افزایش وام مسکن ملی ناچیز بود/ با ۱۵۰ میلیون تومان نمی‌توان ۲۰ متر خانه خرید

افزایش وام مسکن ملی ناچیز بود/ با ۱۵۰ میلیون تومان نمی‌توان ۲۰ متر خانه خرید
کدخبر : 21811

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با ۱۵۰ میلیون تومان وام نمی‌توان ۲۰ متر از یک واحد مسکونی را در شهرهای بزرگ خریداری کرد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی، افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان را کافی ندانست و اظهار داشت: وام مسکن ملی باید به اندازی افزایش پیدا کند که بخش قابل توجهی از هزینه خرید مسکن را برای خانوار پوشش دهد، اما اگر هزینه‌های خرید مسکن را پوشش ندهد، در مردم برای طرح ملی مسکن ایجاد انگیزه نخواهد کرد.

وی گفت: هرچند دولت با محدودیت‌ منابع مالی مواجه است، اما با وام ۱۵۰ میلیون تومانی فقط در روستاها می‌توان مسکن ساخت و این مبلغ کفاف ساخت مسکن در شهرها را نمی‌دهد؛ به عبارتی با ۱۵۰ میلیون تومان وام نمی‌توان ۲۰ متر از یک واحد مسکونی را در شهرهای بزرگ خریداری کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبلغ وام باید به میزانی باشد که حداقل ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن را پوشش دهد.

قادری در تحلیل متغیرهای اثرگذار بر رکود بازار مسکن گفت: بازار مسکن مانند سایر بازارها در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است و تا آن زمان نمی‌توان انتظار بهبود یا خروج بازار مسکن از رکود را داشت.

به گفته او؛ رکود تورمی در بخش مسکن بسیاری از سازندگان و انبوه‌سازان را با مشکل مواجه ساخته و آنها را نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش دلسرد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر وضعیت اقتصادی به یک ثبات نسبی دست پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که رکود از بازار مسکن رخت خواهد بست و رونق و توسعه به آن باز‌می‌گردد.

خبرنگار: زهرا قلباربند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه