صلاحیت علمی باید مبنای ورود افراد به مشاغل باشد

صلاحیت علمی باید مبنای ورود افراد به مشاغل باشد
کدخبر : 18920

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و لغو انحصار برخی از مشاغل درگیر انحصار، مصداقی از تحقق شعار سال است، گفت: معتقدیم ظرفیت عددی از تمام مشاغل باید برداشته شود و بایستی صلاحیت علمی مبنای ورود افراد به مشاغل قرار گیرد.

 به گزارش رصد اقتصادی ، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب ‌وکار گفت: درحال حاضر طرحی با ماموریت تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و شکستن انحصار مشاغل در کمیسیون جهش تولید مجلس وجود دارد. در این طرح سعی شده است تمام مشاغل درگیر انحصار، رفع انحصار شوند.

وی افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که نباید با مجوز‌دهی ایجاد انحصار کنیم. کسانی که دارای صلاحیت و توانمندی هستند باید به راحتی وارد مشاغل دلخواه خود شوند و کسب درآمد کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم برخی از مشاغل به شدت درگیر انحصار هستند و به نوعی برای خود حاشیه امن صنفی ایجاد کرده‌اند. تعارض منافع ذی نفعان در این زمینه کاملا مشخص است.

وی در پایان اضافه کرد: معتقدیم ظرفیت عددی از تمام مشاغل باید برداشته شود و بایستی صلاحیت علمی مبنای ورود افراد به مشاغل قرار گیرد. تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و لغو انحصار برخی از مشاغل درگیر انحصار، مصداقی از تحقق شعار سال است. مجوزهای کسب وکار درحال حاضر موانع زیادی برای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی ایجاد کرده‌اند.

 

فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه