رپرتاژ اگهی /

هر آنچه باید درباره سفر به رشت بدانید

هر آنچه باید درباره سفر به رشت بدانید
کدخبر : 51315

رشت که به شهر باران نیز مشهور است، درست بین جنگل­های هیرکانی در رشته کوه­های زنجیره البرز و دریای خزر قرار دارد. این شهر از طبیعت زیبا، روستاهای مختلف و فرهنگ استثنایی برخوردار است.

رشت که به شهر باران نیز مشهور است، درست بین جنگل­های هیرکانی در رشته کوه­های زنجیره البرز و دریای خزر قرار دارد. این شهر از طبیعت زیبا، روستاهای مختلف و فرهنگ استثنایی برخوردار است. رشت به عنوان یکی از شهرهای خلاق خوراک­شناسی جهان در یونسکو و مقصدی محبوب در شمال ایران، نه تنها برای خارجی­ها بلکه برای بازدیدکنندگان بومی نیز جذاب است. افرادی که قصد سفر و بازدید از این شهر زیبا را دارند، با اقامت در هتل کادوس رشت می­توانند تجربه بی­نظیر و خاطره­انگیزی را برای خود بسازند.

معرفی شهر رشت

رشت مرکز استان گیلان، بزرگترین شهر هلال سبز در شمال ایران محسوب می­شود. این شهر که در میان دامنه­‌های رشته‌کوه البرز قرار گرفته از آب­وهوای دلپذیر مدیترانه‌ای برخوردار است. شالیزارهای وسیع، بوته­های چای، درختان زیتون و مرکبات، آب­وهوای معتدل آن را ثابت می­کنند.

رشت در میان 31 مرکز استان، برترین شهر در فهرست میزان بارندگی سالانه است. به همین دلیل، به «شهر باران» شهرت دارد. زیبایی‌های طبیعی متعدد، سالانه میلیون‌­ها ایرانی را به این شهر زیبا جذب می­‌کنند و رشت را در رتبه سوم پربازدیدترین مقصد ایرانیان قرار می­ دهند.

بهترین مکان های دیدنی شهر رشت

پس از رزرو هتل کادوس رشت، بازدید از رشت به معنای قدم­زدن در خیابان­های قدیمی آن مانند ساغریسازان و لذت­بردن از محیط پر جنب­وجوش این شهر زیبا است. بازار خواربارفروشی رشت، میدان شهرداری و ساحل دریای خزر، اولین مکان‌هایی هستند که در داخل رشت باید از آنها دیدن کنید.

سایر جاذبه­های طبیعی- فرهنگی مانند؛ تالاب انزلی، جنگل فومن (بخشی از جنگل های هیرکانی)، قلعه رودخان و روستای ماسوله در فاصله کمی از شهر رشت قرار دارند و بازدید از آن ها را نباید از دست داد. قلعه­­رودخان قلعه ای بر فراز تپه­های بلند و در میان جنگل­های سرسبز است. روستای ماسوله، یک روستای پلکانی شگفت­انگیز است که کمتر از دو ساعت از رشت فاصله دارد. پارک جنگلی سراوان نیز با گونه‌های گیاهی متنوع و کمیاب از دیگر جاذبه­های این شهر به شمار می رود.

پس از گذراندن اوقاتی در هتل کادوس رشت، گشت­وگذار در اطراف این شهر نیز خالی از لطف نیست. محله ییلاقی ماسال در میان ابرها و دریاچه سقالکسار هم از برترین جاذبه ­های گردشگری اطراف رشت هستند.

5f095c6a-279b-4851-b38c-361c5471a247

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری نقطه کانونی شهر است که بازار محلی و ادارات دولتی از جمله ساختمان­های اصلی دوران پهلوی را به هم متصل می­کند. اداره پست، شهرداری و ساختمان قدیمی فرمانداری در اطراف این میدان قرار دارند. این میدان، مکانی است که مردم در آن پاتوق می­کنند و از زندگی شبانه زنده شهر لذت می­برند.

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت که در پیله میدان واقع شده، بزرگ­ترین بازار بدون سقف ایران است. در این بازار، چندین کاروانسرا، طاق و فروشگاه وجود دارد. اگرچه کالاهای ارائه شده در این بازار در طول زمان تغییر کرده­اند، اما بازار روز پر جنب­وجوش­ترین بخش آن است. با خیال آسوده هتل کادوس رشت را با قیمتی مناسب رزرو کنید و به خرید و گشت­وگذار بپردازید.

در این بازار می­توانید انواع ماهی­های محلی صید شده از دریای خزر، میوه­های تازه فصل و انواع ترشیجات، زیتون، گیاهان بومی و لواشک پیدا کنید. قدم­زدن در این بازار و امتحان­کردن خوراکی­های آن مطمئنا توصیه می­شود!

خانه میرزا کوچک خان

میرزا کوچک خان فردی ملی­گرا بود که در طول جنگ جهانی اول جنبشی انقلابی را در ایران آغاز کرد. او چهره عمومی یک جنبش شورشی شد که در انقلاب مشروطه ایران به پایان رسید. به مناسبت بزرگداشت این مرد بزرگ، خانه وی در رشت به موزه تبدیل شده است.

 

عمارت های قدیمی رشت

شهر رشت چهره­ای هنرمندانه دارد و مسافران می­توانند برای لمس آن، نگاهی به خانه­ها و بناهای قدیمی بیندازند. یکی از بهترین خانه­های تاریخی حفظ شده، خانه آوانسیان با هنر و معماری منحصربه­فرد در مجاورت میدان شهرداری است. اگر هتل کادوس رشت را به موقع رزرو کنید، فرصت دارید تا با خیال آسوده از بناهای قدیمی و جذاب این شهر دیدن کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به رشت چه زمانی است؟

رشت در اواسط اسفند تا اواسط فروردین و دو هفته اول مهرماه دارای آب­وهوای معتدل است و سفر در این زمان­ها توصیه می­شود. جنگل‌ها و دریاچه­‌ها در زیباترین حالت خود هستند و نور روز به اندازه‌ای طولانی خواهد بود که بدون عجله از جاذبه­های آن دیدن کرد.

پس از فروردین تا پایان شهریور، هوای رشت گرم، سرد و مرطوب می­شود و البته سفر در تابستان نیز بسیار سرگرم­کننده خواهد بود! بعد از آبان، هوای رشت شروع به سرد و برفی یا بارانی­شدن می­کند. می­توانید اقامت در هتل کادوس رشت را برگزیده و از زیبایی­های این شهر لذت ببرید.

اگر از طرفداران پاییز جنگلی هستید، نباید فرصت تماشای رنگارنگ جنگل­های نفس­گیر هیرکانی را از دست بدهید! زمان پیشنهادی ما اواخر آبان و آذر است. رشت در زمستان یخبندان خواهد بود، اما در عین حال بازدید از آن می­تواند یک تجربه عالی برای دوستداران برف باشد. حواس­تان باشد که شهر رشت در تمام سال بارانی است!

هتل کادوس

کادوس یک هتل بزرگ پنج ستاره زیبا است. این هتل به دلیل موقعیت مکانی برتر یعنی در قرارگیری مرکز شهر و دسترسی آسان به فرودگاه، مکان های تفریحی و تاریخی، انتخاب خوبی برای اقامت محسوب می­شود. هتل کادوس رشت دارای 87 اتاق در پنج طبقه است که شامل اتاق­های خانوادگی نیز می­شود.

هر اتاق دارای وای فای رایگان، سیستم­های تهویه مطبوع، مینی­بار و خدمات اتاق است. از دیگر ملزومات اتاق­ها می­توان به پارکینگ رایگان، استخر، سالن­ورزشی و خدمات خشک­شویی اشاره کرد. برای صرف غذا، رستورانی با غذاهای متنوع در هتل آماده پذیرایی از شما است.

فلای تودی معتبرترین مرجع رزرو هتل های رشت

رشت یکی از شهرهای بزرگ ایران است و مکان های دیدنی زیادی دارد. پارک سراوان، رودخانه سقالکسار، خانه میرزا کوچک خان از جمله جاذبه­های معروف این شهر به شمار می روند. برای اقامت در این شهر زیبا، هتل­های بسیار عالی نزدیک به جاذبه­های دیدنی این شهر وجود دارند. یکی از این اقامتگاه ها، هتل کادوس رشت است که امکانات بسیار عالی به مهمانان خود ارائه می­دهد.

برای رزرو هتل های رشت کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. در این سایت متنوع ترین فهرست هتل های رشت را مشاهده خواهید کرد. با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق ها به راحتی می‌توانید مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین و متنوع ترین مرجع خرید بلیط تهران رشت و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه