بازار رمزارزها؛ محلی برای سفته‌بازی/ رمزارزهای ملی متولد خواهند شد

بازار رمزارزها؛ محلی برای سفته‌بازی/ رمزارزهای ملی متولد خواهند شد
کدخبر : 21812

حمید میرمعینی گفت: متأسفانه در حال حاضر بازار رمزارزها به یک بازار سفته‌بازی تبدیل شده و فقط استخراج‌کنندگان از آن سود می‌برند.

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی، اظهار داشت: رمزارزها یک بازار جدید و نوپا هستند و فعلاً نمی‌تواند خیلی برای اقتصاد کشورمان سودآور باشد، اما احتمال می‌رود به مرور زمان کارآیی رمزارزها افزایش پیدا کند.

بازار رمزارزها؛ بازار سفته‌بازی

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر بازار رمزارزها به یک بازار سفته‌بازی تبدیل شده و فقط استخراج‌کنندگان آن سود می‌برند، ولی پیش‌بینی می‌شود در آینده با ورود دولت‌ها به استخراج رمزارزهای مورد حمایت و ملی، رمزارزها همان کارآیی پول‌های سنتی را داشته باشند و رمزارزهایی که غیررسمی هستند از دور خارج شوند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: رمزارزهای کنونی خطراتی را در پی دارد که می‌تواند امنیت جامعه و امنیت ملی یک کشور را دستخوش ناامنی قرار دهد؛ یعنی با رمزارزهای کنونی که قوانین برای آن وضع نشده، ممکن است اقدامات خلافی مانند پولشویی و قاچاق روزبه‌روز بیشتر شود.

دولت‌ها؛ دشمن درجه یک رمزارزها

میرمعینی معتقد است؛ دولت‌ها به این راحتی رمزارزها را مورد پذیرش قرار نخواهند داد و در حال حاضر دشمن درجه یک رمزارزها، خود دولت‌ها هستند اما اگر فناوری بلاک‌چین بتواند اعتماد دولت‌ها را جلب کند و ارزش افزوده بیشتری داشته باشد، شاید بتوان گفت دولت‌ها آرام‌آرام به سمت این فناوری جدید روی خواهند آورد.

 طی ماه‌های گذشته بر تعداد علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها افزوده شده؛ طوری‌که عده‌ای از مالباختگان بورس به بهانه جبران زیان خود مسیر سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را در پیش گرفته‌اند؛ در صورتی‌که اغلب آنها از کمترین دانش در خصوص بازار رمزارزها برخوردار نیستند و با خطرات آن آشنایی ندارند. این مسئله هم نگرانی دولت را در پی داشته و هم نمایندگان مجلس را.

خبرنگار: زهرا قلباربند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه