افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه ۱۴۰۱ / مدیرعامل بانک مسکن از مدیران همراه طرح جهش تولید مسکن

افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه ۱۴۰۱ / مدیرعامل بانک مسکن از مدیران همراه طرح جهش تولید مسکن
کدخبر : 24103

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن یکی از مدیرانی است که روحیه همکاری و همراهی با دولت و مشخصا طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارد، بر لزوم افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن: «صدیف بدری» با تاکید بر لزوم پیش بینی افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه سال آینده اظهار داشت: در لایحه بودجه باید تلاش شود تا درآمدها به صورت واقعی و با در نظر گرفتن عملکرد دستگاه ها دیده شود.
وی توجه به مقوله مسکن در لایحه بودجه 1401 را یکی از الزامات عنوان کرد و گفت: برای تحقق برنامه ساخت سالی یک میلیون واحد مسکن مطابق قانون جهش تولید و تامین مسکن باید منابع و پیش بینی های لازم صورت گیرد.
بدری اضافه کرد: هدف اصلی طرح تولید و تامین مسکن حمایت از دهک‌های سه به پایین جامعه و اقشاری مانند کارگران و کارمندان، جوانان فاقد شغل و مسکن و افراد دارای شرایط مندرج در قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن است که با ارائه زمین رایگان و ارائه تسهیلات مناسب این مهم محقق می‌شود و این موضوع نیازمند پیش بینی های منابع لازم در بودجه است.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین به منابع صندوق ملی مسکن اشاره کرد و افزود: یکی از منابع مهم در جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن است که باید در لایحه بودجه 1401 منابع لازم از محل درآمدهای حاصل زمین و مسکن برای واریز به این صندوق پیش بینی شود.
وی افزود: با ایجاد صندوق ملی مسکن و منابع مالی تعریف شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن وام کم بهره به دهک‌های پایین پرداخت می‌شود و همچنین خدمات رسانی و تامین هزینه‌های زیر بنایی از محل صندوق ملی مسکن از جمله اقدامات دیگری است که در طرح مذکور پیش بینی شده است.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به منابع صندوق ملی مسکن گفت: منابع مالی این صندوق از محل وصول مالی عایدی املاک و منابع خط اعتباری مسکن مهر که بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است تامین می‌شود، همچنین مالیات بر عایدی سرمایه درحوزه مسکن که در آینده تصویب می‌شود نیز به این صندوق واریز می‌شود؛ با ایجاد این صندوق، منابع مالی مطمئنی برای حمایت از تولید مسکن خواهیم داشت.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر آن بخشی از تامین مالی طرح جهش تولید مسکن بر عهده شبکه بانکی است که انصافاً در این زمینه بانک مسکن پیشرو بوده و عملکرد خوبی داشته است.
بدری با بیان اینکه دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن یکی از مدیرانی است که روحیه همکاری و همراهی با دولت و مشخصا طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارد، افزود: بانک مسکن تاکنون منطبق با تکالیف قانونی عمل کرده و در کمیسیون عمران مجلس نیز بررسی ها و نظارت ها حاکی از عملکرد مطلوب بانک مسکن است.
نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در لایحه بودجه سال آینده نسبت به افزایش سرمایه بانک مسکن اقدام شود گفت: یکی از مواردی که در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 که مورد توجه قرار می گیرد، موضوع افزایش سرمایه بانک مسکن است که معتقدیم باید از هر روش ممکن در دستور کار قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب تعادل در عرضه و تقاضا در حوزه مسکن می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد تعادل و تنظیم‌گری در عرضه و تقاضا باید به سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که یقینا با عملیاتی شدن آن قیمت مسکن نیز متعادل تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه