رپرتاژ آگهی//

بلو بانک چیست؟

بلو بانک چیست؟
کدخبر : 24745

بانک های تمام دیجیتالی چندیست که در سراسر دنیا شروع به فعالیت کرده اند. این نوع بانک ها به نئوبانک معروف هستند آمده اند تا بانک های سنتی رقابت کنند.

بانک های تمام دیجیتالی چندیست که در سراسر دنیا شروع به فعالیت کرده اند. این نوع بانک ها به نئوبانک معروف هستند آمده اند تا بانک های سنتی رقابت کنند. در ایران نیز بلو بانک قصد رقابت با بانک هایی مانند سامان و پاسارگاد را دارد. بانک های سنتی با وجود سیستم های دیجیتالی همچنان ضعیف بودند تا اینکه این بانک ها قدم به این رقابت سخت گذاشتند.

بانک هایی مانند بلو بانک با توجه به ضعف بانک های سنتی خدمات خود را به صورت کاملا دیجیتالی ارائه کردند. به تازگی شهر دوبی به عنوان شهر بدون کاغذ شناخته شد. یکی از شعار های بلو بانک نیز بانک بدون کاغذ است و تمام تلاش خود را کرده تا تمام فعالیت های بانکی به صورت کاملا دیجیتالی انجام شود و بر خلاف بانک های سنتی پروسه و فعالیت های بانکی را کاملا آسان و راحت کند.

بلوبانک،بانکی تمام دیجیتالی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی به بلوبانک مجوز های فعالیت بانکی را نداد و آن ها مجبور به همکاری با بانک سامان شدند. در حال حاضر بانک سامان شریک تجارتی آن هاست. خدماتی که بلو بانک ارائه می دهد بدون استفاده از یک کاغذ و یا حضور در شعبه ای انجام می شود. بلوبانک تلاش می کند خدمات بانکی که از طریق نرم‌افزار آن ارائه می‌شود به راحت ترین شکل ممکن و در سریعترین زمان انجام شود تا خدمات دیجیتالی را برای کاربران خود آسان تر کند.

تنها راه ثبت نام شما در حال حاضر استفاده از کد معرف بلوبانک دیگران است و شما می توانید با کد دعوت دیگران در این بانک حساب باز کنید. پس از وارد کردن اطلاعات و کد معرف خود کارت ملی شما باید بارگذاری شود و برای تایید هویت شما یک فیلم با متن آماده شده باید ضبط کنید. بلو بانک برای شما کارت های بانکی با سه رنگ سبز، قرمز و آبی آماده کرده و شما پس از افتتاح حساب باید یکی از این سه رنگ را انتخاب کنید. پس از چند روز کارت شما به دست شما می رسد.

از مزایای بلو بانک می توان به سرعت آن در خدمات بانکی، افتتاح حساب رایگان عدم وجود شعبات فیزیکی،  تجربه کاربری مناسب در زمان استفاده از نرم افزار،  کارت های جذاب و امکانات خاص آن است. یکی از مزایای این بانک مسدود سازی موقت کارت بانکیست که در مواقعی می توان از آن استفاده کرد. برای انجام این کار از گزینه فریز کردن کارت می توانید استفاده کنید.

 اما در صورتی که کارت خود را از دست داده اید و یا به سرقت برده اند به راحتی کارت شما در کسری از ثانیه توسط نرم‌افزار به صورت دائمی مسدود می‌شود.  پس از مسدودسازی کارت از طریق نرم افزار درخواست مفقودی کارت بانکی را اعلام می کنید و پس از آن رنگ کارت را مجدد انتخاب کرده و درخواست کارت جدید را ارسال می کنید.

 

بانکینو را می توان دومین بانک تمام دیجیتالی یا نئو بانک در ایران معرفی کرد که پس از بلو بانک فعالیت خود را شروع کرد. اولین و بزرگترین تفاوت بانکینو و بلو بانک در این است که بانکینو مستقل نبوده و زیر نظر بانک خاورماینه فعالیت می کند. بانیکو نتوانست مانند بلو بانک تبلیغات و برندینگ مناسبی داشته باشد اما به هر حال به خوبی قدم برداشته و می تواند آینده خوبی هم داشته باشد.

بانکینو تحت نظر بانک خاورمیانه به فعالیت خود ادامه می دهد و به پشتوانه بانک خاورمیانه در این عرصه قدم گذاشته است. یکی از مزایای بانکینو در مقایسه با بلوبانک وام آن است که با جمع آوری امتیازات می توانید وام دریافت کنید. این وام با بهره پایین و دو درصدی به شما داده می شود که به ادعای باکینو می توانید در هفت دقیقه درخواست وام بدهید.

یکی از مزایای رقابتی بلوبانک نسبت به بانکینو ورود به نرم افزار آن است. بلو بانک به شما اجازه می دهد از طریق اثر انگشت ثبت شده در گوشی شما امنیت نرم افزار خود را ارتقا دهید و از طریق اثر انگشت خود وارد مدیریت حساب خود شوید. در صورتی که برای ورود به باکینو باید حتما از رمز عبور خود استفاده کنید.

جمع بندی

نئوبانک های در ایران راه طویلی را دارند و ابتدای راه هستند و تا این روز سه یا چهار بانک دیجیتالی معرفی شده اند که مشخصا ویپاد، بلوبانک و بانکینو از شناخته شده ترین نئوبانک ها در ایران هستند. انتخاب استفاده از این بانک ها با شماست اما این بانک ها با استفاده از خدمات نوین و رقابت با یکدیگر خدمات خوبی را برای شما در نظر گرفته اند.

منبع: Paaragraph.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه