رپورتاژ آگهی/

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ بهترین مدل‌ آن‌ها کدام است؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ بهترین مدل‌ آن‌ها کدام است؟
کدخبر : 21936

در این مقاله از همتاپی قصد داریم ضمن توضیح مختصری درباره کیف پول‌های دیجیتالی و انواع آن‌ها، به معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بپردازیم.

 

همان‌طور که شما در دنیای واقعی برای نگهداری پول‌های خود به کیف‌پول و حساب بانکی نیاز دارید، در دنیای ارزهای دیجیتال (Digital currencies) هم برای ذخیره و نگهداری رمز ارزهای خود باید یک کیف پول دیجیتالی (Digital wallet)  یا والت داشته باشید. کیف پول ارز دیجیتال باید از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا دارایی‌های دیجیتال شما را در برابر بدافزارها محافظت کند؛ به همین دلیل انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال امن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله از همتاپی قصد داریم ضمن توضیح مختصری درباره کیف پول‌های دیجیتالی و انواع آن‌ها، به معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بپردازیم.

کیف پول‌ ارز دیجیتال یا والت‌ چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یا اصطلاحا والت (Wallet)، در حقیقت نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که مانند یک پایگاه داده‌ی کوچک دارایی‌های دیجیتال، از کلید عمومی (Public key) و کلید خصوصی (Private key) شما محافظت می‌کند. این نوع کیف پول‌ها بر روی شبکه بلاکچین (Blockchain) راه‌اندازی شده‌اند و می‌توانند بلوک‌های مختلف را به هم وصل کنند و تمام فرآیندهای نقل و انتقالات رمز ارزها را فراهم کنند.

پیش از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری می‌بایست نوع کیف پول خود را انتخاب کرده و از امنیت آن مطمئن بود.  

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف‌پول‌های دیجیتالی می‌توانند به روش‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بگیرند و دارایی‌های دیجیتال آن‌ها را ذخیره کنند. آن‌ها به صورت کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

دسکتاپ: این نوع کیف پول دیجیتال بر روی رایانه‌ها و یا لپ تاپ‌ها نصب می‌شوند و از امنیت بالایی برخوردار هستند، ولی در صورتی که سیستم شما به ویروس آلوده شود امکان از دست رفتن دارایی شما وجود دارد.

آنلاین یا تحت وب: این کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت آنلاین قابل دسترس هستند و توسط دستگاه‌های زیادی پشتیبانی می‌شوند. در این کیف‌پول‌ها، کلیدهای خصوصی شما به صورت آنلاین در برنامه‌های شخص ثالث ذخیره می‌شوند؛ به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر هستند.

موبایلی: برخی از والت‌ها تنها بر روی سیستم‌های موبایلی نصب می‌شوند. حجم آن‌ها بسیار کم و سیستم کاربری بسیار ساده‌‌ای دارند.

سخت افزاری: این نوع کیف پول‌های دیجیتال کلیدهای خصوصی و دارایی‌های کاربران را در تراشه‌های سخت‌افزاری نگهداری می‌کنند. معمولاً آن‌ها اطلاعات تراکنش را به صورت آنلاین دریافت کرده و داده‌ها را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند؛ بنابراین امنیت آن‌ها بسیار بالا است.

کاغذی: دسته‌ای از والت‌ها به صورت کاغذی هستند و کلیدهای خصوصی بر روی کاغذ ذخیره می‌شود. به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار هستند.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

 

15613

در حال حاضر، بیش از 100 نوع کیف پول ارز دیجیتال مختلف در جهان وجود دارد که چند مورد آن‌ها از نظر فنی و امنیتی بسیار ‌پرطرفدار هستند. در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. کیف پول تراست والت  (Trust Wallet)

این کیف پول‌ دیجیتال از نوع موبایلی می‌باشد و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کیف پول تراست والت متعلق به صرافی بایننس است و کلید خصوصی آن تنها در اختیار کاربران قرار دارد. کیف پول تراست والت از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های امنیتی زیادی مانند گذرواژه، پین، بک‌آپ، قفل اثر انگشت، قفل چهره (در صورت پشتیبانی گوشی) دارد.

۲. کیفپول سخت افزاری لجر (Ledger)

یکی از امن‌ترین والت‌های جهان کیف پول سخت‌افزاری لجر است. این کیف پول ارز دیجیتال، کلید خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Nano X) از مشهورترین نمونه‌های این شرکت هستند که سال‌ها در صدر بهترین کیف‌پول‌های دیجیتالی جهان قرار گرفته‌اند. کیف پول‌های لجر از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنند و دارای گواهینامه (CSPN  گواهینامه سطح اول امنیت) از  ANSSI هستند.

۳. کیف پول سخت افزاری ترزور  (Trezor)

این کیف پول سخت افزاری کلیدهای خصوصی شما را به صورت امن و آفلاین ذخیره می‌کند. در صورتی که کاربر برخی از نکات کلیدی آن را رعایت کند، امکان هک کردن این والت‌ها تقریبا غیر ممکن می‌شود. استفاده از کیف پول ارز دیجیتال ترزور می‌تواند برای بیش از 1,000 رمز ارز مختلف مناسب ‌باشد. این کیف پول‌های دیجیتالی قابلیت همگام‌سازی با تعداد زیادی از نرم‌افزارها را دارند.

۴. کیف پول مای سلیوم  (Mycelium)

این کیف پول دیجیتالی مخصوص دو سیستم‌عامل اندروید و iOS هستند. استفاده از این والت برای تعامل با والت‌های کاغذی بسیار مناسب است؛ زیرا آن‌ها از قابلیت‌های جانبی زیادی بهره می‌برند و به راحتی می‌توانند به کیفپول‌های سخت‌افزاری متصل شوند. کیف پول دیجیتال مای سلیوم از رابط گرافیکی ضعیفی برخوردار است؛ زیرا توسعه‌دهندگان آن بیشتر روی امنیت و کارایی آن کار کرده‌اند.

۵. کیف پول الکتروم  (Electrum)

این کیف پول ارز دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های کیف پول‌ بیت کوین است که کاملاً به صورت متن‌باز عرضه شده است. کیفپول الکتروم برای دو نسخه دسکتاپ و اندروید وجود دارد، اما تنها نسخه‌ی دسکتاپ آن امکانات ویژه و خاصی ارائه می‌دهد. این کیف پول به دلیل رابط گرافیکی بسیار پایین برای افراد تازه‌کار مناسب نیست؛ اما امنیت بسیار بالایی دارد و از امکانات فراوانی برای مدیریت سرمایه و تراکنش‌ها برخوردار است.

علاوه بر کیف پول‌های دیجیتالی ذکر شده در این مقاله، در حال حاضر کیف‌پول‌های زیادی در بازار برای نگهداری ارزهای وجود دارند و هر روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با موضوع کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن می‎‌توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه نمایید.

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه