با هدف نظام مندشدن اعطای اعتبارات به تولید صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بانک پارسیان و وزارت صمت برای تامین مالی زنجیره ای تولید

امضای تفاهم نامه همکاری بانک پارسیان و وزارت صمت برای تامین مالی زنجیره ای تولید
کدخبر : 25047

مدیرعامل بانک پارسیان درمراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت صمت گفت: اجرای تامین مالی زنجیره‌ای تاثیر بسزایی در توسعه تولید ملی دارد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان: تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و هفت بانک پارسیان، صنعت و معدن، صادرات، ملی، ملت، تجارت و مسکن با موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید با حضور علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضا رسید.
کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم طی سخنانی به تشریح مزایای این طرح و فراهم آوردن زیرساخت های لازم اشاره کرد وافزود: قراردادهای بانکی در قانون رفع موانع تولید و تسهیل کسب وکار استاندارد شده است و مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد. برهمین اساس اجازه دهید اصلاحیه پذیرش اسناد الکترونیکی با امضای الکترونیکی در تفاهم نامه جدید امروز قید شود چراکه ما بانک‌ها حق اضافه کردن موردی به قراردادها و تفاهم نامه‌های بانکی را نداریم و این تفاهم نامه بین ۷ بانک متحدالشکل است.
وی با بیان اینکه اجرای تامین مالی زنجیره‌ای تاثیر بسزایی در توسعه تولید ملی دارد، افزود: در این روش منابع و اعتبارات به سمتی خواهد رفت که ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند که به نفع اقتصاد ملی خواهد بود.
با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به جای شیوه سنتی، دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.
هدف از اجرای این طرح که به طور آزمایشی با امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل آغاز به کار کرده است، تامین مالی بنگاه‌ها، کاهش هزینه تمام‌شده محصول، تسریع در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است و با اجرای آن انحراف منابع محدود می‌شود و شفافیت و کارآیی تخصیص منابع مالی، افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه