وبینار هشتم تحول دیجیتال به میزبانی بیمه ملت برگزار شد

وبینار هشتم تحول دیجیتال به میزبانی بیمه ملت برگزار شد
کدخبر : 24181

وبینار هشتم و پایانی سلسله وبینارهای تحول دیجیتال بیمه ملت در تاریخ 9 آذرماه با عنوان «از نو نگاه کنیم: باز طراحی مدل کسب و کار در بیمه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط‌عمومی بیمه ملت: این نشست با حضور شاهین فتاحیانی عضو هیات‌مدیره شرکت سنحاب، محمود کریمی مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت، بهروز اسدنژاد رئیس هیات‌مدیره شرکت بیمه‌ملت و معصومه معصوم‌بیگی عضو موظف هیات‌مدیره و ناظر معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه ملت به عنوان رییس پنل برگزار شد.
بر اساس این گزارش، معصومه معصوم‌بیگی در این نشست به دلایل برگزاری این سلسله وبینارها اشاره کرد و گفت: گفتمان‌سازی بین بازیگران، ایجاد یک فهم مشترک از این حوزه، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هر یک از المان‌های تحول دیجیتال و درک الزامات و نیازمندی‌های پیاده‌سازی تحول دیجیتال از جمله مواردی است که ضرورت برگزاری این وبینارها را دو چندان کرد.
عضو موظف هیات‌مدیره شرکت بیمه ملت، کتاب ارزشمند از "خوب‌به‌عالی" و نقش شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی در مسیر تحول دیجیتال را مد نظر قرار داد و در ادامه با طرح سوالات مختلف از اعضای پنل به جمع‌بندی موضوعات ارائه شده توسط اعضای پنل پرداخت.
محمود کریمی نیز در پاسخ به سوال «نحوه ورود تحول دیجیتال به شرکت‌های بیمه و مدل‌های مطرح در این حوزه» بیان کرد: در حوزه تحول دیجیتال، عملا نسخه جامع و کاملی که بتوان برای همه شرکت‌های بیمه تجویز کرد وجود ندارد. اما در این بین فرآیندها و ساختار سازمانی نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند.
وی در همین خصوص ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که می تواند در این حوزه کمک کند پاسخ دادن به این سوال اساسی است که شرکت در تحول دیجیتال به دنبال حفظ مشتریان قدیمی است یا به دنبال جذب مشتریان جدید و بازارهای جدید.
مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت، مهم‌ترین المان لازم برای ورود تحول دیجیتال به شرکت‌های بیمه را یک باور و عزم جدی و اساسی دانست و افزود: شرکت‌های بیمه نیز باید بپذیرند که بسیاری از فرآیندهای قدیمی و سنتی را کنار بگذارند و بر اساس خواست و انتظار مشتری و الزامات عصر دیجیتال فرآیندهای جدید را تدوین کنند.
در بخش دیگری از این وبینار، شاهین فتاحیانی در پاسخ به سوال «الزامات تغییر فرآیندهای صدور، خسارت و سیستم‌های بیمه‌گری برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال»، گفت: در حوزه فرآیندهای صدور و خسارت باید بپذیریم که در حال حاضر با سه المان مهم مواجه هستیم: دنیای جدید، مشتریان جدید و راه‌کارهای جدید.
عضو هیات‌مدیره شرکت سنحاب در توضیح این امر ادامه داد: دنیای جدید که فناوری‌های جدید آن را به وجود آورده‌اند، مشتریان جدید که بومیان دیجیتال هستند و دارای سرشت و طبیعت دیجیتالی هستند (Digital Native). این افراد دارای سلایق و به شدت متنوع و متغییر هستند و ممکن است با یک نارضایتی یا تعلل در فرآیندها از شرکت شما به سمت یکی دیگر از بازیگران این زیست‌بوم حرکت کنند و لازم است تا با دقت بیشتری به فرآیندها نگاه کرد؛ و راهکارهای جدید که باید در اکوسیستم‌ها آنها را جست‌وجو کرد.
فتاحیانی در پایان سخنان خود افزود: در این بین تغییر بزرگترین الزام و نیازمندی و ما باید بتوانیم این تغییرات را پشتیبانی کنیم تا در عصر جدید بقای خود را حفظ کنیم.
بهروز اسدنژاد نیز در وبینار پایانی تحول دیجیتال در خصوص چگونگی پیاده‌سازی تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه، اظهار کرد: صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه برای ایجاد یک فهم و درک مشترک از موضوع تحول دیجیتال و لزوم پیاده‌سازی آن نیاز به ایجاد سه المان اساسی دارند.
رییس هیات‌مدیره بیمه ملت در توضیح این امر ادامه داد: گفتمان‌سازی، برای ایجاد فهم مشترک در این حوزه؛ نهادسازی، برای ایجاد نقش‌ها و بازیگران جدید در این حوزه؛ تسهیل‌،گری برای ایجاد و توسعه ابزارها، فرآیندها، امکانات و ساختارهای اجرایی موضوعات مورد توافق؛ از جمله این المان‌های اساسی است.
اسدنژاد از وجود دو رویکرد برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه نام برد و افزود: وجود این المان‌ها مسبب پیاده‌سازی تحول دیجیتال با هزینه کمتر، سرعت و اثربخشی بیشتر است.
گفتنی است، وبینارهای تحول دیجیتال، به صورت هر هفته یک نشست در قالب میزگرد تخصصی با ارائه‌های تخصصی به میزبانی بیمه ملت برگزار ‌شد و در 8 هفته متوالی به موضوعات مربوط به تحول دیجیتال پرداخت. در این مجموعه نشست‌ها تلاش شد تا ذی‌نفعان کلیدی این حوزه به مباحث مرتبط پرداخته و در خصوص موارد چالشی بحث و تبادل نظر کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از محتوای وبینارها به صفحه اینستاگرام بیمه ملت و پژوهشکده بیمه به آدرس زیر مراجعه کنند:
- Mellatinsurance_official
- Ircacir
گفتنی است، این رویداد با حمایت بیمه مرکزی ج.ا.ا، پژوهشکده بیمه، هلدینگ فناپ، مرکز نوآفرینی پلنت و شرکت سامانه‌نگار حامی بیمه برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه