طلا بخریم یا نخریم؟

 طلا بخریم یا نخریم؟
کدخبر : 12095

در آخرین بازدهی ماهانه قیمت طلا به مانند بازار سهام تنها یک درصد بازدهی داشت که این میزان از بازدهی سه درصدی مسکن و شش درصدی دلار کمتر بوده است. اما آیا این روند در ادامه ممکن است تغییری کند؟

 به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا چه روزهایی دارد و در آینده ممکن است چه روندی داشته باشد؟ قیمت طلا هرچند هنوز در کانال یک میلیون تومان باقی مانده اما در روزهای اخیر آرام آرام در حال نزدیک شدن به کانال ۱٫۱ میلیون تومان است.

 

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۷ تیر با ۷۲۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

با این حال، در آخرین بازدهی ماهانه، قیمت طلا به مانند بازار سهام تنها یک درصد بازدهی داشت که این میزان از بازدهی سه درصدی مسکن و شش درصدی دلار کمتر بوده است. اما آیا این روند در ادامه ممکن است تغییری کند؟

 

قیمت دلار داخلی و قیمت طلا جهانی دو عامل مهم برای تصمیم‌گیری در بازار طلا داخلی است. بازدهی شش برابری دلار در مقابل طلا در ماه خرداد خود شاید یک سیگنال مهم برای فعالان بازار طلا باشد که انتظار رشد مقطعی به مانند دلار را دارند. در سوی دیگر برای ارزانی طلا چه سیگنالی قابل مشاهده است؟ برجام.

از نگاه برخی، تنها شوکی که می‌تواند بر بازار داخلی طلا تاثیرگذار باشد و قیمت آن را مجددا نزولی کند، توقعات و اخبار برجامی است که عامل اصلی مسیریابی در بازار ارز و طلا می‌تواند باشد. اما علت ارزانی طلا در چند وقت اخیر چه بوده است؟

 

به گفته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا، کاهش هیجان انتخابات ریاست جمهوری در کنار کاهش نرخ انس جهانی، عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار طلا بوده‌اند که از این دو عامل همچنان یکی یعنی روند ضعیف قیمت جهانی طلا وجود دارد. هنوز هم نرخ جهانی طلا نتوانسته به کانال ۱۸۰۰ دلار برسد.

 

 

 

با این حال شهاب موسوی، کارشناس بازارهای مالی اخیرا در لایو اینستاگرامی با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا سه سال آینده تا کانال سه هزار دلار هم رشد کند. با این حال او هم توصیه به این دارد که بازدهی طلا در بلندمدت می‌تواند جذاب باشد.

 

تحلیلگران فنی هم باور دارند، در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی باقی بماند، حرکت به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی تسریع خواهد شد. اقتصادنیوز پیش‌بینی کرده عبور از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی زمینه‌ساز صعود سکه به بالای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد. البته سکه برای اینکه وارد کانال ۱۱ میلیون تومانی شود، حداقل نیاز به دلار بالای ۲۵ هزار تومان دارد.

 

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی هم درگفتگو با تجارت‌نیوز گفته است که با روی کار آمدن اصولگرایان و یکدست شدن قدرت ثبات نسبی به بازار طلا برمی‌گردد اما این روند پایدار نخواهد بود و در ادامه وضعیت احیای برجام است که تکلیف این بازار را روشن می‌کند.

 

عبدالله مشکانی، دیگر تحلیلگر بازارهای مالی هم به تجارت‌نیوز گفته است که پس از انتخابات در میان مدت قیمت طلا بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و بهای سکه تا ۱۲.۵ میلیون تومان می‌رسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه