براساس گزارش عملکرد «وبملت» مشخص شد

رشد حمایت‌های بانک ملت از تولید و اشتغال

رشد حمایت‌های بانک ملت از تولید و اشتغال
کدخبر : 55217

بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی با سرمایه اسمی جدید 35.3 هزار میلیارد تومانی اهداف و استراتژی خود را در سال جدید بر مبنای ادامه بر حمایت‌های مالی و تقویت بنیه سرمایه ای این بانک برای تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی برای دستیابی بر اهداف افزایش و توسعه‌ای در تولید قرار داده است.

به گزارش رصد اقتصادی، بانک‌ها نقش بسیاری مهم در تحقق شعار سال دارند و باید با برنامه‌ریزی و برنامه محوری تسهیلات را به سمت تولید واشتغال سوق دهند. بانک ملت از بزرگترین بانک‌های ایران و از نظر سرمایه‌ای دارای جایگاه برتر در بورس با نماد «وبملت» می‌باشد که توانسته است با ثبت تراز مثبت ۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته را به پایان برساند. این بانک همواره در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف جامعه با هدف تقویت بنیه مالی افراد در برابر تورم توانسته اقدامات ارزنده و مثبتی را به انجام برساند. 

بررسی گزارش فعالیت دوازدهمین ماه دوره مالی منتهی به اسفند 1401 بانک ملت نشان می‌دهد که 9.5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 4.4 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در دوازدهمین ماه سال 1401 تراز عملیاتی مثبت 5 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد. 

رشد تراز تجمیعی بانک ملت نیز در پایان سال گذشته نویدبخش سودآوری بیشتر برای بانک و سهامداران «وبملت» است.

 افزایش سهم درصد بانک ملت از مجموع سپرده‌های ریالی ۶ بانک بزرگ تجاری به بیش از ۶/ ۲۲ درصد در پایان دی‌‌ماه سال گذشته در حالی رقم خورد که قیمت تمام‌‌شده پول در این بانک در سطح ۱/ ۱۴درصد حفظ شده است. 

وبملت، طی 12 ماه سال گذشته نیز با کسب 92.8 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 47.6 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 45.2 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 59 و 30 درصد افزایش داشت. 

رشد ۶/ ۳۸ درصدی ناخالص کل مصارف ریالی و ارزی و سهم ۲/ ۳۱ درصدی از کل مصارف بانک‌‌های بزرگ تجاری کشور، نسبت ۰۲/ ۴ درصدی مطالبات غیرجاری به مصارف، افزایش نرخ موثر تسهیلات ، کسب سهم ۲۹ درصدی از بازار اعتبارات اسنادی داخلی، رشد ۹۱ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و کسب سهم ۲۲ درصدی در این زمینه از دیگر دستاوردهای بانک ملت در عملکرد سال ۱۴۰۱ بوده است. 

ناگفته نماند که اقدامات تامین مالی بانک ملت در حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی برای رسیدن به میزان افزایش تولید که نقش اساسی در اشتغالزایی دارد نیز حائز اهمیت می‌باشد. ثبت چندمرحله‌ای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته توسط بانک ملت و همچنین پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان به قطعه سازان برای تامین قطعات ایران خودرو با هدف حمایت از تولید داخل از مواردی است که به صورت خلاصه و انتخابی از جمله اقدامات حمایتی بانک ملت در سال گذشته می‌توان برشمرد. 

بانک ملت در کنار فعالیت‌های مالی و اقدامات مرسوم شبکه پولی، نگاهی ارزنده به جایگاه تعالی افراد بر اساس فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی دارد که از این نمونه می‌توان به ساخت بیمارستان‌هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور با تامین مالی قابل‌توجه ۴‌هزار میلیارد ریالی بانک ملت و همچنین بهره‌برداری از مدرسه دخترانه امام جواد(ع) در شهرستان قرچک ورامین با مشارکت بانک ملت و با عاملیت بنیاد نیکوکاری سلام اشاره کرد. 

بانک ملت سال ۱۴۰۲ را بر مبنا و اساس تحقق شعار سال و در راستای ادامه فعالیت‌های حمایتی خود از تولیدکنندگان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در جهت افزایش تولید و اشتغال جوانان و متخصصان داخلی را با جدیت هر چه بیشتر از گذشته در دستور کار خود قرار داده است. نتیجه حاصله از این امر می‌تواند مهار تورم را به همراه داشته باشد، چرا که افزایش و میزان رشد در تولید مایحتاج داخلی و صادرات مازاد نیاز داخل همواره ترازوی عرضه و تقاضا را متعادل و از روند بی‌جهت و حبابی قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه