تقدیر کمیسیون صنایع مجلس از عملکرد ایرانسل در تحول دیجیتال

تقدیر کمیسیون صنایع مجلس از عملکرد ایرانسل در تحول دیجیتال
کدخبر : 24152

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طی بازدید از ایرانسل، از اقدامات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در زمینۀ تحول دیجیتال تقدیر کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ایرانسل: رئیس، هیأت رئیسه و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰) با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل، با دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل دیدار و گفت‌وگو کردند و با جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات و ارائۀ خدمات دیجیتال، آشنا شدند.
در ابتدای این دیدار، مدیرعامل ایرانسل با ارائۀ تاریخچه‌ای از شکل‌گیری ایرانسل، به پیشگام بودن اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائۀ اینترنت همراه نسل ۲.۷۵، توسعۀ گستردۀ نسل سه در کشور پس از رفع انحصار و نیز نخستین بودن در ارائۀ اینترنت نسل چهار و نسل پنج تلفن همراه اشاره کرد و گزارشی از اقدامات ایرانسل در پوشش شهری، روستایی و جاده‌ای ارائه داد.
وی همچنین برنامۀ ایرانسل برای توسعۀ عرضۀ تجاری نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران و چشم‌انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعۀ ارتباطات روستایی و ارائۀ اینترنت پرسرعت در این مناطق را تشریح کرد.
عباسی‌آرند با بیان اینکه دستیابی به اهداف تحول دیجیتال، نیازمند یک سری پلتفرم و زیرساخت و یک سری سرویس است، از انجام اقدامات مناسب و آمادگی کامل ایرانسل در هر دو بخش خبر داد.
مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به تغییرات نرخ ارز طی سال‌های اخیر، بر لزوم کمک مجلس به اپراتورها برای منطقی کردن تعرفه‌ها با هدف ایجاد امکان ادامۀ روند سرمایه‌گذاری در صنعت ارتباطات تأکید کرد.
در ادامۀ این دیدار، گزارشی نیز از اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانۀ بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل، اقدامات ایرانسل در ایجاد زنجیرۀ خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال و نیز راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر کلان‌داده، از جمله طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی بر بستر شبکۀ 5G، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
بخش دیگری از گزارش ارائه شده به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مربوط به سرمایه‌گذاری ایرانسل در گروه اسنپ بود که اقدامات این شرکت در حوزۀ اقتصاد دیجیتال، مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت.
همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت به عنوان نخستین ورود نسل پنج تلفن‌همراه در حوزه صنعت ایران نیز از جمله دیگر اقدامات ایرانسل بود که گزارش آن به نمایندگان مجلس ارائه شد. اعضای کمیسیون صنایع مجلس در این زمینه، ابراز امیدواری کردند با نتایج مثبت حاصل از این همکاری، شاهد تسری آن به سایر صنایع کشور باشیم.
در این دیدار همچنین رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از اقدامات ایرانسل در حوزۀ دیجیتال، به سرمایه‌گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در گروه اسنپ اشاره کرد و گفت: اسنپ، یک نمونۀ موفق در زمینۀ اشتغال‌زایی از طریق حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال و تحول دیجیتال در سبک زندگی ایرانیان است و لازم است تا این تجربه، به حوزه‌های دیگر نیز تعمیم یابد.
دکتر عزت‌الله اکبری تالارپشتی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده دربارۀ چالش‌های موجود در توسعۀ زیرساخت شبکۀ ملی اطلاعات، از جمله در بخش‌های هسته، دسترسی و انتقال شبکۀ اپراتورها، بر لزوم بررسی این چالش‌ها در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین مورد نیاز، تأکید کرد.
وی افزود: ایرانسل، اپراتوری است که اقدامات مثبت و تحول‌آفرینی را در زمینۀ اقتصاد دیجیتال به ثمر رسانده و در این زمینه، در کشور، یک کسب‌وکار الگو و امیدبخش است.
همچنین در بخش دیگری از این دیدار، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فقدان سند جامع و بالادستی در حوزۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، خواستار همکاری ایرانسل برای تدوین این سند، با توجه به تجربۀ بین‌المللی نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، شدند.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همچنین با اشاره به شکست انحصار و تعدیل شدن تعرفه‌ها در صنعت حمل‌ونقل با ورود اسنپ به این صنعت، پیشنهاد کردند که خدمات گروه اسنپ در حوزۀ حمل‌ونقل، به حمل‌ونقل بین جاده‌ای و حمل‌ونقل سنگین نیز توسعه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه