رپرتاژ اگهی /

آموزش رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی

آموزش رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی
کدخبر : 51418

گرفتگی شیرآلات، ناشی از تجمع رسوبات در آنها است که با مطالعه مقاله آموزش رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی می توانید این مشکل را به راحتی برطرف نمایید.

 شیرآلات ساختمانی مانند دیگر اجزای دکوراسیون داخلی، در زیباتر شدن محیط منازل کمک بسیاری می نمایند. هنگام تجمع رسوبات در شیرآلات، ظاهر آنها خراب می شود. علاوه بر این، رسوبات می توانند سبب کاهش فشار آب گردند. بنابراین یکی از نشانه هایی که با توجه به آن می‌ توان متوجه رسوب گرفتن شیرآلات شد، کاهش فشار آب است. هنگام باز شدن شیر آب، کاهش فشار آب ناشی از رسوب موجود در آنها است. با رسوب زدایی شیرآلات در زمان مناسب می‌ توان از این امر پیشگیری نمود. 

قیمت و خرید شیرالات

همچنین تجمع رسوب در شیرآلات به کاهش گرم شدن آب در سیستم های گرمایشی می‌ انجامد. پس بهتر است که هفته ای یک‌ بار شیرآلات رسوب زدایی شوند. رسوب زدایی شیرآلات در حمام و آشپزخانه که جزء شیرآلات پرکاربرد هستند بسیار مهم است. هنگام رسوب زدایی در این قسمت ها، می توان اختلال در عملکردهای شیرآلات و سیستم گرمایشی را هم کاهش داد.

رسوب در شیرآلات

نحوه رسوب زدایی شیرآلات از جنس های مختلف

در بسیاری از مواقع شیرآلات پس از تماس با مواد شیمیایی مثل مایع ظرفشویی، صابون یا شامپو دچار یک لایه گچ سفید یا آهک می گردند. این موارد ظاهر شیرآلات را کدر و زشت می‌ نمایند. اما خوشبختانه امروزه راه های مختلفی برای رسوب زدایی شیرآلات وجود دارد. اما باید رسوب زدایی آنها ، بر اساس نوع جنس آنها انجام شود. بنابراین بهتر است هر جنس از شیرآلات با ماده مخصوص به خود تمیز گردد.

به طور مثال برای رسوب زدایی شیرآلات کرومی که با فلس آهک یا گچ به طور کامل پوشش داده شده‌ اند، می توان آنها را درون کیسه‌ های پلاستیکی حاوی سرکه قرار داد. اگر شیرآلات کرومی چند ساعت درون کیسه پلاستیکی حاوی سرکه خیس بخورند، با یک اسفنج نرم به راحتی تمیز می شود. در صورت باقی ماندن فلس های آهکی بر روی آنها، می توان از لیمو ترش برش خورده برای حذف رسوبات استفاده نمود.

شیرظرفشویی دو منظوره چیست؟

شیرآلات برنجی که روکش طلا دارند هم باید با احتیاط بیشتری رسوب زدایی گردند. رسوب زدایی شیرآلات برنجی با روکش طلا باید با حساسیت بالا انجام شود. اگر از پاک‌ کننده‌ های پودری استفاده شود، این شیرآلات دچار خوردگی شده و خراب می‌ شوند. بنابراین برای رسوب زدایی این نمونه شیرآلات، می توان یک دستمال کاغذی را در سرکه سفید خیس نمود و سپس آن را با یک حوله کاغذی دیگر بر دور شیر قرار داد. پس از خشک شدن دستمال کاغذی برای دور شیر، باید آن را جدا نمود. سپس با یک مسواک سفت، رسوب ها را پاک نمود. پس از رسوب زدایی این نوع شیرآلات، بهتر است که آنها را خشک نمود.

آموزش رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی

روش های حذف رسوبات از شیرآلات

رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی با راهکارهای ساده

به دلیل وجود برخی مواد معدنی مثل آهک در آب ها، برخی مواقع شیرآلات ساختمانی رسوب می بندند. آهک از سرسخت ترین رسوبات بر روی اتصالات و شیرآلات است. اگر این ماده بر روی شیرآلات در مدت زمان طولانی باقی بماند، سبب از بین بردن ظاهر زیبای آن ها می گردد. بنابراین با توجه به رسوب زدایی شیرآلات به صورت منظم، می‌ توان آنها را همیشه تمیز و براق نگه داشت. برای حذف رسوب شیرآلات باید در زمان مناسب اقدام نمود. اگر رسوب بر روی شیرآلات، مدت زمان طولانی باقی بماند آنها را کدر نموده و سبب رشد باکتری ها می گردد. بنابراین به طور مرتب، شیرآلات ساختمانی باید رسوب زدایی گردند. بهترین روش های خانگی برای حذف رسوب از شیرآلات استفاده از مواد طبیعی است. 

رسوب زدایی شیرآلات با سرکه 

بهتر است که قسمت های مختلف از شیرآلات را از یکدیگر جدا نموده و درون سرکه یا اسانس سرکه قرار دهید. سرکه به دلیل حالت اسیدی بودن می‌ تواند به کاهش رسوب ها کمک نموده و شیرآلات را تمیز نماید. رسوب زدایی شیرآلات با استفاده از سرکه نه تنها به شیرها آسیب نمی‌ رساند، بلکه ظاهر آنها را بسیار براق می‌ کند. 

کارتریج شیرآلات چیست؟

رسوب زدایی با آبلیمو

روش دیگر برای رسوب زدایی شیرآلات بدون ابزار این است که از پارچه های نخی و آبلیمو استفاده شود. با این روش هم می توان شیرآلات را تمیز و براق نمود. پارچه های میکروفایبر خشک آغشته با آبلیمو، در مدت زمان کوتاهی رسوبات را از شیرآلات پاک می کنند.

حذف رسوب شیرآلات با آبلیمو

حذف رسوب شیرآلات با آبلیمو

رسوب زدایی با مایع ظرفشویی 

رسوب زدایی شیرآلات با استفاده از مایع ظرفشویی و جوش شیرین، روش بسیار کاربردی محسوب می‌ شود. برای استفاده از این روش می توان مایع ظرفشویی را به همراه یک قاشق جوش شیرین در یک لیوان آب گرم ترکیب نمود؛ سپس آن را به صورت دورانی بر روی رسوبات شیرآلات با یک اسفنج نرم کشید.

براق نمودن شیرآلات با جوش شیرین

براق نمودن شیرآلات با جوش شیرین

سخن پایانی

با توجه به اینکه در هر منطقه املاح طبیعی بسیاری در آب وجود دارد، شیرآلات دچار رسوب می شوند. به مرور زمان بر روی شیرآلات، رسوبات تجمع نموده و بافت آن ها سفت و سخت می شود. بنابراین باید رسوب زدایی شیرآلات در زمان کوتاه انجام گردد. اما برای رسوب زدایی، نباید از مواد اسیدی استفاده گردد. به این خاطر که مواد اسیدی موجود در بازار مثل وایتکس، موجب از بین بردن روکش آنها می شود و ظاهر آنها را سیاه می نماید. همچنین اگر به صورت روزانه شیرآلات پس از استفاده تمیز شوند و بر روی آنها یک اسفنج آغشته به صابون کشیده شود، به مرور زمان رسوب نمی بندند.

برای رسوب زدایی شیرآلات ساختمانی، باید به هنگام خرید شیرآلات به جنس آنها توجه کنید. برخی از جنس های شیرآلات رسوب زدایی نمی‌ شوند و پس از مدت زمان استفاده، باید تعویض گردند. اما اگر شیرآلات ساختمانی از جنس های استیل، کروم یا برنجی تهیه شوند قابلیت رسوب زدایی دارند و با استفاده از مواد طبیعی می توان رسوبات آنها را پاک نمود. برای رسوب زدایی شیرآلات از جنس های مختلف، بهتر است از سرکه ها و یا آبلیموهای طبیعی استفاده شود. این مواد اسیدی از نوع طبیعی، قابلیت پاک کنندگی بالایی دارند. اما اگر از نوع صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد ممکن است موجب حذف رسوبات نشوند. برای تمیز کردن شیرآلات با استفاده از مواد ذکر شده، حتما باید از پارچه های تنظیف و بسیار نرم استفاده گردد. همچنین بهتر است در زمان استفاده از هرگونه مواد پاک کننده، ایمنی دست ها حفظ شود و به هنگام کار از دستکش استفاده گردد.

www.aconeilfidar.ir

منابع

https://www.kaercher.com/us/home-garden/know-how/descaling-faucets.html

https://aconeilfidar.ir/how-to-clean-faucets/

https://homesteady.com/13417719/how-to-descale-a-bathroom-faucet

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه