حفظ روحیه ایثار و شهادت ضامن اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی

حفظ روحیه ایثار و شهادت ضامن اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی
کدخبر : 25419

مراسم بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی و دیدار با ایثارگران بانک با حضور سردار عبداله عراقی، ثقفی مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران و سردار رحیمی نسب برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک تجارت:  در این جلسه که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از سرداران دفاع مقدس برگزار شد، مراسم یادواره شهید سلیمانی و گرامیداشت از جانبازان و خانواده شهدا برگزار شد.
سردار عبداله عراقی با اشاره به اینکه هر آنچه در این کشور داریم مدیون ایثار و از خودگذشتگی مردانی همچون شهید سلیمانی هستیم گفت: حفظ روحیه ایثار و شهادت ضامن اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی است چرا که همین اقتدار و شجاعت ما را به اینجا رسانده و می‌توانیم با کشورهای بزرگ و صاحب قدرت نیز رقابت کنیم. حرف و عمل سردار سلیمانی یکی بود، صحبت‌ها و رفتارهای او، ما را منقلب می‌کرد. ما سرباز این شهید والا مقام هستیم.
وی در ادامه به خاطراتش به مردمی بودن سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم هرگاه از جبهه‌های جنگ باز می‌گشت، به نیازمندان کمک می‌کرد. حضورش در روستای محل تولدش با کارهای جهادی همراه بود و علاوه بر ساخت و تعمیر خانه روستائیان، تا جایی که از دستش بر می‌آمد به احداث مکان‌های فرهنگی و مدرسه می‌پرداخت. او با رزمندگان صمیمیت خاصی داشت و آنها نیز به عشق ایشان به میدان می‌آمدند و بدون چشمداشت به یاری نیازمندان می‌شتافتند.
عراقی در ادامه گفت: بی‌دلیل نیست که حاج قاسم سردار دل‌هاست. چون تمام خوبی‌ها را در دل همراه داشت. پس از وقوع سیل خوزستان، با رزمندگان به شوش رفتیم. حاج قاسم پس از ورود به منطقه، با مردم صحبت و آنان را به آرامش دعوت کرد. زمانی که قرار بود سوار بالگرد شود، راننده او به سوی سردار دوید و دست حاج قاسم را بوسید که سردار یکدفعه برگشت، او را در آغوش گرفت و به صورت و دستش بوسه زد. راننده که اختلاف درجه سازمانی زیادی با سردار داشت، از این اقدام حاج قاسم شوکه شده بود به حدی که از فرط خوشحالی نمی‌توانست رانندگی کند و مدام بر دست خود بوسه می‌زد و می‌گفت سردار دست مرا بوسیده است.
ثقفی مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با اشاره به اینکه تضمین آینده کشور در گرو تکریم خانواده شهداست گفت: تکریم خانواده شهدا یعنی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری در مقابل دشمنان از سوی نسل‌های انقلاب اسلامی که اگر بی‌اعتنایی به این فرهنگ شود و حق شهدا ادا نشود انگیزه‌ها در مسیر جهاد و شهادت کمرنگ خواهد شد.
سردار رحیمی نسب ریاست مشاوران وزرا در امور ایثارگران خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران را افتخار و سعادت بزرگی دانست و گفت: همه مردم ایران مدیون شهدا و خانواده‌های معظم آنان هستند و همانگونه که خانواده شهداء در راستای حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران، فرزندان عزیز خود را به نبرد با دشمنان اسلام فرستادند و در این راه استوار ایستادند، ما نیز وظیفه داریم در راه خدمت به این عزیزان تلاشی مضاعف داشته باشیم.
گفتنی است، آیین گرامیداشت همکاران شاغل رزمنده، جانباز، آزاده و خانواده معظم شهدا با برنامه ریزی مدیریت امور ایثارگران و حوزه مقاومت بسیج بانک تجارت روز شنبه 19 دی در سالن آمفی تئاتر ساختمان اعتباری انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه