ذوب آهن در مسیر انقلاب اسلامی، شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد

ذوب آهن در مسیر انقلاب اسلامی، شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد
کدخبر : 26444

آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام ذوب آهن اصفهان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن با حضور سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مسئولین و تلاشگران این شرکت برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری ذوب آهن اصفهان: «ایرج رخصتی» سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر، گفت: بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هر سال فرصتی برای تجدید میثاق با شهدای گرانقدر میهن، امام شهدا و مقام عظمای ولایت است تا فراموش نکنیم که رمز موفقیت و پیشبرد صحیح همه امور از جمله این واحد صنعتی، در گرو پیروی از ولایت امر مسلمین و الگو گرفتن از شهدا است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه ارکان کشور، دستاوردهای اساسی حاصل شد، از جمله درصنعت فولاد ، پیش از انقلاب تنها ۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید فولاد داشتیم که مربوط به این مجتمع عظیم صنعتی بود و امروز در کل کشور ظرفیت تولید فولاد کشور بیش از ۴۰ میلیون تن و در ذوب آهن سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.
رخصتی با اشاره به اینکه ذوب آهن در مسیر انقلاب، شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد، گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با دانش و تخصص ذوب آهنی ها، سایر صنایع فولادی در کشور تاسیس شدند و امروز مدیران بسیاری از صنایع کشور، سبقه ذوب آهنی دارند.
وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی این شرکت پس از انقلاب، بومی سازی و اتکاء به توان ودانش داخلی بود که حاصل آن امروز در بومی سازی ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت و همچنین ساخت قطعات مورد نیاز سایر صنایع، نمود پیدا کرده است .همچنین تنوع محصولات و حرکت به سمت تولید محصولات صنعتی از جمله ریل، آرک معدن و... از دیگر دستاوردهای این شرکت است.
آیت الله رهبر مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت نیز طی سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل نهادینه شدن وحدت کلمه در جامعه دانست که توسط حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت و افزود: بازگشت تاریخی بنیان گذار انقلاب اسلامی به میهن در ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ آخرین نقشه ها وتوطئه های رژیم طاغوت را نقش بر آب کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی گام اصلی را به سمت پیروزی نهایی برداشت.
وی افزود: دستاوردهای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون شهدا، جانبازان و همه ایثارگران است و امروز وظیفه داریم در مسیر شهدا گام برداریم تا رشد و شکوفایی جامعه اسلامی متوقف نگردد.
سرهنگ عطایی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الزمان (عج) نیز در این آیین گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم توطئه های مختلف دشمنان با تدابیر داهیانه امامین انقلاب و حضور با بصیرت مردم، به سرعت در حال پیشرفت است و دشمنان نظام و مردم، روز به روز نا امید تر از قبل می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه