واریز یارانه جدید قطعی شد + مبلغ یارانه

واریز یارانه جدید قطعی شد + مبلغ یارانه
کدخبر : 15235

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی در جلسه امشب این شورا تایید شد.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی خبر داد.

 


خبرداغ : شاهرخ استخری از همسرش طلاق گرفت + علت طلاق


 

کدخدایی گفت :در واقع این طرح که در هفته گذشته در جلسه شورای نگهبان مغایر اصل ۷۵ قانون‌ اساسی شناخته شده بود که به مجلس شورای اسلامی اعاده شد.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس اصلاحات لازم را انجام دادند ودر جلسه امشب شورای نگهبان مورد بحث وبررسی قرار گرفت و عدم مغایرت آن با شرع قانون اساسی اعلام شد.

 


خبرداغ : طلاق منوچهر هادی و یکتا ناصر فاش شد + سند


 

کدخدایی ادامه داد: قبلا به شکل کلی اعلام شده بود از اموال دولتی فروخته شود که اعضای شورای نگهبان ایراد گرفته بودند باید منابع مشخص شده باشد و اصلاحیه جدید نمایندگان مجلس موارد مشخصی از سهام های که د‌ولت در سازمان‌های مختلف دارد مشخص تعیین کردند که اعضای شورای نگهیان این موارد را عدم مغایرت با قانون اساسی دانستند.

 

نمایندگان مجلس دیروز به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی را اصلاح کرده بودند.

 

بر اساس ماده واحده این طرح که دیروز اصلاح شد یارانه کالا‌های اساسی برای اقشار مردم و دهک‌های مورد نظر به‌شرح زیر تامین و پرداخت می‌شود:

 

دولت مکلف است به‌منظور تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور به‌وی‍‍‍ژه خانوار‌های کم‌برخوردار، از ابتدای شش‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به‌صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی‌شده در طرح معیشت خانوار (افراد مشمول ردیف (۳۱) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به تعداد حداقل شصت میلیون نفر)، ازطریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار (۱.۲۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار (۶۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌های مشمول فوق‌الذکر اقدام کند.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه