وزارت مردم و بانک توسعه تعاون در پی تسهیل فعالیت تعاونی ها هستند

وزارت مردم و بانک توسعه تعاون در پی تسهیل فعالیت تعاونی ها هستند
کدخبر : 26300

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با شرکت های تعاونی بزرگ، گره گشایی از فعالیت تعاونی ها را از ماموریت های مجموعه وزارتخانه برشمرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون: «حجت اله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مدیران عامل شرکت های تعاونی بزرگ اظهار داشت: دولت سیزدهم تمرکز فعالیت خود را بر مبنای خدمت رسانی به مردم قرار داده است و برنامه های خود را نیز با اتکا به بخش های مردمی به پیش می برد.
وی افزود: تعاون در فرآیندهای ادغام سه وزارتخانه مورد غفلت واقع شده است و در وضعیت کنونی از اولویت های وزارتخانه محسوب می شود.
عبدالملکی گفت: از حدود ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی ثبت شده و حدود ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال در آمارها یاد می شود و گرهگشایی از مشکلات تعاونی ها و تسهیل مسیر فعالیت اقتصادی تعاونگران از مهمترین ماموریت های وزارت مردم به شمار می رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر خلاف برخی اظهارات، فرهنگ تعاون و کار جمعی به دفعات در طول تاریخ کشور جاری بوده است و در وضعیت فعلی نیز اصلاح و تقویت زیرساخت های تعاون و تقویت باور مسئولین به موضوع تعاون می تواند در رونق دهی به فعالیت های این بخش و ارتقای سهم تعاون از اقتصاد ملی موثر واقع شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تامین مالی تعاونی ها، اعمال تخفیف های مالیاتی یاد شده در قوانین و کمک به مشکلات پیش روی تعاونی ها از موضوعاتی است که با همفکری و هم افزایی مجموعه حاکمیتی تعاون و مشارکت تعاونگران قابل انجام است.
در این جلسه که با حضور مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مدیران کل حوزه تعاون وزارتخانه برگزار شد مدیران عامل شرکت های تعاونی بزرگ و نیز برندهای مطرح بخش تعاون در خصوص فعالیت ها و مسائل و مشکلات موجود مطالبی را مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه