برگزاری کارگاه آموزشی انتقال ریسک بحران از طریق مکانیزم بیمه

برگزاری کارگاه آموزشی انتقال ریسک بحران از طریق مکانیزم بیمه
کدخبر : 24179

کارگاه آموزشی انتقال ریسک بحران از طریق مکانیزم بیمه به صورت مجازی و با همکاری مشترک بیمه مرکزی و دفتر همکاری اقتصادی کشورهای عضو اکو برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی: این کارگاه با هدف انتقال تجربیات مدیریت ریسک بحران و تامین مالی آن از طریق بیمه در میان کشورهای عضو اکو و با حضور دکتر ناطقی الهی، د‌کتر حسنی، دکتر مظلومی و دکتر سامانی از متخصصین حوزه مدیریت ریسک برگزار شد.
در این کارگاه متخصصینی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان و تاجیکستان و ایران نیز حضور داشتند.
در این ‌کارگاه، دکتر محمود اسعد سامانی رئیس مرکز مدیریت توسعه ریسک بیمه مرکزی به ارائه مطالبی در خصوص ریسک بحران و سند چارچوب کاهش ریسک سندای (SFDRR)، اهمیت ‌کارگاه آموزشی برای همکاری منطقه ای چندجانبه، واژه شناسی، مدیریت و کاهش ریسک بحران، ارتباط اهداف توسعه پایدار سازمان ملل با بحران ها، الویت های اقدام منطقه ای در راستای سند(SFDRR) و چارچوب  اقدام منطقه ای ECO برای ‌کاهش ریسک بحران پرداخت.
دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز به ارائه موضوعاتی در خصوص انتقال ریسک بحران از طریق بیمه سنتی و  پارامتریک، مدیریت ریسک و بیمه، نمونه های بیمه پارامتریک، محصولات مربوطه و موردکاوی در کشورهای مختلف و تجربه ایران در زمینه بیمه ریسک بحران پرداخت.
در بخش دیگری از این کارگاه، دکتر فریبرز ناطقی عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و استاد دانشگاه در خصوص مدیریت ریسک بحران، ماهیت و اهمیت بحران ها و سیاست های ملی مدیریت ریسک بحران و نقش کلیدی بیمه سخن گفت.
در ادامه دکتر نعمت حسنی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز به ارائه مطالبی در خصوص مدیریت ریسک بحران و تجربیات بین المللی و نقطه نظرات سازمان ملل در خصوص بیمه بحران پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه