فولاد مبارکه موفق به کسب عنوان شرکت پیشرو در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی شد

فولاد مبارکه موفق به کسب عنوان شرکت پیشرو در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی شد
کدخبر : 26293

طبق گزارش گروه کارشناسی رتبه‌بندی IMI-100، براساس نتایج به‌دست‌آمده از رتبه سال ۱۴۰۰، فولاد مبارکه میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، به‌عنوان شرکت پیشرو انتخاب شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری فولاد مبارکه اصفهان: بیست‌وچهارمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-100) با حضور مقامات کشور و مدیران شرکت‌های برتر ایران از جمله مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی کشور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
در این همایش شرکت فولاد مبارکه موفق شد در ارزیابی سالانه سازمان مدیریت صنعتی ایران رتبه سوم برترین شرکت‌های ایران را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان برترین شرکت ایران ازنظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی معرفی شد. این شرکت همچنین موفق به کسب رتبه دوم ازنظر شاخص ارزش‌افزوده و رتبه سوم از نظر شاخص فروش شد. مطابق گزارش گروه کارشناسی رتبه‌بندی IMI-100 بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از رتبه سال ۱۴۰۰، شرکت فولاد مبارکه در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، به‌عنوان شرکت پیشرو انتخاب شد.
بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران به‌عنوان متولی رتبه‌بندی شرکت‌ها، شرکت صنایع پتروشیمی صنایع خلیج فارس، بانک ملت، فولاد مبارکه، شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، شرکت ایران‌خودرو، شرکت گروه مپنا، بانک صادرات ایران و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان ۱۰ شرکت برتر ایران را تشکیل می‌دهند.
در این رتبه‌بندی شرکت فولاد مبارکه بار دیگر به‌عنوان اولین و برترین شرکت در گروه فلزات اساسی معرفی‌ شده است؛ بر اساس این گزارش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس شرکت برتر گروه پتروشیمی، بانک ملت شرکت برتر گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و شرکت پالایش نفت بندرعباس شرکت برتر گروه فرآورده‌های نفتی کشور در سال ۱۴۰۰ هستند.
همچنین شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به‌عنوان شرکت‌های برتر در گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، رتبه پنجم و ششم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند؛ در این ارزیابی شرکت ایران‌خودرو رتبه برتر گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو را به خود اختصاص داد و گروه مپنا به‌عنوان شرکت برتر گروه شرکت‌های پیمانکاری شناخته شد.

آغاز احداث طرح نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه در ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بیست‌وچهارمین همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: اجرای طرح نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه در کنار سایر طرح‌های توسعه‌ای، زیربنایی و حمل‌ونقل این شرکت از دهه فجر امسال آغاز به کار می‌کند.
وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در بیست‌وچهارمین همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) ازنظر میزان و حجم فروش پس از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت قرار گرفت، اما باید به این نکته دقت کرد که شرکت فولاد مبارکه ازنظر استراتژیکی برای کشور ممتاز است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌ها در تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و عرضه آن به بازار و همچنین ارزآوری برای کشور ازنظر رتبه‌بندی بالاتر از شرکت فولاد مبارکه قرار گرفتند، اما ماهیت استراتژیک بودن شرکت فولاد مبارکه در مدل تجارت به تجارت (B2B) حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: بالغ‌بر 3 هزار صنعت و شرکت در بالادست، خوراک فولاد مبارکه، از مواد اولیه گرفته تا تجهیزات، قطعات، مواد نسوز و انرژی را تأمین می‌کنند و از سوی دیگر، شرکت فولاد مبارکه نقش کلیدی و مهمی در صنایع پایین‌دستی دارد و همین موارد این شرکت را به‌عنوان «صنعت مادر» در کشور مطرح می‌کند.
طیب‌نیا با بیان اینکه خودکفایی در صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی به تولیدات صنایع فولادی و شرکت فولاد مبارکه وابسته است، اذعان داشت: میزان اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم و درآمدزایی بالا و وابستگی صنایع به محصولات شرکت فولاد مبارکه به علت تخصیص امتیازات و مزایا به این شرکت نیست، بلکه موفقیت‌های این شرکت منوط به دانش مدیریت حاکم بر آن است.
وی تصریح کرد: دانش مدیریتی که در شرکت فولاد مبارکه از گذشته تاکنون برقرار است، موجب رشد درآمد و سودآوری در این شرکت شده است و در سال‌های آتی هم با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی و راهبردی شعار توسعه فولاد مبارکه به وسعت ایران با قوت بیشتری پیش می‌رود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری شرکت فولاد مبارکه در پروژه‌های زیرساختی، ابراز داشت: این سرمایه‌گذاری عظیم به رشد سودآوری و پایداری تولید در بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور می‌انجامد و شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان صنعتی پیشرو بخشی از سرمایه‌گذاری را در مسیر تولید پایدار، صنعت سبز و مسائل مرتبط با محیط‌زیست قرار داده، چراکه بر این باوریم که فولاد مبارکه پیشگام تحقق صنعت سبز است.
وی طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد مبارکه را در چند بخش تعریف کرد و گفت: طرح‌های توسعه‌ای تعریف‌شده در شرکت فولاد مبارکه از ابعاد گوناگون قابل بررسی است؛ تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر یکی از طرح‌های توسعه‌ای کلیدی و راهبردی در شرکت فولاد مبارکه است تا کشور طی 3 سال آینده از واردات ورق‌های فولادی بی‌نیاز شود و ورق‌های تولیدی داخل کشور در خدمت صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی برای محصولات باکیفیت‌تر قرار گیرد؛ در همین راستا، در دهه فجر طرح نورد گرم شماره 2 آغاز به کار می‌کند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سرمایه‌گذاری در گروه فولاد مبارکه بیان کرد: در دهه فجر شاهد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و شهرستان کاشان خواهیم بود.
وی در پایان اضافه کرد: در دهه فجر، علاوه بر توسعه محصولات در حوزه زیرساختی اعم از آغاز به کار نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی، نیروگاه 500 مگاواتی تجدیدپذیر خورشیدی و 100 مگاواتی بادی، طرح‌هایی در حوزه حمل‌ونقل و زیرساختی هم آغاز به کار خواهد کرد که در زمان مناسب اعلام می‌شود.مبارکه موفق به کسب عنوان شرکت پیشرو در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه