رپرتاژ اگهی /

نحوه خرید بلیط هواپیما

نحوه خرید بلیط هواپیما
کدخبر : 53754

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های سفر به مقاصد مختلف در دنیای پیشرفته و مدرن امروز خرید بلیط هواپیما است. مسافران می‌توانند با چند کلیک در سایت معتبر اسنپ تریپ، به‌راحتی بلیط موردنظر خود را خریداری کنند. در واقع اسنپ تریپ با ارائه بلیط ارزان و مقرون‌به‌صرفه هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی به‌عنوان برترین مرجع معتبر برای خرید بلیط تبدیل شده است.

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های سفر به مقاصد مختلف در دنیای پیشرفته و مدرن امروز خرید بلیط هواپیما است. مسافران می‌توانند با چند کلیک در سایت معتبر اسنپ تریپ، به‌راحتی بلیط موردنظر خود را خریداری کنند. در واقع اسنپ تریپ با ارائه بلیط ارزان و مقرون‌به‌صرفه هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی به‌عنوان برترین مرجع معتبر برای خرید بلیط تبدیل شده است.

 

فرآیند خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ

با گسترش تکنولوژی در دنیای امروز، وسایل نقیله همچون هواپیماها باعث کوتاه‌تر شدن زمان سفر به مسافت‌های دور و دراز شده‌اند. بدین ترتیب رزرو و خرید بلیط هواپیما در بین بسیاری از مسافران متداول شده است. در این مطلب راهنمای کامل خرید آنلاین بلیط را شرح داده‌ایم تا مسافران بلیط سفر خود را بسیار سریع و آسان خریداری کنند.

اولین گام در خرید آنلاین بلیط هواپیما وارد شدن به سایت و کلیک بر قسمت فروش بلیط هواپیما است. در مرحله بعد مسافران باید مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در قسمت‌های مشخص‌شده وارد و بر گزینه جست‌وجو کلیک کنند. به‌عنوان ‌مثال مسافری که قصد خرید بلیط هواپیما تهران کیش از اسنپ تریپ را دارد، در قسمت مبدا تهران و در قسمت مقصد کیش را باید انتخاب کند.

پس از فشردن گزینه جست‌وجو همه پروازهای موجود در بازه‌ زمانی مشخص‌شده به مسافر نشان داده می‌شود. در این مرحله مسافر می‌تواند پرواز موردنظر خود را انتخاب و پس از تکمیل اطلاعات و مطالعه قوانین اضافه‌بار و کنسلی بلیط، خرید خود را به انجام رساند.

انواع بلیط هواپیما و تفاوت آنها با یکدیگر

ممکن است مسافرانی که به‌دنبال خرید بلیط هواپیما تهران کیش از اسنپ تریپ هستند، تفاوت بین انواع بلیط‌های هواپیما را ندانند. با این ‌حال تمام بلیط‌هایی که هر روز به فروش می‌رسند از نظر امکانات رفاهی و قیمت یکسان نیستند. سه تفاوت ساختاری مهم بین بلیط‌های چارتری و سیستمی وجود دارد. جزییات بیشتر انواع بلیط‌های هواپیما به شرح زیر است:

بلیط چارتر

برخی از شرکت‌های مسافرتی تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را به‌صورت یک‌جا می‌خرند و آن‌ها را با قیمت ویژه‌ خود می‌فروشند. غالبا پس از خرید بلیط چارتر امکان تغییر ساعت و روز پرواز وجود ندارد. در صورت کنسلی بلیط هیچ هزینه‌ای‌ استرداد نمی‌شود یا در صورت استرداد وجه، جرایم طبق خواسته شرکت چارترکننده معین می‌شود.

بلیط سیستمی

بلیط پرواز سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی فروخته می‌شوند. بلیط‌های سیستمی معمولا از قیمت ثابت برخوردار هستند یا نوسان قیمت آن‌ها بسیار کمتر است. همچنین با خرید بلیط هواپیما سیستمی امکان تغییر تاریخ یا ساعت پرواز وجود دارد و مسافر موظف خواهد بود جرایمی را که توسط شرکت هواپیمایی در نظر گرفته ‌شده است، پرداخت کند.

بلیط لحظه آخری

اگر در پروازهای خارجی بلیط‌های چارتری از هفت روز تا چند ساعت قبل از پرواز فروخته نشوند با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند. همچنین اگر در پروازهای داخلی بلیط‌های چارتری از دو روز تا چند ساعت قبل از پرواز فروخته نشده باشند، قیمت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. دلیل ارزان‌تر شدن بلیط‌های لحظه آخری این است که شرکت‌های چارترکننده زیان نکنند.

در واقع بلیط‌های لحظه آخری، بلیط هواپیما ارزان هستند که برای افرادی که در هزینه سفر خود صرفه‌جویی به خرج دهند مناسب به نظر می‌رسد. خرید بلیط لحظه آخری به تمامی مسافران توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است در زمان اوج سفر ظرفیت بلیط‌های لحظه آخری سریع پر شود. شما می‌توانید بلیط هواپیما ارزان اسنپ تریپ را به صورت آنلاین و با خیال راحت بخرید.

قوانین مربوط به خرید بلیط هواپیما

مسافرانی که قصد دارند بلیط هواپیما خریداری کنند باید با قوانین مربوط به خرید بلیط آشنا شوند:

قبل از هر چیزی توجه به این نکته لازم است که رزرو بلیط هواپیما از ماه‌ها قبل از پرواز امکان‌پذیر است. قیمت بلیط هواپیما در لحظات نزدیک به پرواز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مسافران می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما ارزان، رزرو آنلاین بلیط هواپیما را به این لحظات موکول کنند.

مسافران می‌توانند در هنگام خرید بلیط، میزان مجاز بار را در اطلاعات بلیط موردنظر بخوانند. البته میزان مجاز بار با توجه به کلاس پرواز مشخص می‌شود. در صورتی که مسافر میزان بار بیشتری نسبت به حد مجاز دارد باید جریمه آن را بپردازد.

پس از تکمیل خرید بلیط سیستمی برای پروازهای داخلی یا خارجی، مسافر نمی‌تواند نام و نام خانوادگی خود را تغییر دهد. اما پس از خرید برخی از بلیط‌های چارتر، برخی از شرکت‌های چارترکننده امکان تغییر و ویرایش اطلاعات مسافران را فراهم می‌کنند.

با خرید بلیط هواپیما تهران کیش از اسنپ تریپ امکان انتخاب صندلی توسط مسافر وجود ندارد. با این ‌حال مسافر می‌تواند در هنگام بررسی ‌این محدوده، صندلی خود را انتخاب کند.

با رواج بلیط‌های الکترونیکی، دیگر مسافران مجبور به ارائه بلیط چاپ‌شده نیستند. بلکه مسئول پذیرش در گیت پرواز با کنترل کدملی مسافران برای پروازهای داخلی و با بررسی کردن شماره پاسپورت مسافران برای پروازهای خارجی، کارت پرواز صادر را می‌کند. اما به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی به مسافران توصیه می‌شود پرینت یا تصویر بلیط خود را همراه داشته باشند.

نکات مربوط به قیمت بلیط هواپیما

افرادی که قصد خرید بلیط هواپیما ارزان را دارند باید توجه کنند که رزرو بلیط‌های سیستمی و چارتری با نرخ‌های متفاوت انجام می‌شود. معمولا بلیط‌های سیستمی با سه نرخ برای نوزادان صفر تا دو سال، کودکان دو تا 12 سال و افراد بالای 12 سال عرضه می‌شود. در حالی‌ که بلیط‌های چارتری با دو نرخ برای نوزادان زیر دو سال و افراد بالای دو سال به فروش می‌رسند.

همچنین تغییر قیمت بلیط هواپیما به‌دلیل مقصد و فصل سفر اعمال می‌شود. در واقع این همان قانون عرضه و تقاضا است. با محدود شدن تعداد صندلی‌های هواپیمایی و افزایش تقاضا یا تعداد مسافران، بلیط‌های هواپیما با نرخ بیشتری عرضه می‌شوند.

f3aab587-ec77-47ad-84bf-4914a202b578

جمع‌بندی

با خرید بلیط هواپیما اسنپ تریپ به‌صورت آنلاین مسافران این امکان را دارند که با هر بودجه‌ای و در هر بازه‌ زمانی با دقت در بین پروازهای موجود جست‌وجو و بلیط موردنظر خود را انتخاب کنند. همچنین خرید اینترنتی بلیط هواپیما به‌راحتی انجام می‌شود. در این فرآیند خرید فقط لازم است مسافر مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را وارد کند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه