توسط گروه پارسه انجام گرفت

راه‌اندازی پلتفرم کاپیلا بدون دریافت یک ریال تسهیلات بانکی

راه‌اندازی پلتفرم کاپیلا بدون دریافت یک ریال تسهیلات بانکی
کدخبر : 55212

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی پارسه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان مراحل گذرانده شده و نقشه راه آتی این مجموعه در دنیای فناوری برای سرعت بخشیدن به کسب و کارهای هوشمند پرداخت.

به گزارش رصد اقتصادی، علیرضا رستمی مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه اقتصاد پارسه در آیین رونمایی از پلتفرم «کاپیلا»، با بیان اینکه این گروه حدود ۵ سال است که در زمینه‌های مالی فعالیت می‌کند، گفت: ضمن برخورداری از پشتوانه‌های بانکی، موسسات قرض‌الحسنه و موسسات مالی و اعتباری در راستای توسعه کسب و کار خود، کاری متفاوت با تغییر نگرش از مدل سنتی به فناوری روز دنیا توسط تمامی تلاشگران و کارکنان این مجموعه به انجام رسیده است. 

 

وی افزود: مدل کار انجام شده با آن ذهنیت سنتی در مواردی همچون تخصیص اعتبارات، ایجاد کارگاه‌های تولیدی یا سناریوهای سرمایه‌گذاری یک مقداری متفاوت است. 

 

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی پارسه با تاکید بر اینکه نزدیک به ۵ سال است که در زمینه اعتبارات بدون بهره و کارمزد نهایتا ۲درصد فعالیت می‌کنیم، اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها حداقل ۱۸ درصد به صورت اسمی و واقعی بالای ۲۴ درصد است و این موضوع برای ما امکانپذیر نیست. ۵ سال بدون اینکه یک ریال از بانک‌ها مبلغی را دریافت بکنیم سامانه و برنامه کاربردی کاپیلا راه‌اندازی شده است. 

 

رستمی تصریح کرد: راه‌اندازی سکوی کاپیلا بدون مطالعه و تحقیق انجام نگرفته است. قطعا در آغاز کار با مطالعه موردی کشورها و سناریوهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که در کشور جمهوری اسلامی نمی‌توان برای رسیدن به اهدافی مانند مهار تورم و ارتقای خرید مردم  به پشتوانه نظام بانکی رسید، چرا که به واسطه ساختار نظام بانکی در کشورمان این مدل امکانپذیر نیست. 

 

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های فوق مدلی را طراحی کردیم و پس از گذراندن آزمون‌ و خطاها در این ۵ سال این پلتفرم را اجرایی کردیم، اضافه کرد: شرکت‌های بیمه گام بعدی ما برای استفاده از ظرفیت‌های مالی و اعتباری آنها بود. همانطور که میدانید نرخ نگهداری پول در نظام بانکی حداقل ۱۴ درصد ولی نرخ ریسک شرکت‌های بیمه حداکثر ۲ درصد است که یک تفاوت فاحش وجود دارد. با اینکه در کشور ما این صنعت مغفول مانده، به خاطر وجود ظرفیت بسیار خوب و بهره‌برداری به عنوان منبع اعتبار از این ابزار توانستیم به خوبی استفاده بکنیم. 

 

مدیرعامل گروه پارسه افزود: سازمان‌های مختلفی همچون بنگاه‌های تولیدی، مشاغل کوچک و کسب‌وکارهای خانگی از اعتبارات گروه پارسه استفاده کرده‌اند. با این توضیحات باید گفت که آزمون و خطای مراحل در ۵ سال انجام و نتیجه هم گرفته شده است. شاید نیاز باشد در ادامه از منابع بانکی هم استفاده کرد، به عبارتی چرخ‌دنده تولید انرژی ایجاد شده و هرچقدر در این مسیر فعالیت بیشتری صورت بگیرد نیرویی مضاعف تولید خواهد شد. 

 

 علیرضا رستمی نقطه قوت این طرح این است که تاکنون از هیچ بانک و سازمان دولتی دعوت نکردیم، گفت: فلسفه این کار در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همه اعضا و موسسات که عمدتا موسسات خیریه می‌باشند، است. قصد داریم از خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد یا به عبارتی از امکانات معطل‌مانده سازمان‌ها و ارگانها برای رسیدن به منظور و مقصود مطلوب استفاده کنیم.  

 

وی با اشاره به سوله اختصاص داده شده توسط شهر فرش به گروه پارسه و تقدیر از این مجموعه، بیان داشت: اگر ما می‌خواستیم یک سوله با این وسعت برای شهرفرش اختصاص بدهیم قطعا میلیاردها تومان هزینه برای ما به دنبال داشت. اما وقتی مجموعه شهر فرش، هدف را متوجه شد این مکان را به رایگان دراختیار گذاشته و از هیچ کوشش و کمکی برای رشد این هدف دریغ نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه