سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

تقویت محورهای اسلام شناسی و ایران شناسی جشنواره پژوهش کتابخانه ملی ضرورت دارد

تقویت محورهای اسلام شناسی و ایران شناسی جشنواره پژوهش کتابخانه ملی ضرورت دارد
کدخبر : 23319

سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی معتقد است برای قوت و قدرت بخشیدن به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تقویت محورهای مربوط به اسلام شناسی و ایران شناسی ضرورت دارد.

به گزارش  خبرنگار رصداقتصادی، غلامرضا امیرخانی سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه علم اطلاعات، دانش شناسی و کتابداری کاملا شناخته شده است و می توان ادعا کرد همه گروه های کتابداری و اطلاع رسانی از ماهیت وجودی این جشنواره باخبرهستند و آثار خود را در دوره های مختلف برای ارزیابی داوران به این جشنواره ارسال می کنند.

امیرخانی افزود: با توجه به اینکه حوزه ایرانشناسی و اسلام شناسی سالها است به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه شده است، اما به نظر می رسد برای همه پژوهشگران این عرصه شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: اگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در صدد برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سطح بین المللی باشد، باید در حوزه هایی ورود کند که درباره آنها پیش از این اقدام موازی و هم راستا صورت نگرفته باشد.

امیرخانی تاکید کرد: معتقدم در حوزه هایی چون مباحث دانش شناسی، اطلاع رسانی و کتابداری موضوعاتی وجود دارد که تا حد زیادی مختص و بومی ایران و فرهنگ ایرانی است، از جمله می توان به کتابداری در حوزه نسخه های خطی و نیز ایران شناسی و اسلام شناسی اشاره کرد، اگر این سازمان در این زمینه به طور ویژه فعالیت کند می توان انتظار داشت جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سطح بین المللی برگزار شود.

سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: به منظور قوت بخشیدن دوره های آینده جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باید محورهای مربوط به اسلام شناسی و ایران شناسی تقویت شود.

وی یادآور شد: در فعالیتی مشابه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه کار کتابخانه مجلس شورای اسلامی، هفت دوره «آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی» را برگزار کرده است.

خبرنگار:دانیال بهرامی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه