درک درست یک تحول توسط بانک ایران زمین

درک درست یک تحول توسط بانک ایران زمین
کدخبر : 24510

افزایش ارتباطات در کنار هنر استفاده از بهبود خدمات در جهت جلب رضایت مشتری مهمترین پلنی است که بسیاری از بنگاه ها با استفاده از آن سعی در ظرفیت سنجی مشتریان خود دارند تا به واسطه آن خدمتی را ارائه دهند که در آن نیاز واقعی مراجع یا مشتری در نظر گرفته شود. رقابت شدید در این حوزه حالا دیگر مختص فروشگاه های آنلاین و یا استارت آپ ها نیست بلکه باقی ماندن در مدار مطالبات مشتریان تسریع چشم گیری در همه بخش ها داشته و خصوصاً در دوره کرونا اثبات شد که باید طرحی نو در قالب خدمات دهی بنگاه ها ایجاد شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از فرهنگ اقتصاد: شاید تا پیش از شیوع سویه های مختلف این میهمان ناخوانده کمتر کسی گمان می کرد که ارائه خدمات به شیوه سنتی خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد به تاریخ انقضای خود رسیده باشد. در این دوره بازار کشور نیز با از دست دادن تعداد زیادی از کسب و کارهای خود افق های قابل تأملی را در بازارهای دیجیتال ایجاد کرد. اما هنوز مهمترین دغدغه مردم در این دوران مراجعات ضروری به بنگاه های پر رفت و امد بود. نظام بانکی کشور نیز به واسطه عدم اطلاع رسانی صحیح در این مورد شاهد از دست دادن آمار قابل توجهی از پرسنل خود بود مسئله ای که نیاز این بخش مهم اقتصاد کشور را به بانکداری دیجیتال بیش از گذشته نمایان کرد.
بنا به آخرین بررسی های صورت گرفته بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر بانک دیجتال در آسیا وجود دارد که حجم گستردگی این سبک بانکداری از آسیای شرقی با چین و ژاپن تا آسیای مرکزی و غرب آسیا را در برگرفته است. کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات، عمان، قطر، عربستان از بزرگترین استفاده کنندگان بانکداری دیجیتال در غرب آسیا هستند و آن طور که پیش بینی می شود تا ۵ سال آینده بسیاری از شعبات بانکی در امارات و قطر تعطیل خواهد شد. این اتفاقات تنها یک پیام آشکار را همراه خود دارد و آن تغییر روند بانکداری در دنیاست و البته روند چشمگیر استفاده از این سبک بانکداری در کشورهای غرب آسیا این موضوع را مطرح می کند که نباید از کاروان نرم افزاری بانکداری روز دنیا غافل شد.
بانک ایران زمین پیش از سایر بانک های کشور ضرورت ایجاد تحول در بانکداری را درک کرد. مطالعات ۵ ساله این بانک در حوزه دیجیتال و امکانات فراهم شده توسط آن در این مسئله نشان میدهد که دستیابی به شیوه نوین بانکداری دور از دسترس نیست اما باید اراده ای جدی برای آن فراهم باشد. ارائه خدمات در فضای مجازی و داشتن بزرگترین باشگاه مشتریان وزنه بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال را بیش از گذشته سنگین کرده و در کنار این موضوع باید به استقرار مرکزی مجزا در این بانک اشاره کرد که کلیه تحولات را در این باره در رصد خود گرفته است تا با دستیابی به جامعه آماری سبک ارائه خدمات خود را تغییر دهد.
مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه این بانک درخصوص تغییرات ایجاد شده در بانک ایران‌زمین می‌گوید: براساس مدل‌های تحول، تغییراتی که در بانک ایجاد شده است تغییرات بنیادی است. تغییرات بنیادی یعنی تغییرات عمده‌ای که به بانک، سازمان، نهادسازی، فرآیند و ساختاری ارائه می‌کند که این تحولات باعث می‌شود تغییرات دوره بعد سریع‌تر صورت گیرد.
از طرفی مسئله شفافیت که مهمترین نیاز نظام بانکی کشور است با گسترش چنین فعالیت هایی امکان تکرار برخی از اشتباهات گذشته را به حداقل می رساند و هزینه های سربار بخش بانکی کشور را کاهش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه