قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین بانک پارسیان و وزارت میراث فرهنگی امضا شد

قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 بین بانک پارسیان و وزارت میراث فرهنگی امضا شد
کدخبر : 26605

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: بانک پارسیان همواره در حمایت از حوزه صنعت، تولید و اشتغال پیش‌قدم بوده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد: قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور میان بانک پارسیان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر چهارشنبه 13 بهمن‌ماه در محل ساختمان مرکزی بانک پارسیان به امضا رسید.
قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بین دستگاه اجرایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی و بانک پارسیان به نمایندگی کورش پرویزیان به‌عنوان مدیرعامل بانک با موضوع اعطای تسهیلات تلفیقی و یارانه دار به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی به شکل استانی و ملی در قالب برنامه دستگاه اجرایی ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، شامل برنامه‌های ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری که از «واگذارنده اعتبار» مجوز دریافت کرده‌اند، به امضا رسید.
کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم امضای این قرارداد، با تبریک فرارسیدن چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام مبارک ماه رجب ضمن اعلام آمادگی کامل بانک پارسیان برای اعطای تسهیلات گفت: با امضای این قرارداد امیدواریم تا پایان سال بتوانیم طرح‌های مربوط به بند الف تبصره ۱۸ را انجام دهیم. البته سطح همکاری بانک پارسیان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گسترده‌تر از این قرارداد است که علاوه بر حوزه منابع مربوط به صندوق توسعه ملی، منابعی که برای بخش گردشگری در خود بانک تخصیص دادیم، نیز همکاری می‌کنیم.
مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: امیدواریم با این همکاری بتوانیم بخش گردشگری را که به علت شیوع کرونا متحمل خسارت‌های سنگین شده است را جان دوباره ببخشیم.
وی تصریح کرد: مبلغ پایه این قرارداد توسط وزارت میراث فرهنگی ۵0۰ میلیارد ریال است و بانک پارسیان نیز با ترزیق ۱۰۰0 میلیارد ریال در این طرح مشارکت می کند.. البته آمادگی این بانک درمجموع برای حوزه گردشگری چه در بحث صندوق توسعه ملی و چه منابع خودش و بند الف تبصره ۱۸ و فعالیت‌های مربوط به بخش تحریک تقاضا به سمت ۵۰۰0 میلیارد ریال خواهد رفت.
وی ادامه داد: اگر به صنعت گردشگری به صورت بلندمدت نگاه شود می‌تواند بهترین جایگزین برای درآمدهای آتی کشور باشد بدون آنکه مسائل زیست‌محیطی ایجاد کند و با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی که در کشور وجود دارد، موجب اشتغال‌زایی بسیاری همراه با امکان خدمت به مردم و درآمد پایدار حاصل از آن خواهد شد.

بانک پارسیان همواره در حمایت از حوزه صنعت، تولید و اشتغال پیش‌قدم بوده است

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم امضای این قرارداد گفت: «این‌یک قرارداد بسیار مهم میان وزارت میراث فرهنگی و بانک پارسیان است که امروز با موضوع ارائه تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به امضا رسید. قانون‌گذار ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعت و تولید در کشور با نگاه جهش تولید در قانون بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کرده است.
وی افزود: «با همکاری دولت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تا به امروز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دستگاه برتر توانسته ۹۰ درصد از منابع تخصیص داده‌شده را جذب کند و قرارداد عاملیت با بانک‌های مهم کشور را منعقد کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: «قرارداد امروز در ۳۳ ماده منعقدشده و کارگروه مشترکی به این منظور تشکیل‌شده تا بتوانیم فرآیند ارائه تسهیلات را رصد کنیم. از مدیرعامل بانک پارسیان تشکر می‌کنم که امروز برای قرارداد بعدی در حوزه تحریک تقاضا راهگشا شدند.
وی تصریح کرد: «بانک پارسیان ازجمله بانک‌هایی است که همواره از حوزه صنعت، تولید و اشتغال پشتیبانی کرده و در این راه پیش‌قدم بوده است و امروز هم انعقاد این قرارداد به‌منزله همکاری با وزارت میراث فرهنگی در راستای سیاست‌گذاری کلان آن‌هاست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه