ثبت شرکت

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت
کدخبر : 53749

برخی افراد در برهه‌های مختلف تاریخ، مصلحت خود را در این دانسته‌اند که زندگی‌شان را در جایی بیرون از مرزهای میهن خود ادامه دهند. به همین خاطر مهاجرت واژه‌ای آشنا برای همه است.

 برخی افراد در برهه‌های مختلف تاریخ، مصلحت خود را در این دانسته‌اند که زندگی‌شان را در جایی بیرون از مرزهای میهن خود ادامه دهند. به همین خاطر مهاجرت واژه‌ای آشنا برای همه است. آمارهای مهاجرت ایرانیان حاکی از آن است که بیشتر ایرانی‌ها آلمان را برای اقامت انتخاب می‌کنند. یکی از راه‌های دریافت اقامت این کشور، ثبت شرکت در آلمان است. دولت آلمان با ارائه قانونی مبتنی بر تأسیس و ثبت شرکت در آلمان این امکان را برای اتباع خارجی فراهم ساخته که ضمن راه‌اندازی کسب و کار خود در شهرهای آلمان، اقامت این کشور را نیز دریافت کنند. طبیعتا ثبت شرکت در شهرهای آلمان شرایط و قوانین از پیش تعریف شده‌ای دارد که متقاضیان باید با آن‌ها آشنا شوند.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در آلمان و شهرهای آلمان

آلمان کشوری توسعه یافته است و از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است. این کشور ضمن برخورداری از زیرساخت‌های اقتصادی قدرتمند، حامی سرمایه گذاران خارجی است. از این رو ثبت شرکت در آلمان برای اتباع خارجی آزاد است. مسلما راه‌اندازی هر کسب و کار و پیشرفت در آن مستلزم مدیریت صحیح است. در این راستا دولت آلمان امکان اخذ اقامت را برای صاحبین مشاغل فراهم ساخته تا دسترسی آن‌ها برای مدیریت کسب و کارشان فراهم شود. نکته اینجاست که ثبت شرکت شرایط و قوانین خاص خود را دارد. شرکت‌های قابل ثبت مختلفی در آلمان وجود دارد که راه‌اندازی هر یک از آن‌ها به یک سرمایه مشخص احتیاج دارد.‌

از بهترین شهرهای آلمان برای ثبت شرکت می‌توان به هامبورگ، برلین، مونیخ، فرانکفورت و ... اشاره کرد. برای ثبت شرکت در این کشور باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و مدارک و برنامه‌های تجاری خود را به ارگان‌های ذی‌ربط ارائه دهید. برنامه‌های تجاری متقاضیان ثبت شرکت باید در راستای پیشرفت اقتصاد کشور آلمان باشد.‌ از این رو بیزینس پلن متقاضیان مهاجرت باید مورد تأیید اتاق بازرگانی آلمان قرار گیرد. در بررسی شرایط ثبت شرکت در آلمان و شهرهای آلمان یک نکته مهم مورد توجه قرار می‌گیرد و آن هم این است که ثبت شرکت به صورت مستقیم منجر به دریافت اقامت آلمان نخواهد شد.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

انواع مختلفی از شرکت‌های قابل ثبت در شهرهای آلمان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان شرکت سهامی، شرکت مسئولیت محدود، شرکت تک نفره، افتتاح شعبه و مشارکت را نام برد.‌ برای ثبت شرکت در شهرهای آلمان قبل از هر چیزی باید نوع شرکت را انتخاب و مشخص کنید و برای ثبت قانونی آن، یک نام مناسب برای شرکت انتخاب کنید. پس از آن باید در دفاتر رسمی آلمان فرم‌ها و درخواست‌های ثبت شرکت را تکمیل کرده و به اصطلاح سند تشکیل را اجرا کنید.‌ برای آغاز به کار باید سرمایه سهام شرکت را به حساب خود واریز کنید. در واقع باید سرمایه اولیه را در اختیار داشته باشید. در نهایت با ثبت تجارت، شرکت شما به ثبت قانونی و رسمی می‌رسد و مسئولیت‌ها و فعالیت تجاری شما آغاز می‌شود.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در آلمان

هزینه تأسیس هر شرکت در شهرهای آلمان با توجه به نوع آن مشخص می‌شود. در واقع برای ثبت هر شرکت یک سرمایه اولیه تعیین شده است. به عنوان مثال: برای ثبت شرکت‌های سهامی و مشارکت محدود باید ۵۰ هزار یورو و برای ثبت شرکت‌های مسئولیت محدود باید ۲۵۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید. در کل می‌توان گفت شما با هر سرمایه‌ای می‌توانید شرکت خود را تأسیس کنید. مهم آن است که شرکت تأسیس شده از اعتبار کافی برخوردار بوده و امکان جذب سرمایه گذار، دریافت وام بانکی و مهم‌تر از همه امکان اخذ اقامت را داشته باشد. برای اینکه بتوانید از طریق ثبت شرکت در شهرهای آلمان اقامت خود را دریافت کنید، باید حداقل ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه داشته باشید.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت


مدارک لازم برای ثبت شرکت در شهرهای آلمان

متقاضیان باید علاوه بر داشتن سرمایه اولیه و یک بیزینس پلن قوی و ایده‌های تجاری خلاقانه و قابل اجرا در آلمان، تمامی مدارک مورد نیاز را فراهم کنند؛ چون در صورت ناقص بودن مدارک امکان ثبت شرکت در آلمان وجود ندارد. این مدارک شامل: پاسپورت آلمان با حداقل شش ماه اعتبار، مدارک شناسایی و تأیید هویت، فرم درخواست تکمیل شده، گردش حساب و گواهی تمکن مالی، رزومه تجاری متقاضیان، مدارک تحصیلی، مدارک اثبات عدم سوء پیشینه، صورت حساب شرکت در یکی از بانک‌های شهرهای آلمان، مدارک مبنی بر اثبات مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی، اساسنامه شرکت و مدارکی از این قبیل می‌شود.

نکات مهم در ثبت شرکت در آلمان

همانطور که اشاره کردیم، متقاضیان باید از تمکن مالی برخوردار بوده و آن را اثبات کنند. به عبارتی کاربران باید علاوه بر سرمایه اولیه برای ثبت شرکت، سرمایه لازم برای هزینه‌های جاری و آتی شرکت را نیز در اختیار داشته باشند. متقاضیان ثبت شرکت باید در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۵ سال باشند. متقاضیان مهاجرت می‌توانند پس از ثبت شرکت، به عنوان نیروی کار در شرکت ثبت شده استخدام شده و ویزای کار آلمان را دریافت کنند. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال این افراد نیز می‌توانند از تمام حقوق شهروندی آلمان بهره‌مند شوند.

متقاضیاتی که حداقل مدرک تحصیلی آن‌ها لیسانس است، احتیاجی به مدرک زبان آلمانی ندارند، اما اگر متقاضی مدرک تحصیلی ندارد، باید مدرک زبان آلمانی را در اختیار داشته باشد. شرکت‌های تأسیس شده در شهرهای آلمان می‌توانند از طریق موسسه کاریابی، نیروهای متخصص خود را استخدام کنند. تمامی شرکت‌ها باید قوانین مربوط به تشکیل پرونده و امور حسابداری را رعایت کنند و گزارش آن را به صورت فصلی ارائه دهند. متقاضیان می‌توانند پس از هفت سال کار و پرداخت مالیات شهروندی آلمان را دریافت کنند.


جمع‌بندی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید آلمان یک کشور مهاجرپذیر بوده و دولت این کشور برای رشد زیرساخت‌های اقتصادی آن، سیاست حمایت از سرمایه گذاران خارجی را پیش گرفته است. متقاضیان مهاجرت باید علاوه بر داشتن شرایط لازم، سرمایه و تمکن مالی، یک بیزینس پلن قوی داشته باشند و برنامه تجاری آن‌ها همسو با اهداف اقتصادی دولت آلمان باشد. به این ترتیب می‌توانند با ثبت شرکت در آلمان به صورت غیر مستقیم و از طریق ویزای کار اقامت این کشور را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت شرکت در آلمان می توانید از خدمات موسسه هرمس اپلای نیز استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه