زمین قمار نیست! اگر قصد دارید تصمیمات هیجانی بگیرید بهتر است سرگرمی‌های واقعی طراحی شده برای این کار را انتخاب کنید. ورود و خروج ناگهانی به بازار، خرید و فروش حجم نامتعارف، سرمایه‌گذاری روی ارزهای گمنام و غیرقابل اعتماد به امیدهای واهی از جمله کارهایی‌ست که شما را به یک معامله‌کننده‌ی بد تبدیل می‌کند. هیجانات قاتل شما در دنیای رمز ارزها است.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه