جزئیات جدید از پرداخت وام بدون ضامن در شعب بانک صادرات ایران

جزئیات جدید از پرداخت وام بدون ضامن در شعب بانک صادرات ایران
کدخبر : 26415

مدیرعامل بانک صادرات ایران در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: به محض مراجعه متقاضیان دریافت تسهیلات به شرط واجد شرایط بودن، شعب ملزم به تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات زیر صد میلیون بدون ضامن هستند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران: «حجت‌اله صیدی» در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در خصوص ادعای عدم دسترسی برخی شعب به بخشنامه سیاست جدید اعطای تسهیلات خرد، گفت: پرداخت تسهیلات خرد بر اساس بخشنامه جدید از هفته گذشته شروع شده است و اینکه گفته می شود اجرای این طرح در بانک صادرات ایران سال آینده شروع می‌شود، اصلاً صحت ندارد، و بخشنامه نه تنها به همه شعب ابلاغ شده، بلکه یک دوره آموزشی نیز برای اجرای آن توسط کارکنان برگزار شده و در حال انجام است.
وی در ادامه افزود:کسانی که حقوقشان را از بانک صادرات ایران دریافت می کنند، چه شاغلین و چه بازنشستگان کشوری می‌توانند از این تسهیلات بر اساس شرایط استفاده کنند.
صیدی در ادامه افزود: در مورد پرداخت تسهیلات نیز، هر شعبه ملزم است به محض مراجعه افراد پرونده را تکمیل کرده و پرداخت‌های زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن انجام شود، البته این تسهیلات شامل آن چند طبقه می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: واجد شرایط بودن متقاضیان بسیار مهم است، البته مواردی داشتیم که شخصاً رسیدگی کردم و متوجه شدم شخصی مثلاً چک برگشتی داشته که بابت یک معامله‌ای بوده یا ضامن شخص دیگری شده که بدهی معوق داشته و به همین دلیل واجد شرایط دریافت تسهیلات نبوده و چنانچه این موارد رفع شود، پرداخت تسهیلات سریع انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: در سایر موارد، متقاضیان حتی می‌توانند از طریق سامانه شمس به صورت مجازی ثبت‌نام کرده و تمام کارها از این طریق انجام می‌شود و سپس با مراجعه به شعبه و اخذ امضاء از متقاضیان پرداخت به طور کامل انجام می‌شود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در ادامه گفت: مطمئناً در روزهای آینده این فرآیند شتاب بیشتری خواهد گرفت، زیرا لازم است که مراجعه کنندگان نیز با شرایط اخذ وام و اینکه مربوط به کدام طبقه می‌شوند، آشنا شوند.
صیدی با ابراز امیدواری از تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات توسط بانک صادرات ایران در روزهای آتی گفت: امیدواریم در ۶ هفته پایان سال شاهد عملکرد آماری و ثبت ارقام مناسبی در این زمینه باشیم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص رتبه اعتباری متقاضیان برای دریافت این تسهیلات نیز گفت: کسانی که گواهی کسر از حقوق ندارند حتماً باید دارای ریسک A باشند که ریسک‌شان در سطح پایین ارزیابی شود، وگرنه کسی که گواهی کسر از حقوق بیاورد یا بازنشسته کشوری باشد نیازی به رتبه‌بندی ندارد.
صیدی در پایان و در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص امکان شکایت مردم در صورت عدم پاسخگویی بانک‌ها نیز گفت: در این خصوص اطلاعیه‌ای بر روی سایت‌ بانک‌ صادرات ایران قرار داده‌ایم و شماره تلفنی نیز برای ارتباط منتشر شده است که هم میهنان گرامی که واجد شرایط باشند و برای دریافت تسهیلات به شعبه‌ها مراجعه کنند و چنانچه به آنها گفته شود ازاین بخشنامه اطلاع نداریم و یا بعد از عید مراجعه کنید و یا هر نوع برخورد نامناسب دیگری داشته باشند می‌توانند، از این طریق به مدیریت بانک اطلاع دهند تا برخورد مناسب با این‌گونه موارد تخلف صورت گیرد زیرا این طرحی است که باید به سرعت عملیاتی شود و مردم نیز از منافع آن بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه