قانون مالیات بر عایدی سرمایه به سوداگری پایان می‌دهد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه به سوداگری پایان می‌دهد
کدخبر : 21814

نجم‌آبادی گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری و انباشت سرمایه از طریق احتکار زمین و طلا و مسکن مقابله می‌کند.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی، درباره مزایای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای جهان به اجرا درآمده و در کشور ما هم قرار است این طرح به زودی اجرا شود، اما پیش از اجرایی‌شدن این قانون ضروری است که سامانه املاک و اسکان و سامانه مؤدیان مالیاتی کشور به عنوان پایه اصلی، سامان‌دهی شوند.

وی گفت: قطعاً کلیات مورد توجه قرار گرفته و در جزئیات کارشناسان و مجریان باید نظر خودشان را اعلام کنند تا بتوانیم اشکالات را رفع کنیم و به بهترین نفع واقعاً با کسانی‌که در عرصه سوداگری و انباشت سرمایه از طریق احتکار زمین و طلا و مسکن تلاش می‌کنند، مقابله صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هدف مجلس از تصویب این طرح جلوگیری از سرمایه‌گذاری سوداگران در بخش‌های اقتصادی غیرمولد است، خاطرنشان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه، نقدینگی موجود را به سمت تولید و اقتصاد مولد سوق خواهد داد تا توسعه صادرات به صورت جدی در دستورکار قرار داشته باشد.

مالیات بر عایدی سرمایه یکی از پایه‌های مالیاتی است که اگرچه می‌تواند به افزایش منابع عمومی بیانجامد اما عمدتاً کارکرد تنظیم‌گری داشته و می‌تواند با تضعیف فعالیت‌های غیر مولد و کاهش انگیزه‌های سوداگرانه نقش مؤثری در تنظیم بازارهای مختلف از جمله مسکن، خودرو، طلا و ارز ایفا کند.

در همین راستا طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه با هدف حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد، کاهش نوسانات بازارهای دارایی از جمله خودرو، مسکن، طلا و ارز همچنین جلوگیری از افزایش قیمت ناگهانی این بازارها پیشنهاد شد.

خبرنگار: زهرا قلباربند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه