رپرتاژ اگهی /

سئو وب سایت چیست و انواع آن کدامند؟

سئو وب سایت چیست و انواع آن کدامند؟
کدخبر : 53502

این روزها برای توسعه کسب‌وکار از انواع بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌کند. افراد زیادی برای پیشرفت در حوزه تخصصی خود به طراحی سایت و تبلیغات در فضای مجازی رو آورده‌اند.

این روزها برای توسعه کسب‌وکار از انواع بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌کند. افراد زیادی برای پیشرفت در حوزه تخصصی خود به طراحی سایت و تبلیغات در فضای مجازی رو آورده‌اند.

یکی از مباحث بسیار مهم در این زمینه بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که احتمالا شما این مقوله را با نام سئو می‌شناسید. با توجه به اهمیت SEO در ظهور سایت‌ها در نتایج جستجو کسانی که می‌خواهند محصولات یا خدمات خود را در اینترنت عرضه کنند باید در این مورد اطلاعات جامعی در دست داشته باشند.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با سئو و روش‌های آن آشنا کنیم.

 

سئو چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که SEO مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. این روش نمونه‌ای از روش‌های دیجیتال مارکتینگ بوده که این روزها همه افراد برای بهبود وضعیت سایت خود به آن اهمیت می‌دهند.

هیچ‌چیزی به اندازه بالا بردن کیفیت و کمیت تعداد بازدیدکنندگان سایت مهم نیست. برای افزایش بازدید و ترافیک صفحه مورد نظر و افزایش میزان فروش محصولات باید به سئو توجه خاصی داشت. رتبه سایت در کلمات کلیدی خاص تعیین کننده میزان بازدیدکنندگان آن وب سایت است.

برای مثال اگر شما در کلمه کلیدی خرید میلگرد در صفحه اول نتایج گوگل باشید احتمال فروش این محصول را بسیار بیشتر خواهید داشت. از طرفی رتبه در صفحه اول نیز حائز اهمیت است و هر چه به نتایج اولیه نزدیک شوید، وب سایت شما ترافیک بیشتری را تجربه می کند. حال می‌خواهیم شما را با این حرفه خاص و مشهور با ارائه اطلاعات لازم بیشتر آشنا کنیم.

تفاوت تبلیغات گوگل با سئو

در میان برندهای برتر جهان قطعا چشمتان به نام گوگل خواهد افتاد که بیشترین درآمد آن از طریق تبلیغات است. توصیه می‌کنیم شما نیز با تبلیغات در گوگل ادوردز، گوگل ادز و ادسنس بیشتر آشنا شوید و مزایا و معایب آن را بدانید.

با این تبلیغات نام برند در نتایج گوگل در کمترین زمان ممکن خیلی سریع برای مخاطب نشان داده می‌شود اما نکته مهم این است که این تبلیغ دارای مدت زمان مشخصی است. با اتمام زمان این نمایش نیز به پایان می‌رسد و دیگر اثری از برند در نتایج نخواهد بود.

توجه داشته باشید که اکثر افراد رغبت چندانی به کلیک بر روی تبلیغات گوگل ندارد و برخی موسسات تنها برای اینکه نام شرکتشان در ذهن مخاطبان حک شود از این ابزار استفاده می‌کنند. در کنار این مهم در بالا بردن  کیفیت سایت و دیگر موارد فعالیت می‌کنند.

برای اینکه در کلمات کلیدی مشخص نام برند شما همیشه در لیست نتایج گوگل باشد باید به صورت اصولی سئوی سایت خود را بالا ببرید و رفته‌رفته رتبه وب‌سایت شما در کلمات کلیدی بالا رود. به کمک seo مناسب می‌توانید به صورت مستمر در نتایج گوگل حضور داشته باشید و این کار در گوگل رایگان است. با بهینه‌سازی سایت شما می‌توانید بیشترین تعداد کلیک را داشته باشید و مشتریان زیادی را جذب کنید.

سایت

انواع سئو

برخی افراد که هنوز وارد این بستر گسترده نشده‌اند گمان می‌کنند که seo تنها به یک دسته فعالیت خیلی کوچک اطلاق می‌شود؛ در حالی که دریای این حرفه جذاب بسیار وسیع است و باید در هر بخش از یک متخصص استفاده شود. لازم دانستیم تا برای افزایش اطلاعات شما در مورد انواع سئو نیز مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

به طور کلی SEO را می‌توان به 4 دسته کلی طبقه‌بندی کرد که این دسته‌بندی بر اساس مفاهیم اصلی این حرفه است. در ادامه این 4 دسته را برای شما معرفی می‌کنیم.

سئو داخلی

در فرایند بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر در گام اول باید داخل وب‌سایت را مورد بررسی قرار داد و اقدامات لازم را انجام داد. بهینه سازی صفحات وب یک امر بسیار موثر در بالا آمدن رتبه در نتایج گوگل است که دارای استراتژی‌های مختلفی است.

از انواع این استراتژی‌ها می‌توان به تصاویر، محتواها، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، آدرس صفحات و ... اشاره کرد. موسسات زیادی برای آموزش سئو داخلی دوره‌هایی را ارائه می‌دهند تا افراد علاقه‌مند بتوانند تمام تکنیک‌ها و استراتژی‌های لازم را یاد بگیرند. برای اینکه خیال شما از انجام این موارد در سایت خود خیالتان راحت باشد باید با مجموعه‌ای باتجربه در حوزه سئو همکاری داشته باشید.

سئو خارجی

به نوعی می‌توان گفت که تکامل صفحات وب همانند تکامل انسان است و بدون اینکه از خارج از خود اعتمادی جلب نکند نمی‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. هر فرد در جامعه برای اینکه بتواند به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود باید در اجتماعات حضور داشته باشد و مهر تایید افراد مختلف را بگیرد.

در توسعه وب‌سایت‌ها نیز این مسئله کاملا ثابت شده است. تنها با کار در داخل سایت نمی‌توان موفقیت‌های چشمگیر را تجربه کرد. استراتژی‌های زیادی برای SEO خارجی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان کانتنت مارکتینگ، برندسازی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌سازی و ... را نام برد.

به این ترتیب موتورهای جستجو به اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند کرد و در جستجوهای زیادی نام شما را برای کاربران نشان خواهند داد.

سئو فنی

باید قبول کنیم که هوش مصنوعی گوگل یکی از معجزات تکنولوژی است و به همین دلیل در تحول جهانی نقش مهمی داشته است. گوگل می‌تواند سئوی تکنیکال سایت شما را با ابزاری خاص تحلیل کند و با امتیازدهی و ارزیابی در نتایج جستجوها مخاطبان زیادی را به سمت سایت شما هدایت کند.

به منظور خزیدن در موتورهای جستجو از استراتژی‌های seo فنی یا تکنیکال استفاده می‌کنند. از این موارد می‌توان به نقشه xml، ربات، سرعت سایت، هاست و... اشاره کرد. به این ترتیب بهتر است از همان ابتدای راه‌اندازی سایت به موارد تکنیکال توجه داشت.

سئوی محلی

بهینه‌سازی سایت می‌تواند برای یک محله یا منطقه خاص نیز انجام شود که در اصطلاح به آن seo محلی می‌گویند. شما به تحقیق کلمات کلیدی باید ارزش بیشتری قائل باشید چراکه در رسیدن به اهداف سئو نقش بسیار پررنگی دارد.

به عنوان مثال در نوشتن محتواهای متنی لازم است متن از کیفیت عالی برخوردار باشد و کلمات کلیدی در جای خود به کار گرفته شوند. تصاویر و متا تگ‌ها نیز می‌توانند تاثیر بسزایی در کسب ترافیک بیشتر داشته باشند. همیشه با حرفه‌ای‌ها همکاری کنید تا در انجام کارهای بزرگ موفق باشید.

آشنایی با سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه

این روزها طراحی سایت یکی از مشاغل بسیار اساسی در رونق کسب‌وکارها است که از اصطلاحات زیادی در این حرفه استفاده می‌شود. آشنایی اولیه با اصطلاحات آن می‌تواند برای افراد زیادی مفید باشد که هرچقدر این اطلاعات عمیق‌تر شود می‌توان در انجام کارها بازده بیشتری اخذ کرد.

در این میان دو اصطلاح کلاه سفید و سیاه در جمع حرفه‌ای‌ها مشهور است که هرکدام می‌تواند نتایج خاصی در بر داشته باشد. منظور از سئوی کلاه سفید این است که طراح با تبعیت از قوانین تعریف شده گوگل و تکنیک‌های مرسوم سعی بر این دارد تا سایت را بالا بیاورد.

در این روش باید هیچ عجله‌ای نداشت تا به مرور زمان سایت خود را به موتورهای جستجو ثابت کند تا در یک زمان معین در لیست بهترین نتایج قرار بگیرد. از این روش به نام seo اخلاقی نیز یاد می‌شود که بدون هیچ فریبی در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند.

در طرف مقابل اصلاح سئوی کلاه سیاه به این معنی است که از راه‌های دیگر برای ارتقاء سایت استفاده می‌شود. در این روش با دست‌کاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو، فریب و بازی افراد سعی بر این دارند تا سایت خودشان را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده کرد و در صورت یک اشتباه احتمال خارج شدن همیشگی از موتورهای جستجوگر مانند گوگل وجود دارد.

در دنیای امروز جایی برای فریب‌کاری وجود ندارد و با تلاش و کمک گرفتن از افراد کاربلد می‌توان در همین فضا نتایج درخشانی را در کارنامه داشت.

سایت

چرا سئوی سایت مهم است؟

با اینکه سال‌های زیادی است افراد مختلف در مورد ارزیابی گوگل و بهینه‌سازی سایت تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند، هنوز می‌توان نکات جدیدی را در این مورد کشف کرد. این اقیانوس وسیع هنوز برای مطالعه بیشتر جا دارد تا نکات مهمی را پیدا کرد تا سایت‌ها با سرعت بیشتری در نتایج گوگل دیده شوند.

پاسخ این سوال که چرا سئو چرا اهمیت دارد کاملا بدیهی است اما لازم است برای افرادی که تازه با این فضا آشنا می‌شوند توضیحات بیشتری داد. در ادامه به چند دلیل محکم اشاره می‌کنیم.

ترافیک وبسایت

شاید مهم‌ترین دلیل اهمیت seo گرفتن ترافیک بیشتر است. هیچ منبعی به اندازه جستجوی ارگانیک نمی‌تواند در افزایش ترافیک سایت نقش داشته باشد. با توجه به آمارهای اخیر در سایت‌های بزرگ بیش از 60 درصد ترافیک‌ها از موتورهای جستجوی مختلف نظیر یاهو، گوگل و ... به دست می‌آید.

افرادی که بر این زمینه تمرکز کافی دارند خیلی سریع می‌توانند سایت خودشان را در بین برندهای مطرح ببینند با این شرط که کار خودشان را به مجموعه‌های کاربلد بسپارند.

تجربه کاربری بهتر

این روزها تجربه کاربری به یک مولفه مهم در بازار آنلاین تبدیل شده است. بازاریاب‌ها اولویت اول خود را تجربه کاربری می‌دانند و برای این مهم تلاش می‌کنند. در اصل می‌توان گفت که سئوی مناسب می‌تواند تجربه کاربری بهتری را رقم بزند.

به این ترتیب مشخص می‌شود که بازاریابی در فضای اینترنت بدون seo امکان‌پذیر نیست و باید این کار توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

جلب اعتماد مشتریان

یکی از اهداف مهم سئو که البته همه هدف‌ها در یک راستا قرار دارند، جلب اعتماد مشتریان است که به تکنیک‌های استفاده شده مربوط می‌شود. به کمک seo می‌توان برندسازی را به بهترین شکل ممکن انجام داد و در جامعه در میان مشتریان محبوبیت خاصی کسب کرد.

تمام سایت‌هایی که در کلمات کلیدی مشخص در صدر نتایج قرار دارند سال‌ها بر این مهم تلاش داشته‌اند و برای بهتر شدن رتبه‌بندی ارگانیک از تکنیک‌های زیادی استفاده کرده‌اند. شما نیز برای کسب اعتبار در میان مردم و جلب اعتماد آن‌ها باید اصول مربوطه را رعایت کنید.

درک هدف جستجوکننده

در فضای فیزیکی فروشنده بلافاصله پس از ورود مشتری سعی بر این دارد که بداند مشتری چه نوع محصولی می‌خواهد تا مطابق با آن محصولاتی را پیشنهاد دهد. در دنیای مجازی این کار را سئو انجام می‌دهد و اگر اغراق نکنیم این کار در این فضا بهتر از مراجعه حضوری انجام می‌شود.

کاربر با کلیک بر روی یک کلمه خاص وارد سایت می‌شود و اگر سئو درست باشد در کمترین زمان پاسخ تمام سوالات خود را خواهد گرفت. انجام seo سایت کار آسانی نیست و باید هدف جستجوگر را دانست و با توجه به آن طراحی سایت را انجام داد.

افزایش ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل با سئو محلی

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از طریق سئوی محلی مناسب توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری برسند. باید باور کنید که پایگاه اینترنتی شما اگر به صورت اصولی رشد کند می‌تواند در بازه زمانی مشخص ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد تا با این باور پیشرفت کنید.

برای این موفقیت‌ها به دنبال مثال‌های واقعی باشید و با پرس‌وجو از افراد سرنخ‌هایی پیدا کنید و با معجزه‌های سئو و تکنیک‌های جذب مشتری آشنا شوید.

تاثیر بر چرخه خرید

هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی و ... این است که چرخه خرید رو به افزایش باشد و این را همه می‌دانند. برای رسیدن به فروش حداکثری محصولات و خدمات شما چه راهکارهای دیگری در ذهن دارید؟ حقیقت این است که شما به جای فروش محصولات در یک منطقه بسته می‌توانید محصولات خود را به کل کشور عرضه کنید.

مشخص است که این قدم بزرگ زحمات و هزینه‌هایی در بر خواهد داشت اما حتی فکرکردن به نتایج آن باید ایجاد انگیزه و شروع کار می‌شود. شما در ادامه با یکی از برترین مجموعه‌های کشور که در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه‌سازی سایت فعالیت دارد، آشنا خواهید شد.

سایت

سئو و بهینه سازی سایت با وبینو

با توجه به افزایش تعداد سایت‌ها نیاز به انجام خدمات سایت حس شده و افراد زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. با توجه به اینکه این حرفه یک کار تجربی است افراد باتجربه می‌توانند کمک بزرگی برای شما باشند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

اگر شما قصد دارید طراحی و توسعه سایت خودتان را به مجموعه‌های معتبر بسپارید بهتر است با مجموعه وبینو بیشتر آشنا شوید. گروه آرمان گستران فناور که فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده در طول خدمت‌رسانی خود در این حوزه توانسته رضایت بیش از 100 ارگان را جلب کند.

شما با مراجعه به سایت می‌توانید نمونه‌کارها و رزومه این مجموعه را که نام تجاری‌اش وبینو است مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت با مسئولین در ارتباط باشید.

جمع بندی

در دنیای مدرن مزایای خرید و فروش آنلاین باعث شده تا افراد زیادی کسب‌وکار خود را به فضای مجازی انتقال دهند. شرکت‌های زیادی با طراحی سایت مناسب و با کیفیت توانسته‌اند رونق کسب‌وکار خود را چندین برابر کنند که البته این روزها رقابت کمی تنگاتنگ شده است.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه