امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بنگاه های اقتصادی

امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بنگاه های اقتصادی
کدخبر : 25077

تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل با موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید با حضور وزرای اقتصاد، صمت، رییس کل بانک مرکزی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران عامل بانک های ملت، ملی، صادرات، تجارت، پارسیان، صنعت و معدن و مسکن به امضا رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک ملت: دکتر صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع تامین مالی تولید از اصلی ترین اولویت های نظام بانکی است اظهارداشت: با اجرایی شدن طرح تامین مالی زنجیره تولید نیاز به نقدینگی واحدها کمتر می شود و در نتیجه آن فشار بر سیستم بانکی کاهش خواهد یافت و شاهد بهبود ترازنامه بانک ها خواهیم بود.
صالح آبادی با تاکید بر اینکه در این طرح به جای تمرکز صرف بر نقدینگی بر ابزارهای اعتباری تکیه خواهد شد گفت: سیاست مهم این است که از انحراف منابع بانکی در بازارهای غیر تولیدی و سفته بازانه جلوگیری و هدایت اعتباری در تولید محقق شود.
در ادامه جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشکر از بانک مرکزی و بانک های عامل در کار مشترک به منظور کمک به تولید گفت: امروز شاهد یک کار مشترک و هماهنگ هستیم و این مثالی  مناسب و عینی برای هماهنگی تیم اقتصادی است.
در آیین امضای تفاهم نامه، وزیر امور اقتصاد و  دارایی هم با تشکر از همکاری  بانک مرکزی و وزرات صمت این کار مشترک را نمونه هم افزایی بین بانک ها و وزارت صنعت،معدن و تجارت خواند و گفت: امیدواریم این اقدامات و همکاری ها حلقه ای برای زنجیره مقاومت در برابر تحریم ها و برای تولیدکنندگان در شرایط کنونی اقتصادی که تحت فشار تحریم های ظالمانه است کمکی مفید باشد.
دکتر خاندوزی تامین مالی زنجیره تولید را منتج به ارزان کردن هزینه تولید و سامانه مند کردن اعطای اعتبارت به بنگاه های تولیدی و اقتصادی خواند.
در این جلسه دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به اینکه امروز روز بزرگی در تحول و جهت گیری هدایت اعتباری در تولید است گفت: بانک ها مدت زمان زیادی درگیر این مسئله بودند که خوشبختانه با  تلاش های بانک مرکزی  و ایجاد اداره تامین مالی زنجیره تولید گام های اولیه و اساسی در این زمینه برداشته شد.
براساس این گزارش، رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز به عنوان یکی از بانک های عامل در اجرای این طرح مهم و راهبردی در این جلسه حضور داشت و تفاهم نامه مشترک را امضا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه