کاهش 14 برابری ریسک بازار بیمه تعاون

کاهش 14 برابری ریسک بازار بیمه تعاون
کدخبر : 24707

شرکت‌های بیمه برای انجام عملیات خود اعم از بیمه‌گری و یا سرمایه‌گذاری مستلزم پذیرش ریسک هستند. براساس ماده یک آیین نامه شماره 69 مصوب شورای عالی بیمه "آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه"، ریسک‌های مترتب بر عملکرد شرکتهای بیمه عبارتند از ریسک بیمه گری، ریسک بازار، ریسک اعتبار، ریسک نقدینگی، ریسک کاهش نرخ سود بانکی، ریسک تغییرات نرخ ارز، ریسک عملیاتی، ریسک بازار سرمایه و ریسک بازار است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: شرکت بیمه تعاون نیز به عنوان یکی از شرکت های بیمه گری باید در هر دوره مالی ریسک های خود را محاسبه کرده و به ذی‌نفعان خود گزارش دهد.
بر اساس آخرین گزارش حسابرس شرکت بیمه تعاون در دوره منتهی به 31 شهریور 1400 وضعیت ریسک شرکت بیمه تعاون به شرح زیر است:

تعاون


اما شرکت بیمه تعاون در یکی دو سال اخیر نسبت به دوره‌های مالی گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
همان گونه که از دو جدول محاسبه ریسک شرکت بیمه تعاون مشخص است این شرکت توانسته شرایط مالی خود را بیش از دو برابر افزایش داده و ریسک‌های موجود را بهبود ببخشد و شرکت را از خطرات احتمالی دور کند.
بر اساس تعریف بیمه مرکزی، ریسک بیمه گری؛ ریسک‌هائی که موسسه بیمه به دلیل صدور بیمه نامه و قبولی اتکائی با آن مواجه است. در دو سال گذشته بر اساس این امارها ریسک صدور بیمه شرکت بهبود یافته و از رقم یک هزار و 215 میلیارد ریال در دو سال گذشته به دو هزار و 602 میلیارد ریال در پایان شش ماهه نخست امسال رسید.
همچنین ریسک بازار بر اساس تعریف آیین نامه های بیمه مرکزی، ریسک هائی که موسسه بیمه به دلیل نوسان قیمت در بازار با آن مواجه است. در این دو دوره ریسک شرکت 14 برابر کاهش یافته است. همانگونه که مشخص است ریسک بازاری 28 میلیاردی به 413 میلیارد ریال رسیده است. ریسک کل شرکت نیز به رقم دو هزار و 637 میلیارد ریال رسیده است.
این شرایط، نشان می دهد که وضعیت شرکت بیمه نعاون در حال بهبود بوده نسبت به سرمایه، حق بیمه تولید شده و خسارت پرداختی رو به بهبود بوده و روز به روز این شرکت جایگاه خود را در بین دیگر شرکت های بزرگ پیدا می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه