رپرتاژ اگهی /

جاهای دیدنی آذربایجان غربی

جاهای دیدنی آذربایجان غربی
کدخبر : 52938

آذربایجان غربی یکی از استان های بزرگ ایران است که جاذبه‌ های گردشگری بی شماری دارد. مرکز این استان شهر ارومیه است که یکی از شهرهای بزرگ با جاهای دیدنی متعدد محسوب می شود.

 آذربایجان غربی یکی از استان های بزرگ ایران است که جاذبه‌ های گردشگری بی شماری دارد. مرکز این استان شهر ارومیه است که یکی از شهرهای بزرگ با جاهای دیدنی متعدد محسوب می شود. ازجمله جاهای دیدنی این استان می توانیم به مواردی همچون طبیعت بکر، بناهای تاریخی، موزه‌ها، بازارچه های سنتی، چشمه ها و... اشاره کنیم. شهر مهاباد یکی از شهرهای زیبای این استان است که جاهای دیدنی زیادی دارد و یکی از شهرهای پربازید این استان است. در این شهر امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران و مسافران فراهم شده است. هتل ‌های مهاباد جزو مکان‌های رفاهی هستند که اقامت در این شهر را برای مهمان ها راحت تر می کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی آذربایجان غربی بیشتر آشنا کنیم.

 

معرفی مکان های دیدنی آذربایجان غربی

آذربایجان غربی جزو استان‌های بزرگ در کشور ماست که جاهای دیدنی زیادی دارد، به همین دلیل محل مناسبی برای گشت وگذار است. بیشتر شهرهای این استان دارای مکان های دیدنی و آثار باستانی هستند که از جذابیت بالایی برخوردارند، به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای گشت وگذار به این استان مراجعه می کنند. در شهرهایی همچون مهاباد، خوی، تکاب، ماکو، سردشت و چالدران بناهای تاریخی و جاذبه ‌های طبیعی زیادی وجود دارد، به همین دلیل این شهرها جزو شهرهای پررفت وآمد هستند.

ازجمله جاهای دیدنی این استان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·غار سهولان

یکی از جاذبه‌ های گردشگری آذربایجان غربی غار آبی سهولان است که دومین غار آبی در کشور ما است. این غار در 35 کیلومتری شهر مهاباد و در روستای سهولان قرار دارد. اسم این غار در زبان کردی یعنی یخبندان و علت نام گذاری آن نیز سرد بودن داخل غار و همچنین قندیل های آهکی آن است.

اگر مایل هستید از این غار زیبا دیدن کنید، حتما در فصل های گرم سال به مهاباد بروید. برای داشتن سفری راحت، می توانید در یکی از هتل ‌های مهاباد ساکن شوید و سپس با خیال راحت از این غار دیدن کنید.

برای ورود به این غار زیبا، باید از تعداد زیادی پله پایین بروید. داخل غار پر از قندیل‌های آهکی با شکل‌های متنوع است که باعث زیبایی بیشتر این غار شده است. برای دیدن بخش‌های مختلف، گردشگران باید سوار قایق شوند و از بخش‌های داخلی و قندیل های آهکی از نزدیک دیدن کنند. در محل این غار، امکانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق، نمازخانه و... وجود دارد. طبیعت اطراف این غار نیز بسیار زیباست و شما می توانید بعد از یک بازدید طولانی، از غار در قسمتی از طبیعت اطراف آن استراحت کنید.

·قره کلیسا

قره کلیسا یکی از بناهای تاریخی در استان آذربایجان غربی است که جزو قدیمی‌ترین کلیساهای ارامنه در جهان نیز محسوب می‌شود که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است. برای دیدن این بنای تاریخی، باید به ۲۰کیلومتری شمال شرقی سیه چشمه در جاده چالدران به قره‌ضیاءالدین بروید.

قدمت این کلیسا به سال 302 میلادی برمی گردد و به دستور تیرداد پادشاه ارمنستان برای زنده نگه داشتن یاد دوتا از حواریون حضرت عیسی به نام های طاطاووس، بارتلیموس ساخته شده است. این کلیسا در طول تاریخی بارها بازسازی شده است، ولی هم اکنون نیز زیبایی و ابهت خود را از دست نداده است.

برای ساخت این بنای تاریخی، از سنگ‌های سفید و سیاه استفاده شده است. دو گنبد هرمی دوازده وجهی در سقف، زیبایی این بنا را دوچندان کرده است. این کلیسا علاوه بر سالن اصلی برای عبادت، دارای 47 اتاق برای سکونت راهبه ها و ساکنین آن، دو تا حیاط شرقی و غربی، انباری و ناقوس خانه است. با رفتن به کلیسا می توانید به راحتی از تمامی بخش های آن دیدن کنید و از زیبایی و شگفتی های این کلیسا لذت ببرید.

9f8d46eb-01d3-4aea-9733-0cce5d2c84c9

·آبشار شلماش

اگر عاشق جاذبه ‌های طبیعی هستید، حتما به شهرهای پیرانشهر و سردشت آذربایجان غربی سر بزنید. این دو شهر در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار دارند و چشم انداز‌های طبیعی بسیاری دارند. آبشار شلماش یکی از آبشارهای بزرگ این استان است که 30 کیلومتری شهر سردشت قرار گرفته است. راه رسیدن به این آبشار زیبا، از دل کوه‌ها و دره های سرسبز این شهر می گذرد.

برای بازدید راحت افراد از این آبشار، اطراف آن از بالایی کوه تا پایین دره، پله کاری شده است. اگر قصد دیدن از جاذبه‌ های آذربایجان را دارید، می توانید در یکی از هتل ‌های مهاباد اقامت کنید و با خیال راحت، به جاهای دیدنی این استان بروید.

·تالاب کانی برازان

یکی از جاذبه ‌های طبیعی شهر مهاباد، تالاب کانی برازان است که بیش از 907 هکتار وسعت دارد. این تالاب در 30 کیلومتری شمال شرق مهاباد قرار دارد. بیش از 75 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب شناسایی شده اند. میانگین عمق این تالاب 60 سانتی متر است.

ازجمله پرندگانی که در این تالاب بسیار دیده می شوند، می توانیم به مواردی همچون فلامینگو، چنگر، اردک سرسفید، خروس کولی دم‌سفید، اردک بلوطی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پرستوی دریایی، پلیکان سفید و عروس اشاره کنیم. برای دیدن این تالاب زیبا، می توانید در یکی از هتل ‌های مهاباد اقامت کرده و سپس از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید.

·چمن متحرک چملی

چملی یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در 15 کیلومتری شهر تکاب است. چمن متحرک چملی درواقع پوشش گیاهی به وسعت 80 مترمربع است که بر روی دریاچه کوچکی قرار دارد. این چمن با وزش باد جابه جا می شود. پوشش گیاهی سطح این دریاچه به گونه ای است که ریشه گیاهان درهم تنیده شده اند و بدون اتصال به خاک، تنها از آب تغذیه می‌کنند. ضخامت این پوشش گیاهی به قدری است که می‌توان روی آن قدم زد.

14681917-0834-4d82-83d4-7ff69c088034

رزرو هتل های مهاباد در فلای تودی

 به طورکلی می توانیم بگوییم که آذربایجان غربی یکی از استان های بزرگ ایران است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد، به همین دلیل سالانه میزبان مسافران زیادی از استان ها و شهرهای اطراف است. برای بازدید از مکان های دیدنی این استان، باید در یکی از هتل های آن اقامت کنید. بهترین راه برای رزرو هتل‌ های مهاباد و سایر شهرهای آذربایجان غربی، مراجعه به سایت فلای تودی است. در این سایت امکان رزرو متنوع ترین گزینه ها از میان 1.5 میلیون هتل و اقامتگاه وجود دارد. با هر بودجه و سلیقه ای می توانید محل اقامت موردنظر خود را در سایت فلای تودی پیدا کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

 

 * مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه