رپرتاژ اگهی /

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

گربه ها چه غذایی دوست دارند؟
کدخبر : 53569

این سوال ممکن است برای افرادی که به تازگی صاحب یک گربه شده اند و یا تصمیم به نگهداری از این نوع حیوان را دارند، ایجاد شود. گربه ها حیوانات دوست داشتنی هستند که نگهداری از آنها با لذت همراه است.

 این سوال ممکن است برای افرادی که به تازگی صاحب یک گربه شده اند و یا تصمیم به نگهداری از این نوع حیوان را دارند، ایجاد شود. گربه ها حیوانات دوست داشتنی هستند که نگهداری از آنها با لذت همراه است. به منظور نگهداری از یک گربه بایستی عوامل گوناگونی را مورد نظر قرار دهیم تا از یک گربه با رشد مطلوب و مناسب برخوردار باشیم. یکی از مسائلی که در ارتباط با سلامت گربه ها وجود دارد، این مورد است که گربه ها به چه غذایی علاقه مند هستند؟ تغذیه مناسب گربه ها می تواند به افزایش طول عمر آنها منجر گردد. در نظر داشتن این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و شما نمی توانید برای گربه خود به دلخواه غذایی انتخاب نمایید. با توجه به اینکه گربه در سنین مختلف نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد، بایستی نوع غذایی آنها برای هر مرحله از رشد متفاوت باشد. همینطور در ترکیب غذایی این گربه ها باید ها و نباید هایی وجود دارد، که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع غذا گربه بپردازیم، در صورتی که سلامت گربه تان برایتان اهمیت دارد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

به نظر شما گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

افرادی که اقدام به نگهداری از یک گربه خانگی را می کنند، اولین سوالی که در ذهن آنها ایجاد میشود این است که گربه ها چه غذایی دوست دارند؟ به علت گوشتخوار بودن این حیوانات خانگی دوست داشتنی و محبوب، بایستی منابع غذایی که برای آنها در نظر میگیرید، سرشار از پروتئین باشند. البته به منظور حفظ سلامت و بهبود بخشیدن کیفیت زندگی آنها ضروری است که این منبع غذایی سرشار از پروتئین با سن و سال آنها تطابق داشته باشد و بر اساس نیازهای متابولیسمی بدن او انتخاب گردد. توجه داشته باشید به منظور فراهم کردن پروتئین مورد نیاز بدن گربه ها می توانید از غذا های آماده نظیر غذای خشک مخصوص گربه یا غذای کنسرو گربه استفاده نمایید. از جمله غذاهایی که گربه ها دوست دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. ماهی آزاد و تن ماهی

ماهی آزاد و تن ماهی یکی از غذاهای پرمصرف برای گربه ها محسوب می شود. به علت اینکه ماهی از اسیدهای چرب امگا 3 برخوردار بوده، برای تقویت بینایی گربه شما بسیار مفید است. ماهی قزل آلا و تن ماهی را می توان به عنوان اصلی ترین غذاهای مورد علاقه گربه ها معرفی کرد. نکته ای که وجود دارد این است که باید ماهی را به خوبی بپزید، چرا‌که ماهی خام باعث بروز بیماری های جدی در گربه می شود.

 

۲. روغن ماهی

روغن ماهی یک گزینه مناسب به منظور جایگزین کردن ماهی واقعی محسوب می شود. بعضی از صاحبان گربه ها که نمی‌خواهند برای تغذیه گربه خود از ماهی استفاده کنند، بر این اساس این روغن می تواند به عنوان یک جایگزین مطلوب عمل کند. اضافه کردن روغن ماهی به غذای گربه به خوشمزه ترین شدن غذای آن منجر می شود. همانطور که در بالاتر گفته شد، روغن ماهی دارای امگا 3 است که همین مورد می تواند به سلامتی پوشش گربه شما در طولانی مدت کمک نماید.

 

۳. تخم مرغ پخته شده

 تخم مرغ پخته شده یک غذای خانگی برای گربه ها محسوب می شود که در اکثر غذاهای گربه وجود دارد، چرا‌که هرگونه خطر گونه بیماری در اثر غذا را کم می کند. همینطور تخم مرغ سرشار از ویتامین B است که برای سلامتی گربه ها گزینه ای مفید به شمار می رود.

 

۴. نان

هر زمان که به خوردن نان تمایل دارید، می توانید مقدار کمی را هم برای گربه خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که نان منبع مناسبی برای تامین پروتئین و فیبر گربه شما می باشد. توصیه می شود که به جای استفاده از نان سفید، نان گندم کامل یا نان هایی که از غلات کامل برخوردار هستند، مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود، نبایستی نان به عنوان یک جایگزین غذایی منظم برای گربه به کار گرفته شود.

 

 

نکته:

میوه های تازه، جو دوسر، سبزیجات، پنیر، مرغ، کدو تنبل، نخود فرنگی، بوقلمون، ماست، گوشت پخته شده و بستی را می توان به عنوان غذا های مورد علاقه گربه ها معرفی کرد.

گربه

غذای خشک یا مرطوب، کدام مورد علاقه گربه ها است؟

غذای خشک یا مرطوب، کدام مورد علاقه گربه ها است؟ سوالی است که احتمال دارد در زمان تهیه غذای گربه با آن مواجه شوید. باید بگوییم که گربه ها به طور معمول هم غذای خشک و هم غذای مرطوب را دوست دارند. غذاهای مرطوب کنسرو شده و بیسکویت خشک که به آنها کیبل هم گفته می شود، احتمالا از غذا های مورد علاقه گربه ها به حساب می آید. بر این اساس هنگام خرید این محصولات محدودیتی ندارید و می توانید هر کدام که مورد نظرتان است را تهیه نمایید. در اصل بافت ترد بیسکویت خشک احتمال دارد برای گربه شما یادآور خوردن استخوان های طعمه های وحشی باشد که این موضوع در حفظ غریزه آنها بسیار حائز اهمیت است. از طرفی غذای کنسرو گربه، می تواند برای او یک غذای شکار شده نظیر گوشت خام یا ماهی را یادآوری کند که موجب زنده نگه داشتن حس وحشی گری گربه ها می شود.

در ارتباط با تهیه غذای گربه نکته ای که وجود دارد این است که حتما به پت شاپ های معتبری مراجعه نمایید و برای تهیه غذا به فروشگاه های متفرقه مراجعه نکنید.

 

غذای خشک گربه

امروزه غذای خشک گربه به علت اینکه مزایای بسیار زیادی دارد، توجه بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی را به خود جلب کرده است و با توجه به اینکه مهمترین اصل در نگهداری حیوانات خانگی تغذیه است، بایستی با در نظر گرفتن سن، سبک زندگی گربه و بسیاری موارد دیگر نسبت به تهیه غذای خشک گربه اقدام کرد. خوب است بدانید که این غذای خشک دارای رطوبت بسیار پایینی است و به شکل بیسکویت های کوچک جهت مصرف گربه ها ایجاد می شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر و نگهداری آسان تری به همراه دارد. ترکیبات غذا خشک گربه با توجه به نوع غذای خشک می تواند خیلی مختلف باشد، اما به هر حال باید شامل ترکیبات مغذی لازم و مورد نیاز بدن گربه باشد. از جمله مزیت این نوع غذای گربه می توان به میزان پروتئین بالا، متنوع بودن محصولات، کمک به سلامت دندان و دیگر موارد اشاره کرد.

 

 

خرید اینترنتی غذای گربه از پت شاپ زیماپت

تاسیس پت شاپ زیماپت به سال 95 برمی گردد و برای این که بتوانیم خدمات رسانی بهتر و راحتی را برای مشتریان خود رقم بزنیم، به راه اندازی پت شاپ به صورت اینترنتی اقدام کردیم. ما در پت شاپ زیماپت مجموعه کاملی از محصولات محبوب، پرفروش و نایاب حیوانات خانگی را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنید. از جمله محصولات ما در زیماپت می توان به انواع غذای گربه، انواع لوازم بهداشت دهان و دندان گربه و محصولات نظافت گربه اشاره کرد. همینطور شما می توانید به منظور سفارش غیرحضوری از طریق شماره 02188229503 با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول:

1.گربه ها چه غذایی دوست دارند؟

میوه های تازه، جو دوسر، سبزیجات، پنیر، مرغ، کدو تنبل، نخود فرنگی، بوقلمون، ماست، گوشت پخته شده و بستی.

 

2.میزان غذای مورد نیاز برای بدن گربه‌ها چقدر است؟

برای تنظیم میزان غذای گربه‌ها یک حجم یکسان وجود ندارد و میزان غذای مورد نیاز برای تغذیه گربه‌ها بر اساس سن و وزن آن‌ها متفاوت است. تغذیه کردن همه گربه‌ها در هر سن و وزنی با یک معیار تغذیه‌ای یکسان می‌تواند منجر به، سوءتغذیه یا چاقی بیش از حد آن‌ها شود.

 

  1. آیا گربه ها شیر دوست دارند؟

گربه ها علاقه زیادی به خوردن شیر دارند اما توجه داشته باشید که به طور مداوم نباید به آنها شیر داد، چرا‌که شیر به علت برخوردار بودن از لاکتوز می تواند معده را با مشکل هضم مواجه کند.

 

سخن پایانی

جواب به این سوال که گربه ها چه غذایی دوست دارند؟ یکی از مسائل افرادی است که از حیوانات خانگی همچون گربه ها نگهداری می کنند. گربه ها در سنین مختلف دارای نیاز های تغذیه ای متفاوتی هستند که صاحبان آنها باید به این مورد توجه ویژه ای نمایند. غذایی برای گربه ها مناسب است که سرشار از پروتئین باشد، چرا‌که تغذیه مناسب با طول عمر آنها رابطه مستقیمی دارد. میوه های تازه، جو دوسر، سبزیجات، پنیر، مرغ، کدو تنبل، نخود فرنگی، بوقلمون، ماست از جمله غذاهای مورد علاقه گربه ها به حساب می آید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه