مدیرعامل بیمه تعاون مطرح کرد:

استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند

استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند
کدخبر : 24295

مدیرعامل بیمه تعاون درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای معتقد است که اگر کسی تصور کند که با گسترش استارت‌آپ‌ها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: «یونس مظلومی» مدیرعامل بیمه تعاون در این خصوص، گفت: استارت‌آپ‌ها در بهترین حالت نمی‌توانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند؛ این را تجربه کشورهایی که بسیار فناوری‌محورتر از ایران هستند نشان داده است و با این اوصاف نفوذ استارت‌آپ‌ها در ایران احتمالا بسیار کمتر از این مقدار خواهد بود.
مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای اظهار کرد: اگر کسی تصور کند که با گسترش استارت‌آپ‌ها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.
وی با بیان اینکه فروش بیمه تعاون از مسیرهای آنلاین زیر ۵ درصد از کل حق بیمه رشته شخص ثالث این شرکت است ادامه داد: پرتفوی شخص ثالث بیمه تعاون به صورت کاملا شفاف در سامانه سنهاب صادر می‌شود و صورت عملکرد این شرکت هم در سامانه کدال و هم در گزارش‌های بیمه مرکزی قابل ملاحظه و بررسی است و این اعداد و ارقام آنجا در دسترس عموم قرار دارد.

فروش از طریق کارگزاری‌های برخط زیر دو تا سه درصد کل حق بیمه است

مظلومی درباره ابعاد مختلف همکاری با استارت‌آپ‌ها نیز اظهار کرد: علاوه بر بیمه‌های شخص ثالث، در حوزه بیمه‌های مسئولیت، درمان تکمیلی و حتی بیمه‌نامه توقف کسب‌و‌کار کرونا نیز با کارگزاران برخط همکاری‌هایی داریم که حجم کار در مقابل فروش از طریق نمایندگی‌ها ناچیز است.
وی با بیان اینکه رقم دقیقی از میزان فروش از طریق کارگزاری‌های آنلاین در صنعت بیمه وجود ندارد، اظهار کرد: احتمال می‌دهم فروش از طریق کارگزاری‌های برخط در صنعت بیمه زیر دو تا سه درصد کل حق بیمه صادره باشد.

امکان فروش بیمه‌نامه‌هایی مانند عمر و زندگی در فضای استارت‌آپ‌ها نزدیک به صفر است

عضو شورای عالی بیمه به حوزه‌هایی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند در آنجا فعالیت کنند هم اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها یا اینشورتک‌ها می‌توانند در حوزه‌هایی مانند کنترل خسارات و ارزیابی ریسک نیز وارد شده و با الگوبرداری از تجربه‌های موفق جهانی در ایران نیز این فناوری‌ها را طراحی کنند.
وی درباره حوزه‌هایی که استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند به آنجا نفوذ بکنند هم اظهار کرد: امکان فروش بیمه‌نامه‌هایی مانند عمر و زندگی در فضای استارت‌آپ‌ها نزدیک به صفر است. همچنین در حوزه‌‌های “بی تو بی” نیز ۱۰۰ درصد فضا از آن شبکه فروش است و استارت‌آپ‌ها از اساس نمی‌‍توانند وارد چنین حوزه‌هایی بشوند.

بیمه تعاون برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود حتی یک ریال هم به استارت‌آپ‌ها تخفیف نمی‌دهد

مظلومی درباره بحث تخفیف‌های ارائه شده به بیمه‌نامه‌های شخص ثالث هم اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنم بیمه تعاون برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود حتی یک ریال هم به استارت‌آپ‌ها تخفیف نمی‌دهد و این مساله در سیستم‌های مالی شرکت بیمه تعاون کاملا مشهود است.
وی با تاکید بر اینکه بیمه تعاون هیچ تخفیفی بابت فروش آنلاین هیچ بیمه شخص ثالثی ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: ممکن است تخفیفاتی به نام بیمه تعاون از سوی برخی کارگزاران برخط داده شود که قطعا این مساله به بیمه تعاون ارتباطی ندارد و این شرکت طبق همان نرخی که به صورت رسمی منتشر کرده است با کارگزاری‌ها تسویه می‌کند و هیچگونه تخفیف اضافه‌ای هم اعمال نمی‌کند.

چرا برخی کارگزاران تخفیفات بیشتری را به بیمه‌نامه‌های شرکت تعاون ارائه می‌دهند؟

مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که چرا برخی کارگزاران تخفیفات بیشتری را به بیمه‌نامه‌های شرکت تعاون ارائه می‌دهند، گفت: شاید بهتر باشد این مساله را از همان کارگزاران پرسید با این حال ممکن است این قضیه به خاطر فراهم بودن شرایط همکاری مستقیم با بیمه تعاون است.
وی اضافه کرد: بر این اساس زمانی که شرایط همکاری و صدور بیمه‌نامه برای کارگزاران برخط راحت‌تر باشد آنها احتمالا ترجیح می‌دهند با شرکتی که وضعیت خدماتی بهتری دارد، همکاری بیشتری داشته باشند.

مزیت بیمه تعاون، داشتن شعبه مجازی است

عضو شورای عالی بیمه به شعبه مجازی بیمه تعاون هم اشاره کرد و گفت: در این شعبه خدماتی مانند صدور و ارسال بیمه‌نامه در بیمه تعاون با کیفیت و سرعت بالاتری انجام می‌شود و قطعا این مساله برای کارگزاران برخط جذاب‌تر است.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون کارگزاران مختلف بیمه‌ای می‌توانند به صورت مستقیم با شرکت‌های بیمه همکاری داشته باشند، گفت: برخی کارگزاران با واسطه با شرکت‌های بیمه همکاری دارند اما در بیمه تعاون کارگزاران به دلیل وجود یک شعبه مجازی ترجیح می‌دهند راسا و به صورت مستقیم با شرکت همکاری داشته باشند.
وی تاکید کرد که شرکت بیمه تعاون آمادگی دارد تا با همه کارگزارانی که از سوی نهاد ناظر مجوز دارند همکاری کند و این شرکت در حال حاضر با برخی از این کارگزاری‌های رسمی همکاری دارد

هیچ بیمه‌نامه‌‌ بازی در شرکت بیمه تعاون وجود ندارد

مدیرعامل بیمه تعاون درباره نحوه تعاملات مالی با کارگزاری‌های رسمی صنعت بیمه هم اظهار کرد: تعاون بیمه‌نامه‌های درخواستی را کاملا به صورت نقدی صادر می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ بیمه‌نامه‌‌ بازی در شرکت بیمه تعاون وجود ندارد، گفت که این به آن معنا است که شرکت بیمه تعاون همه حق بیمه‌های خود را با کارگزاران به صورت کامل تسویه کرده است.
وی درباره تعداد نمایندگان و کارگزاران فعال بیمه تعاون نیز اظهار کرد: بیمه تعاون حدود ۸۰۰ نماینده فعال و ۳۴ شعبه فعال در کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه