دکتر کاردگر در همایش بیمه و توسعه اعلام کرد:

تحول دیجیتال؛ نیاز ضروری صنعت بیمه

تحول دیجیتال؛ نیاز ضروری صنعت بیمه
کدخبر : 23850

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، مهم ترین تحول در صنعت بیمه را حرکت به سمت استفاده از ظرفیت های دیجیتال در این عرصه ارزیابی کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بیمه دانا: دکتر ابراهیم کاردگر در حاشیه همایش ملی بیمه و توسعه در پنل تخصصی"تحول دیجیتال در صنعت بیمه؛ نحوه نظارت و لزوم بازنگری در قوانین و مقررات بیمه ای" اظهار داشت: دیجیتال برای توسعه صنعت بیمه و توسعه اقتصادی ظرفیت مهمی است. در سند تحول هم مشاهده کردیم که اگر بخواهیم تحولی در صنعت بیمه ایجاد شود، الزاما باید به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم.
وی افزود: شاه بیت این همایش، پنل"تحول دیجیتال در صنعت بیمه، نحوه نظارت و لزوم بازنگری در قوانین و مقررات بیمه ای" است و من پیشنهاد می‌کنم که این جلسات در پژوهشکده بیمه ادامه داشته باشد چراکه ما نیاز داریم مقررات لازم برای ورود فناوری دیجیتال در صنعت بیمه توسط متخصصان حقوقی، فنی و بیمه  دیجیتال مورد بررسی قرار گیرد، بدین معنا که این متخصصان دور هم بنشینند، نیازهای صنعت بیمه مطرح شود و حقوقدانان حاضر نیز با علم به مقررات فعلی، برای رسیدن به آن تحول یا روش بیمه‌گری جدید، روش پرداخت خسارت جدید و... تلاش و بررسی کنند منع قانونی چیست و ما باید چه بخش‌هایی را تغییر دهیم، کدام بند و تبصره قانون نیاز به تغییر دارد و کدام بند آیین نامه باید تغییر کند.
مدیرعامل بیمه دانا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این کار، اساسی‌ترین‌کاری است که باید در صنعت بیمه رخ دهد، البته  باید اذعان کنیم که در این حوزه، افراد متخصص کم داریم. به بیان دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم در این زمینه، افراد متخصص بسیاری داریم چون اگر داشتیم وقتی امروز برنامه می‌نویسیم و می‌خواهیم به سطح متوسط دنیا برسیم، آن هم براساس چشم‌انداز سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و برنامه‌هایی که در زمینه اقتصاد اعم از برنامه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه، به نگارش درآورده‌ایم، و همچنین در جاهایی که رشد ۸ درصد و تورم زیر ۱۰ درصد را پیش‌بینی کردیم اما به آن  نقطه نرسیدیم، نشان می‌دهد که ما نتوانستیم آن برنامه را تبدیل به مقررات واحد کنیم.
دکتر کاردگر در ادامه عنوان کرد: گام دوم این است که بخش نظارت هر صنعتی به ویژه صنعت بیمه باید به تعبیری حاکم بر این مقررات باشد، بدین گونه که آیا بازیگران این عرصه، مقررات را رعایت می‌کنند؟ و یا کدام بخش‌ها را رعایت نمی‌کنند؟
وی در پایان با جمع بندی مطالب ارائه شده تاکید کرد:  در جاهایی که بازیگران صنعت بیمه یا اقتصاد، مقررات تنظیم شده حاکم بر بخش صنعت یا اقتصاد را رعایت نمی‌کنند، باید تذکرات لازم داده شود تا آنها در سطحی بازی کنند که معادله بازی بهم نخورد.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از دانش دیجیتال در صنعت بیمه از این پس روند رشد این صنعت بیش از پیش سرعت یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه