بیت کوین

ایسلند کشوری پیشرو در استخراج بیت کوین

ایسلند کشوری پیشرو در استخراج بیت کوین
کدخبر : 51317

پیشرفت علم و تکنولوژی در بخش‌های مختلف جامعه بشری، به‌خصوص بازار جهانی ارزهای دیجیتال، تحولات گسترده‌ای را به وجود آورده است.

 در حقیقت، سالانه اخبار جدیدی در رابطه با استخراج بیت کوین، منتشر می‌شود، که منجر به شوکه‌ شدن سرمایه‌گذاران این بازار شده است. یکی از جدیدترین و بهترین اخبار در حوزه ارز دیجیتال BTC، آمار بسیار بالای استخراج این ارز در جزیره ایسلند است. این کشور بنا بر منابع طبیعی بسیار گسترده خود و همچنین بهره‌برداری درست از آن‌ها، به منظور تأمین انرژی برق، توانسته در طی چندین سال اخیر، بالاترین هش ریت BTC را به خود اختصاص دهد. اگر شما هم علاقه دارید، در مورد جزئیات این خبر شوکه کننده و حیرت‌انگیز، اطلاعات کاملی را کسب کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

ایسلند کشوری غنی از انرژی تجدید پذیر و قدرتمند در زمینه استخراج بیت کوین

همان‌طور که در بالا اشاره شد، به دلیل فراوانی انرژی تجدیدپذیر در ایسلند و بهره‌برداری درست و اصولی از این انرژی، همواره این کشور به بهترین بستر برای استخراج BTC تبدیل‌شده است. به گزارش والکس به نقل از تحقیقات Hashrate Index، ایسلند به یکی از آخرین پناهگاه‌های استخراج بیت‌کوین در اروپا تبدیل شده است. علاوه بر این، این کشور جزیره‌ای، مقادیر زیادی انرژی آبی و زمین گرمایی دارد. جاران مِلِرود، پژوهشگر در زمینه استخراج بیت‌کوین، درباره وضعیت استخراج این رمزارز در ایسلند در ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ گزارشی منتشر کرد. او گفت که این کشور کوچک، بالاترین هش ریت سرانه در سطح جهان را دارد و در زمینه استخراج بیت‌کوین مبتدی و کم‌تجربه نیست. در حال حاضر، به دلیل پایین بودن هزینه‌های انرژی در ایسلند، دولت این کشور تا اطلاع ثانوی، تصمیم به بهره‌گیری از چشمه‌های طبیعی خود برای تأمین برق ندارد؛ اما جدیداً اخباری منتشر‌شده است، که در آن دولت اعلام کرده از این به بعد، برای تولید برق از یک نیروگاه تولید برق جدید و مدرنیته، در روستای Fludir استفاده خواهد کرد.

ایسلند آخرین پناهگاه امن و پرسود برای استخراج بیت کوین در قاره اروپا

بر اساس نشریات خبری حاصل از تحقیقات گسترده، منبع Hashrate Index کشور ایسلند، هم‌اکنون آخرین پناهگاه مدرن و به‌صرفه، برای استخراج بیت کوین در قاره اروپا است. مقادیر بالای انرژی آبی و زمین گرمایی در این کشور، اصلی‌ترین علت تبدیل شدن آن به بهترین مقصد برای استخراج BTC است. این خبر، با عنوان ایسلند با بالاترین هش ریت BTC در جهان، در تاریخ 21 فوریه سال 2023 منتشر شده است. جاران مِلِرود، پژوهشگر قدر و توانمند در زمینه استخراج BTC، این خبر را منتشر کرده و گفته است، این کشور در عین کوچک و کم‌جمعیت بودن، با بهره‌گیری کاملاً هوشمندانه از منابع انرژی تجدیدپذیر خود، توانسته تحولی بزرگ و بی‌سابقه را برای آینده ارز پر‌رمز و راز، BTC به وجود آورد. به زبانی ساده‌تر، منطقه اسکاندیناوی قاره اروپا، به‌خصوص ایسلند، بهشتی برای استخراج BTC است.

دلایل مناسب بودن ایسلند برای استخراج BTC

در حقیقت برخی شرایط همچون شرایط آب و هوایی، باعث شده تا فرایند استخراج بیت کوین در ایسلند، بسیار ساده‌تر شود. علاوه بر ارزان بودن برق و پایین بودن هزینه‌های تأمین آن، پایین بودن دمای هوا در این کشور، باعث شده تا کار ریگ‌های ماینینگ ساده‌تر شده و هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز، کاهش یابد. ازاین‌رو، آمیخته شدن این دو ویژگی فوق با یکدیگر، علت اصلی پرسود بودن استخراج BTC است. تمامی این موارد در قیمت بیت کوین، در آینده‌ای نه چندان دور، تأثیر بسزایی خواهد داشت. در حال حاضر ، چندین شرکت بین‌المللی و معتبر، در کشور ایسلند، در حوزه استخراج ارز BTC فعالیت دارند. از جمله این کشورها می‌توان به Bitfury، Hive Blockchain و Genesis mining اشاره کرد. اما خبر مهم‌تر در رابطه با استخراج BTC در ایسلند، این است که در آینده، شرایط برای انجام این کار کمی دشوارتر خواهد بود؛ چراکه تأمین انرژی برق برای مراکز استخراجی سخت‌تر می‌شود.

آینده جنجالی استخراج BTC در ایسلند

الجزیره با توجه به گزارشات توماس گودبارتسن، نخبه و فعال محیط‌زیست، این نظر را بیان کرد: کشور ایلسند همواره یکی از بهترین و وسیع‌ترین ناحیه‌های دست‌نخورده قاره اروپاست؛ اما اگر روند کنونی استخراج بیت کوین تا سال‌های آینده ادامه داشته باشد، خطرهای بسیاری این منطقه بکر را، تهدید خواهد کرد. ممکن است سرمایه‌گذاران با شنیدن این خبر در خرید BTC دچار شک و شبهه شوند؛ اما جای نگرانی نبوده و با وجود چنین شرایطی، باز هم کشور ایسلند پیشرو در استخراج این ارز خواهد بود. البته با نظر به اینکه شرایط استخراج در این کشور، به دلیل محدودیت‌های پیش‌ رو انرژی برق، سخت‌تر خواهد شد، اما باز هم در صورت بروز مشکل، تدابیر جدیدی برای بهبود شرایط، اعمال خواهد شد.

پیش بینی آینده ارز بیت کوین تا سال 2028

بر اساس تحقیقات گسترده گروه تحقیقاتی معتبر، قیمت BTC تا سال 2030 به مبلغ 397 هزار دلار خواهد رسید. البته نظریه‌هایی در رابطه با این تحقیقات، ارائه‌شده است، که بیان‌کننده اختصاص 10 درصد از کل بازار به BTC است. به بیانی دقیق‌تر، این ارز در سال‌های آتی رشد 4 هزار درصدی نیز، خواهد داشت. برخی منابع آگاه نیز، قیمت بیت کوین را تا سال 2030 حدود 400 هزار دلار، تخمین زده‌اند.

اصلاح بیت کوین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

شاید برای شما هم مانند بسیاری از افراد، این پرسش پیش بیاید، که اصلاح قیمت بیت کوین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ در حقیقت، استخراج این ارز در کشورهای توسعه‌یافته‌ای چون ایسلند و...، همچنان به صورت مداوم ادامه خواهد داشت؛ اما جالب است بدانید، تعداد واحدهای BTC تحت هیچ شرایطی به 21 میلیون نمی‌رسد؛ البته تعداد این ارز در سال‌های آینده به 6.25 میلیون نیز، خواهد رسید.

قیمت BTC در سال 2025

همان‌طور که می‌دانید، BTC یکی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده در کل دنیاست؛ این ارز از نظر قیمتی، سابقه بسیاری داشته و قیمت آن در سال 2021 به حدی رشد کرد، که سرمایه‌گذاران از دیدن آن حیرت‌زده شدند. با توجه به این روند، کارشناسان انتظار دارند این روند صعودی نیز در سال 2025، نتیجه شگفت‌انگیز خود را به نمایش بگذارد. بر اساس مطالب فوق، خرید بیت کوین بهترین گزینه انتخابی برای بهره‌مندی از آینده پرسود و موفق این رمز ارز است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد عملکرد کشور ایسلند در استخراج بیت کوین، توضیحات کاملی را ارائه دادیم. با توجه به اخبار منتشر شده در این زمینه، می‌توان به این نتیجه رسید، که در سال‌های آتی، باز هم این منطقه بکر، بهترین محل برای استخراج گسترده BTC خواهد بود؛ اما همواره در این مسیر چالش‌ها و مسائل بسیاری وجود دارد. از طرفی سرمایه‌گذارانی که قصد خرید بیت کوین را دارند، باید به اخبار تحلیل قیمت این ارز در سال‌های آینده، بیشتر توجه کنند، تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از آینده پرسود این ارز بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه