رپرتاژ اگهی//

5 دلیل محبوبیت پارچه برزنت در سطح جهان!

5 دلیل محبوبیت پارچه برزنت در سطح جهان!
کدخبر : 22101

پارچه برزنت محصولی نسبتا پرفروش در میان پارچه های صنعتی است که مشتریان زیادی هم دارد. اما اغلب این مشتریان اطلاعات کافی در رابطه با انواع برزنت و کاربردهای هر یک از آن ها نداشته و هنگام خرید دچار دردسر می شوند.

 از این جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی پارچه برزنت، انواع آن و تفاوت هایش با دیگر پارچه های صنعتی بپردازیم. به این ترتیب مشتریان این محصول می توانند پیش از خرید نیازسنجی نموده و مدل مناسب کارشان را انتخاب کنند.

هدف شما از خرید پارچه برزنت چیست؟

در قدم اول باید هدف خود را از خرید پارچه برزنت مشخص کنید. در حقیقت زمانی می توانید بهترین محصول برزنتی را تهیه کنید که به خوبی نیازهای خود را شناسایی نموده و بر اساس آن ها اقدام به خرید برزنت کنید. قطعا دانستن این که مشتریان چه هدفی از خرید پارچه های برزنتی دارند، به فروشندگان نیز کمک می کند تا محصولی متناسب با نوع نیازتان به شما معرفی نمایند.

با شناخت در رابطه با انواع پارچه برزنت می توانید بدون مشکلی بهترین خرید را تجربه کنید. دانستن این که چرا این پارچه ها تا این حد میان مردم محبوب شده اند؟ و چطور می توان مدل مناسب آن ها را تهیه نمود؟ قطعا در تجربه نهایی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. در این میان شاید بهتر باشد با دیگر مدل های پارچه صنعتی نیز آشنا شوید تا بتوانید خرید هوشمندانه تری داشته باشید.

پارچه برزنت چیست؟

مهمترین ویژگی پارچه برزنت، استحکام، انعطاف بالا و خاصیت ضد آب بودن آن می باشد. این پارچه ها اغلب از ترکیب کرباس و پلاستیک تولید می شوند. در ساخت این پارچه صنعتی تمرکز بر کیفیت آن بوده و توجه زیادی به بحث زیبایی آن نمی شود. به این ترتیب می توان اطمینان داشت با پرداخت هزینه برای خرید این محصول، کیفیت خوبی نیز به دست خواهید آورد.

نیاز به پارچه های مستحکم تر نسبت به پارچه هایی با الیاف طبیعی، از گذشته تا به امروز با بشر همراه بوده است. افراد برای محافظت از خود و دارایی هایشان در پی یافتن پارچه هایی مقاوم در برابر آب و آفتاب بودند که طول عمر مناسبی هم داشته باشند. با پیشرفت صنایع پتروشیمی، بشر توانست پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی نظیر پنبه را با مواد پلیمری همچون پلی استر ترکیب نموده و برزنت را تولید کند. رفته رفته مواد صنعتی جدیدی به دنیای پارچه بافی ورود پیدا کرد که از ترکیب آن ها با دیگر متریال پارچه برزنت، مدل های مختلفی از آن تولید شد. هر یک از این مواد صنعتی، ویژگی و خواص متفاوتی به پارچه ها داده و موجب روی کار آمدن مدل های مختلف برزنت در بازار گردید.

1

پارچه برزنت دارای چه مدل هایی است؟

حال که دانستیم پارچه برزنت از ترکیب الیاف طبیعی و مواد صنعتی مختلف تولید می شود. بهتر است به سراغ معرفی انواع پارچه های برزنتی رفته و با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شویم:

1- پارچه برزنت شمعی

بافت پارچه برزنت شمعی از ترکیب پلی اتیلن، استر و کرباس است. به همین جهت مقاومت فوق العاده ای در برابر رطوبت، آب و دمای بالا از خود نشان می دهد. این مدل پارچه را می توان در پوشش سقف انبار و سوله و مواردی که به پوشش مقاوم در برابر آفتاب نیاز دارند، به کار گرفت. پارچه های شمعی برزنتی بر اساس کیفیت متریال موجود در بافتشان دارای درجه بندی بوده و از یک لایه تا شش لایه در بازار یافت می شوند. دیگر ویژگی این محصول، تنوع رنگ بالای آن است. به همین سبب مشتری می تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود، آن را در رنگ های مختلف سفارش دهد.

2 - Copy

پارچه های شمعی چه کاربردی دارند؟

همان طور که گفتیم مهمترین ویژگی پارچه های شمعی، مقاومت در برابر آب، رطوبت و دمای بالا می باشد. از این جهت آن ها را در شهرهایی با آب و هوای مرطوب و بارانی و حتی در شهرهایی با تابستان های داغ به کار می گیرند. در ادامه برخی از موارد استفاده این پارچه ها را به طور خلاصه بیان می کنیم:

  • پارچه برزنت شمعی در تولید انواع لباس های ورزشی به خصوص بادگیرهای ورزشی بسیار محبوب است. زیرا این پارچه ضخامت مناسبی داشته و در برابر آب مقاوم است.
  • در تهیه لباس های اتاق عمل و روکش تخت بیماران نیز از برزنت های شمعی چند لایه استفاده می کنند.
  • انعطاف پذیری بالا در کنار ضد آفتاب بودن این پارچه ها موجب محبوبیتشان در تولید انواع کاور ماشین شده است.
  • استفاده از برزنت شمعی جهت حفاظت از کولر در مقابل آفتاب و باران دیگر کاربرد این محصول است.
  • انعطاف پذیری بالای این پارچه ها، آن ها را به انتخابی ایده آل برای روکش سقف آلاچیق ها در فضای باز تبدیل نموده است.
  • چادرهای مسافرتی دیگر محصولی است که با استفاده از برزنت چادری تولید می شوند. این مدل بسیار سبک و کم حجم بوده و اجازه جمع شدن را به چادر می دهد.
  • دیگر کاربرد پارچه های برزنتی، استفاده از آن ها در روکش بار کانتینر و ترانزیت است. مقاومت این پارچه ها در برابر بارندگی و نور آفتاب، آن ها را به انتخابی ایده آل برای محافظت از بار کامیون ها و کانتینرها تبدیل نموده است.
  • انعطاف پذیری مناسب، تنوع در رنگ بندی و قابلیت چاپ بر روی پارچه های شمعی سبب شده از آن ها در ساخت انواع کیف و ساک دستی برای خرید در فروشگاه ها استفاده شود.

2- پارچه برزنت کانتینری

پارچه کانتینری یکی از پرکاربردترین مدل های برزنت است که آن را با نام پارچه برزنت کامیون یا تریلی نیز می شناسند. این مدل پارچه های صنعتی به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید و بارندگی های باران و برق بسیار محبوب بوده و در موارد مختلفی به کار برده می شود. ضخامت و استحکام پارچه های کانتینری بسیار بالاست و اغلب در انواع یک لایه، دو لایه و سه لایه در بازار یافت می شوند. متریال به کار رفته در تولید این مدل پارچه شامل روکش پلاستیکی و یورتان بوده و معمولا ضخامت بیشتری نسبت به برزنت شمعی دارد.

پارچه های کانتینری چه کاربردی دارند؟

با وجود این که این مدل پارچه ترانزیتی را با نام کانتینری می شناسیم اما کاربردهای آن تنها به روکش کامیون و تریلی محدود نیست. بلکه ویژگی های منحصر به فردش سبب شده از آن برای موارد دیگری نظیر روکش استخر، پارچه سایبان ، روکش محافظ آفتاب در فروشگاه، برزنت دریچه کولر و محافظ کولر آبی و گازی نیز استفاده شود.

استحکام بالای این پارچه ها در برابر وزش باد و قابلیت ضد آب و ضد آفتاب بودنش دلیل استفاده از آن در پوشش سقف استخرهای روباز است. علاوه بر این فروشگاه ها نیز برای سایبانشان از این پارچه بهره می برند. زیرا مقاومت بسیار خوبی در مقابل تابش نور خورشید و بارندگی از خود نشان می دهد. در کنار تمام این ها از پارچه کانتینری برای روکش محافظ ماشین های سنگین و حتی تخت های بیمارستانی نیز استفاده می شود.

2

استفاده از پارچه برزنت چه مزیت‌هایی دارد؟

همان طور که گفتیم پارچه برزنت دارای انواع مختلفی است که هر یک با توجه به ساختار خود، کاربردهای متفاوتی نسبت به دیگر مدل ها دارد. اما سوال اینجاست که استفاده از این پارچه ها در هر صنعتی چه مزایایی به دنبال دارد؟

1- استحکام زیاد پارچه های برزنت

تنوع در مدل های پارچه برزنتی سبب ایجاد درجه های مختلف استحکام و مقاومت در این پارچه شده است. اما به طور کل تمام مدل های برزنت از استحکام بالایی برخوردارند و به راحتی در مقابل فشار ناشی از کشیدگی و وزن زیاد مقاومت می کنند. به همین جهت آن ها را در روکش سایبان و پارچه سازه کششی به کار می برند. این پارچه ها استقامت کششی بسیار بالایی دارند و به همین منظور می توان از آن ها برای پوشش سقف موقت فضاهای روباز استفاده نمود. علاوه بر این از پارچه های برزنتی جهت روکش کالا و پالت، چادر نمایشگاهی، محافظت از وسایل کشاورزی، خیمه، سایبان، ساک و کیف تبلیغاتی و حتی تولیدات چادر مسافرتی و چتر استفاده می شود. علت این محبوبیت و کاربرد در صنایع مختلف، کیفیت و استحکام بالا این پارچه و مقاومت مناسبش در برابر گرما و نور خورشید است.

با تمام این ها پیش از خرید پارچه برزنتی باید ابتدا هدف خود را مشخص نموده و نیاز سنجی کنید. به این ترتیب می توانید درجه استحکام مورد نیازتان را تعیین نموده و بر اساس آن بهترین مدل آن را انتخاب نمایید. زیرا زمانی که مشتری می داند از خریدش چه انتظاری دارد، در نهایت رضایت بیشتری تجربه خواهد نمود. به طور مثال برای پوشش سقف و سایبان نباید از برزنت های سبک و نازک استفاده نمایید. اما جهت تولید لباس ورزشی و ساک های تبلیغاتی بهترین انتخاب برزنت شمعی سبک است.

3 - Copy

- مقاومت بالای پارچه برزنت در برابر مشکلات ناشی از آفتاب

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پارچه برزنت مقاومت بالای آن در برابر تابش نور آفتاب است. همان طور که می دانید تابش طولانی مدت نور خورشید به اشیاء و مواد غذایی موجب فساد و خراب شدنشان می گردد. پارچه های برزنتی در برابر این تخریب به خوبی مقاومت کرده و مانع از تابش مستقیم آفتاب به دیگر وسایل خواهند شد. از این جهت آن ها را به عنوان سایبان محافظ در فضاهای رو باز و یا کاور و پوشش محصولات درون کامیون و تریلی به کار می گیرند.

3- پارچه برزنتی محصولی ضد آب

از دیگر ویژگی های کاربردی پارچه برزنتی می توان به قابلیت ضد آب بودنش اشاره نمود. بافت این پارچه به گونه ای است که آب به هیچ عنوان به درونش نفوذ نخواهد کرد. به همین سبب انتخابی ایده آل برای استفاده در مناطق و شهرهایی با سطح بارش بالا می باشد. علاوه بر این در روزهای بارانی سال هم می توان از این محصول جهت محافظت از کالاهای مهم استفاده نمود.

- قابلیت ضد اشتعال پارچه های برزنت

خطر آتش سوزی، مشکلی است که در هر لحظه و هر مکانی احساس می شود و نباید آن را نادیده گرفت. پارچه های برزنت دارای قابلیت ضد اشتعال بوده و در حرارت بالا، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. نسوز بودن این پارچه موجب شده از آن در محافظت از کالاهای قابل اشتعال و مکان هایی که با خطر آتش سوزی مواجه اند، بیش از دیگر مواقع استفاده شود.

گاهی علت آتش سوزی تابش شدید نور خورشید است. پارچه برزنت مقاومت بالایی در برابر تابش آفتاب داشته و حتی می تواند از بروز حادثه آتش سوزی نیز جلوگیری به عمل آورد.

12

5- امکان چاپ تبلیغات بر روی پارچه برزنت

قطعا قابلیت چاپ تبلیغات بر روی ساک های خرید در فروشگاه ها و یا سایبان مغازه ها تاثیر به سزایی در معرفی برند فروشگاه خواهد گذاشت. بافت پارچه برزنت به گونه ای است که می توان هر نوع متن و تصویری را بر روی آن با کیفیت بالا چاپ نمود و تا سال های سال از ماندگاری آن اطمینان داشت. از این جهت در کاربردی نمودن تبلیغات فروشگاه و برندها موثر واقع می شود.

رسیدن به شناخت در رابطه با مدل های مختلف پارچه برزنت و آشنایی با کاربردهای فراوان آن می تواند به انتخاب بهتر مشتریان کمک کند. برزنت یکی از پارچه های صنعتی پرکاربرد در بازار جهانی است که از آن در مصارف مختلفی نظیر پارچه سقف و سایبان استفاده می کنند.

13

از کجا پارچه برزنت بخریم؟

حال که با مزایا و قابلیت های پارچه برزنت آشنا شدید، قطعا از خود می پرسید که از کجا می توان این محصول را سفارش داد؟

شرکت دنیای چادر بیش از بیست سال است که در صنعت پارچه های برزنت و سایبان فعالیت می کند. این مجموعه به عنوان تولیدکننده پیشرو پارچه سایبان، برزنت، پارچه سقف و ... در سطح جهان شناخته می شود. دیکسون معتقد است نوآوری در تولید منسوجات، راهی برای تسخیر بازارهای آینده و بهبود شرایط زندگی بشر است. از این رو تمام تمرکز خود را بر تولید و ساخت پارچه هایی با کیفیت بالا و مقاوم در طرح ها و مدل های متنوع گذاشته است.

14

جهت سفارش پارچه برزنت از دیکسون و یا دریافت مشاوره از کارشناسان ما کافی است از طرق زیر با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : www.donyayechador.ir

شماره تلفن: 02144545096 - 02144546335

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه