رپرتاژ اگهی /

نارنگی سلامت چشم را تقویت می کند

نارنگی سلامت چشم را تقویت می کند
کدخبر : 49513

دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) علت اصلی از دست دادن بینایی برای آمریکایی های بالای 60 سال است و آب مروارید نیز بسیار شایع است. به لطف ویتامین C و A موجود در نارنگی، می توانید از دست دادن بینایی خود را به تاخیر بیندازید یا حتی از آن جلوگیری کنید. بهتر است از مراکز فروش نارنگی عمده این محصول را خریداری و مصرف کنید. یک نکته مهم: نارنگی ها را تازه خرد شده یا نپخته بخورید، زیرا گرما و نور می توانند ویتامین C را تضعیف کنند.

دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) علت اصلی از دست دادن بینایی برای آمریکایی های بالای 60 سال است و آب مروارید نیز بسیار شایع است. به لطف ویتامین C و A موجود در نارنگی، می توانید از دست دادن بینایی خود را به تاخیر بیندازید یا حتی از آن جلوگیری کنید.  بهتر است از مراکز فروش نارنگی عمده این محصول را خریداری و مصرف کنید. یک نکته مهم: نارنگی ها را تازه خرد شده یا نپخته بخورید، زیرا گرما و نور می توانند ویتامین C را تضعیف کنند.

یکی دیگر از مزایای محتوای بالای ویتامین C موجود در نارنگی، حمایت آن از سلامت چشم با به تاخیر انداختن شروع آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های تغذیه ای می توانند به حفظ سلامت چشم های شما برای مدت طولانی تری کمک کنند.

 

تاثیر نارنگی برای شفافیت پوست

اگرچه مصرف نارنگی ویتامین A بیشتری را وارد سیستم بدن شما می کند، اما به دنبال محصولات زیبایی باشید که از این ماده غذایی ضد چروک نیز استفاده می کنند. همین میزان ویتامین در لیمو ترش نیز وجود دارد و چون قیمت لیمو ترش 1401 با نارنگی برابر می باشد، می توانید هر کدام را که در دسترس بود فراهم کنید. چین و چروک در نتیجه از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شما، نازک شدن و خشک شدن است. اما با آنتی اکسیدان های نارنگی می توان رادیکال های آزاد را که به سرعت بالا می رود، دفع کرد. اضافه کردن نارنگی به رژیم غذایی ممکن است به دلیل تأثیر ویتامین C بر تولید کلاژن باعث سلامت پوست شود.

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن است. به بافت های همبند از جمله پوست شما ساختار، قدرت و ثبات می بخشد. با افزایش سن، میزان کلاژن در بدن کاهش می یابد. با این حال، ویتامین C سنتز کلاژن را تقویت می کند، که بهبود زخم را بهبود می بخشد و علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش می دهد.

 

نارنگی روند درمان سرطان را سرعت می بخشد

آنتی اکسیدان های موجود در نارنگی ممکن است خاصیت مبارزه با سرطان داشته باشند. ویتامین C ممکن است از رشد و گسترش تومور جلوگیری کند، باعث بهبود زخم پس از جراحی شود و اثربخشی شیمی درمانی را افزایش دهد و در عین حال سمیت آن را نیز کاهش دهد. قیمت سیب امروز و نارنگی در یک سطح قرار دارد و هر دوی این میوه ها برای درمان سرطان موثر است.

 مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به سرطان تمایل به کمبود ویتامین C دارند و مکمل ویتامین C ممکن است نتایج را برای افراد مبتلا به سرطان پایانی بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات در مورد انسان هنوز قطعی نیست.

فلاونوئیدهای موجود در مرکبات با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان معده، سینه، روده بزرگ و ریه مرتبط است. با این حال، به خاطر داشته باشید که بیشتر مطالعات از دوزهای بالایی از ویتامین‌ها یا ترکیبات موجود در نارنگی استفاده می‌کنند که با افزودن نارنگی به رژیم غذایی شما یکسان نیست. بنابراین، تحقیقات بیشتر هنوز مورد نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه