زمستان

به این جاذبه های دیدنی داخلی در زمستان سفر کنید

به این جاذبه های دیدنی داخلی در زمستان سفر کنید
کدخبر : 49453

کشور ایران با آب و هوای چهار فصل در گوشه گوشه خود برای مسافران جاذبه های فوق العاده ای دارد و شما می توانید در تمامی فصول انتخاب های متنوعی برای سفر داشته باشید.

 کشور ایران با آب و هوای چهار فصل در گوشه گوشه خود برای مسافران جاذبه های فوق العاده ای دارد و شما می توانید در تمامی فصول انتخاب های متنوعی برای سفر داشته باشید. فصل زمستان یکی از دیدنی ترین و لذت بخش ترین فصول سال است. اگر می خواهید در فصل زمستان سفری لذت بخش داشته باشید، باید جاهای دیدنی ایران در این فصل را به خوبی بشناسید. همه چیز بستگی به اولویت های شما دارد، اگر از سرما فراری هستید، می توانید به مناطقی سفر کنید که تجربه تابستان یا بهار را به شما بدهند. اگر از گرما فراری هستید می توانید به مناطق سردسیر رفته و از برف های سنگین و شاید کمی اسکی لذت ببرید. خیلی از افراد هم دوست دارند به مناطق معتدل سفر کنند و سرما یا گرما را نچشند.

سفر به کیش در زمستان

جزیره مرجانی و بسیار زیبای کیش همیشه در اول لیست اولویت های افراد برای سفر در زمستان است؛ زیرا هوای بسیار معتدلی در این فصل دارد. جزیره زیبای کیش در فصل زمستان از همیشه شلوغ تر است و اگر می خواهید تفریحات لذت بخشی را تجربه کنید، این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم. کیش پر از جاذبه های گردشگری، تفریحی و تاریخی است و برای تمام سنین انتخاب های متنوعی دارد. اگر در فصل زمستان به کیش سفر کنید، با توجه به آب و هوا می توانید زمان بیشتری از روز را بیرون اقامتگاه خود تجربه کنید. معمولا در بقیه فصول به دلیل گرمای زیاد و رطوبت بالا، صبح و به‌خصوص سر ظهر زمان مناسبی برای گردش در شهر نیست.

سفر به یزد در زمستان

شهر تاریخی و زیبای یزد دارای آب و هوای گرم و خشک است و اصلا فصول بهار و تابستان را به شما برای سفر به این منطقه پیشنهاد نمی کنیم. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا اسفند ماه است؛ زیرا هوا بسیار معتدل و دلچسب است. شهر یزد علاوه بر جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان کویر های بسیار زیبایی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما در فصل زمستان از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. در ماه دی و بهمن سفر به یزد مناسب نیست؛ زیرا سرمای خشک و سوزانی دارد اما بسیار خلوت است.

سفر به هرمز در زمستان

بهترین زمان سفر به شهرهای جنوبی معمولا اواخر زمستان است؛ زیرا از گرمای هوا کاسته شده و رو به هوای معتدل می روند. در اواخر فصل زمستان می توانید مهاجرت پرندگان و لاکپشت ها را از نزدیک ببینید که تجربه بسیار جذاب و دیدنی است. این جزیره فرهنگ زیبا و منابع طبیعی فوق العاده ای دارد و در طول سفر می توانید از غذا های محلی آن لذت ببرید. هرمز جزیره رنگهاست و فرشی رنگارنگ از جنس خاک زیر پای مسافران پهن می کند. هر ایرانی یک بار هم که شده باید سفر به این جزیره رنگارنگ را تجربه کند و از آب و هوای آن لذت ببرد. پس تا دیر نشده بلیط قشم خود را از فلای تودی تهیه کنید.

سفر به کویر در زمستان

بهترین فصل کویر نوردی زمستان است و ایران نیز کویرهای خارق العاده ای دارد که هر ساله تعداد زیادی از کویرنوردان را به سمت خود می کشاند. تماشای شب های پر ستاره، قدم زدن روی رمل ها، آفرود و شترسواری از تجربه های جالبی است که در سفر به کویر وجود دارند. کویر مصر، کویر خور و بیابانک و کویر مرنجاب از بهترین کویرهای ایران هستند که می توانید در زمستان به آنها سفر کنید. شما در سفر به کویر می توانید اوج آرامش و در عین حال اوج هیجان را تجربه کنید.

سفر به سرعین در زمستان

اگر فردی هستید که دوست دارید جاهای دیدنی ایران را در زمستان با برف و سرمایش تجربه کنید، سفر به سرعین زیبا را به شما پیشنهاد می دهیم. اکثر افراد سرعین را به دلیل چشمه های آب گرمش می شناسند، این شهر در دامنه های سبلان است که علاوه بر گرما، سرمای بسیار جذابی نیز دارد. اگر اهل ورزش های زمستانی مانند اسکی هستید و یا برف بازی را دوست دارید، سرعین گزینه بسیار مناسبی برای شماست. در نزدیکی سرعین پیست اسکی وسیعی وجود دارد که آلوارس نام دارد و استاندارد است. این پیست بسیار زیبا در فصل های دیگر نیز پوشیده از برف است و امکانات تله سیژ را نیز دارد. قیمت این پیست اسکی نسبت به دیگر پیست های ایران کمتر و یکی از مقاصد جذاب اسکی بازان ایران است. شما می توانید پس از چشیدن لذت برف بازی به سوی چشمه های آب گرم بروید و لذت آبتنی گرم را هم بچشید.

سفر به تهران در زمستان

اگر عاشق برف و هوای سرد زمستان هستید، پایتخت گزینه های بسیار زیادی برای شما دارد که می توانید خاطره های خوشی بسازید. پیست اسکی آبعلی، پیست دیزین، توچال و سورتمه تهران به شما تجربه لمس برف را می دهند و اگر اسکی باز هستید بهترین انتخاب ها برای شما هستند. باغ فردوس، پل طبیعت، دربند و بام تهران نیز جزو مناطقی است که تصویر زیبایی از زمستان را به شما هدیه می دهند. البته به جز مناطق طبیعی، مناطق سرپوشیده ای هم وجود دارند مانند باغ کتاب، سینماها، موزه ها و مجموعه کاخ ها.

در این مقاله جاهای دیدنی ایران را بر اساس آب و هوا برای سفر در زمستان به شما معرفی کردیم که می توانید بر اساس اولویت های خود از بین آنها انتخاب کنید. در زمستان کشور ایران بسیار زیباست و مقاصد جذابی برای سفر دارد. شما می توانید برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به سایت فلای تودی مراجعه کرده و با انتخاب مبدا و مقصد بهترین گزینه ها را بیابید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه