کارگاه های تخصصی «تاریخ شفاهی با گرایش دفاع مقدس» در 22 استان کشور برگزار شد

کدخبر : 23714

​کارگاه های تخصصی «تاریخ شفاهی با گرایش دفاع مقدس» با بهره مندی از شیوه نامه تخصصی تدوین شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با همکاری سازمان اسناد ومدارک دفاع مقدس، در 22 استان کشور برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی، کارگاه های تخصصی «تاریخ شفاهی با گرایش دفاع مقدس» در 22 استان کشور از جمله همدان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، اردبیل، قم، سمنان، فارس، یاسوج و آذربایجان برگزار شده است و برپایی این کارگاه های تخصصی ادامه دارد. 

براساس برنامه ریزی انجام شده کارگاه های تخصصی «تاریخ شفاهی با گرایش دفاع مقدس»20 آذرماه به صورت حضوری در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

کارگاه «تاریخ شفاهی با گرایش دفاع مقدس» بر پایه شیوه نامه تخصصی تدوین شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد ومدارک دفاع مقدس برگزار می شود و استادانی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حوزه هنری و سایر سازمان ها که رشته تحصیلی آن ها «تاریخ شفاهی» است یا حداقل از سابقه 10 تا 15 ساله فعالیت در حوزه تاریخ شفاهی برخوردار هستند؛ در تدریس این کارگاه ها مشارکت دارند.

عبدالله اسماعیلی رئیس کمیته اجرایی سومین همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» درباره برپایی این کارگاه های تخصصی گفت: هدف از برگزاری این دوره های تخصصی، آموزش مصاحبه کننده مجرب برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران دفاع مقدس، ترغیب و تشویق پیشکسوتان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نگارش خاطرات خود به صورت خودنوشت و نیز تجربه نگاری و نویسندگی کتاب است.

لازم به توضیح است، این کارگاه های آموزشی پیش از این به صورت مجازی برگزار می شدف اما با توجه به بهبود شرایط کرونایی، این کارگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

خبرنگار: دانیال بهرامی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه