در گردهمایی سراسری روسای شعب بانک کارآفرین عنوان شد:

بانک کارآفرین شفاف ترین بانک در سیستم بانکی است

بانک کارآفرین شفاف ترین بانک در سیستم بانکی است
کدخبر : 24063

گردهمایی سراسری روسای شعب بانک کارآفرین به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس بانک با حضور سرپرست بانک کارآفرین، اعضای هیات رییسه و روسای شعب برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین: در این مراسم محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره بانک کارآفرین با اشاره به پاندمی کرونا در دو سال گذشته، بودن در کنار هم و انرژی دادن را یک ضرورت خواند که موجب پویایی و حرکت خواهد شد و گفت: این روزها که مصادف با بیست و دومین سالگرد بانک کارآفرین است با افتخار می توانیم اعلام کنیم بانک کارآفرین بعنوان یک بانک خصوصی نشان داد می توان یک بانک خصوصی در اشل کوچک یا متوسط بود و تمام معیارها و استانداردهای قانونی داخلی و خارجی را رعایت کرد و موفق بود.
وی افزود: بانک کارآفرین در طی بیست و دو سال فعالیت اش همواره بعنوان بانکی شفاف در ترکیب بدهی ها، ترازنامه ها و.. بوده و می توانیم با اطمینان اعلام کنیم در کفایت سرمایه اگر اولین بانک خصوصی نباشیم قطعا دومین هستیم.
خورسندی با اشاره به این موضوع که پیشتر بانک ها قدرتشان را از تعدد شعب شان کسب می کردند و امروز از میزان خدمات ارائه شده به مشتریان شان، افزود: نباید فراموش کنیم در حال گذار از مرحله بانکداری سنتی به بانکداری مدرن هستیم. امروزه کوچک بودن بانک مهم نیست و آنچه تعیین کننده جایگاه بانک در سیستم بانکی است سرمایه، قدرت مالی، مدیریت، خدمات مبتنی بر IT است که ان شالله در آینده نزدیک در این بخش هم به اهدافمان خواهیم رسید. در حقیقت این موارد قدرت بانک را رقم می زنند و در حال حاضر با افزایش سرمایه انجام شده بانک، چه به لحاظ سرمایه و همچنین رعایت استانداردهای بانکی در بین بانک های خصوصی در جایگاه خوبی قرار دارد.
رییس هیات مدیره بانک تاکید کرد: به این جهت باید اعلام کنیم اگر چه نسبت به بانک های بزرگ در سرمایه در جایگاه پایین تری قرار داریم اما در سایر بخش ها هم تراز بانک های بزرگ هستیم.
خورسندی با بیان اینکه گذشته بانک کارآفرین درخشان است و شرایط فعلی مان نیز خوب است ابراز امیدواری کرد با شناخت انتظارات مشتریان، حرکت بر روی اهداف و چابکی در تصمیم گیری می توانیم آینده ای روشن و موفق را برای بانک ترسیم کنیم. به همین دلیل باید بهترین چیزها را بخواهیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
این مدیر بانک کارآفرین چابکی را نقطه تمایز بانک های خصوصی نسبت به بانکهای دولتی خواند و افزود: باید بتوانیم متناسب با نیاز مشتری خدمات ارائه کنیم، در عین حال باید شرایط اجتماعی و تغییر و تحولاتی اقتصادی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
خورسندی خطاب به روسای شعب گفت: باید رفتار مشتری را رصد کنید و باید سعی کنید از مشتریان خود جلوتر باشید تا بتوانید در زمان مناسب پاسخ گوی نیاز مشتریان باشید قطعا خیلی از مشتریان تنها برای تسهیلات به سراغ بانک نمی آیند و خدماتی می خواهند که با سرعت و کیفیت بالا باید قابل ارائه باشد.
رییس هیات مدیره بانک با اشاره به اقتصاد کشور، تصریح کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور تورمی است و با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها که از میزان درآمد ارزی کشور کاسته باید بتوانیم با توجه به تورم و این مشکلات پیش رو تصمیمات خاص بگیریم و باید روسای شعب با توجه به خواست مشتریان در این شرایط به سمت ارایه خدمات مناسب بروند.
خورسندی توجه به رفع نیازهای ارزی و جذب مشتریان که فعالیت های صادراتی دارند گفت: با توجه به اینکه شعب ارزی ایجاد شده است و همچنین با در نظر گرفتن نیاز کشور به ارز باید شعب مان از این حیث نیز فعال شوند چرا که مسایل ارزی منابع ریالی و سود مناسب برای بانک به ارمغان می آورد.

بانکی چابک هستیم

در ادامه این مراسم دکتر فرشاد محمدپور معاون مالی و امور مجامع بانک کارآفرین نیز با تبریک سالگرد تاسیس بانک کارآفرین، مهمترین شاخص بنگاه اقتصادی را سود خالص خواند و گفت: سود خالص بانک کارآفرین از ٢٩٠ میلیارد تومان به هزار و ٢١٠ میلیارد تومان در سال ١٤٠٠ رسیده است که مرهون تلاش های همه خانواده کارآفرین است و قطعا بدون همراهی همه افراد این اتفاق ها میسر نمی شد.
وی ادامه داد: در بنگاه های اقتصادی زمانی که رشد های پرشتاب اتفاق می افتد تصور بر این است در مقطع بعد شاهد تداوم این رشدها نیستیم اما در بانک کارآفرین سودهای بدست آمده باکیفیت ترین سود در سیستم بانکی هستند چرا که قابلیت نقد شوندگی دارند و شاهد این مدعا هم پرداخت سود به سهامداران در کمترین زمان پس از تصویب در مجمع بانک بود که توانستیم به فاصله کوتاهی بعد از تصویب در مجمع ٦٠٠ میلیارد تومان سود به سهامداران پرداخت کنیم.
به گفته معاون مالی و امور مجامع بانک، تغیرات انجام شده در بانک، ساختار مالی بانک و بطور کلی توسعه های انجام شده در بانک بصورت همه جانبه روی داده است و این امر دلیل دیگری بر موفقیت بانک است.
محمدپور افزایش سرمایه اولیه بانک را دلیل دیگری بر تداوم سود دهی بانک در سال جاری و سال های آینده خواند و افزود: افزایش سرمایه بانک این اجازه را می دهد تا فعالیت های بانک توسعه یافته و چابک تر در مسایل مختلف ظاهر شویم.
این مدیر ارشد بانک همچنین با اشاره به رشد NPL بانک، افزایش کفایت سرمایه بانک تاکید کرد: این موضوعات به خوبی نشان می دهد می توانیم در سال های آینده هم سود مناسب را نصیب سهامداران خود کنیم.
محمدپور شرایط فعلی سیستم بانکی را غیرنرمال خواند و افزود: برای مقابله با شرایط غیر عادی سیستم بانکی باید چابک باشیم و بتوانیم لحظه ای تصمیم بگیریم ولو اینکه تصمیم گیری لحظه ایمان اشتباه باشد.

اصلاح، بازبینی فرایندها راز موفقیت بانک

دکتر علی رضا صادقی معاون امور بانکی نیز در گردهمایی سراسری خانواده بانک کارآفرین که به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس بانک برگزار شد، در پایان سال ١٣٩٨ تعداد محدودی شرکت بزرگ مشتری بانک آن هم بصورت اعتباری بودند و روسای بانک تمایلی به فعالیت در این بخش نداشتند اما با اعمال سیاست های جدید تغییرات زیادی در این بخش اتفاق افتاد.
وی با اشاره به تدوین استراتژی های جدید، گفت: این استراتژی ها چند هدف را دنبال می کردند که بر اساس آنها ری برندینگ، توسعه سرمایه انسانی، آموزش، معیشت، چابک سازی، فرایندسازی، افزایش سهم ازبازار انجام شد.
صادقی با تاکید بر اینکه به دنبال مشتری هایی هستیم که ارزش آفرینی داشته باشد، افزود: برای جذب مشتری های مورد نظرمان در بازار بر روی حوزه سودآور تمرکز کردیم و به سراغ بخش های معدن، نفت، مواد غذایی و آرایشی و IT رفتیم امری که موجب شد شعب زیان ده ما از ٢٥ شعبه در سال ٩٨ به ١٣ شعبه در سال ١٤٠٠ برسد و قطعا با این روال در سال ١٤٠١ هیچ شعبه زیان دهی نخواهیم داشت.
این مدیر ارشد بانک لازمه موفقیت در بانک را اصلاح اهداف، بازبینی فرایندها رصد مستمر اقدامات و برنامه ها خواند.

رشد ٣٦ درصدی تسهیلات در ٨ ماه

ناصر صنعتی نژاد عضو هیات مدیره بانک نیز در سخنرانی خود در این گردهمایی با عنوان سیاست ها و انتظارات در حوزه اعتباری با اشاره به رشد ٢٢درصدی سپرده ها و رشد ٣٦ درصدی تسهیلات در ٨ ماهه سال ١٤٠٠ گفت: طبق قانون باید تسهیلات ١٨ درصد رشد میکرد که این میزان در حال حاضر دو برابر است.
وی با اشاره به روال قبلی برای صرف منابع بانک جهت مصرف بین بانکی گفت: این منابع در حال حاضر صرف ارایه تسهیلات می گردد.
به گفته صنعتی نژاد در بخش ضمانت نامه نیز ٦٣ درصد رشد داشته ایم، همچنین در بخش LC نیز شاهد رشد ٣٤٣ درصدی درهشت ماهه گذشته هستیم.
این عضو هیات مدیره بانک با اشاره به ابلاغیه جدید بانک مرکزی برای رشد ٢ درصدی تسهیلات متناسب با دارایی های بانک گفت: بر این اساس تا پایان سال بالغ بر ٢٦ درصد رشد تسهیلات باید داشته باشیم اما در هشت ماهه ٣٦ درصد رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه