رشد ۸۸ درصدی تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در گیلان

رشد ۸۸ درصدی تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در گیلان
کدخبر : 26606

بانک توسعه صادرات ایران در ده ماهه اول سال جاری موفق به پرداخت نزدیک به سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور استان گیلان شده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران: رئیس شعبه رشت بانک توسعه صادرات ایران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: مانده خالص تسهیلات شعبه رشت در ده ماهه گذشته سال جاری دو هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال مانده تسهیلات، رشدی ۸۵ درصدی را تجربه کرده است.
وی با اشاره به ویژگی استان گیلان در همسایگی با کشورهای آسیای میانه، اظهار داشت: علی رغم تحریم های ظالمانه و عدم امکان گشایش اعتبارات اسنادی صادراتی و وارداتی از مجاری بانک ها، عمده صادرات این استان به صورت امانی و واردات از طریق بروات و حوالجات انجام می شود که شعبه رشت بانک توسعه صادرات در این زمینه عملکرد درخشانی از خود نشان داده است.
ماجدی در ادامه به رشد ۱۳۳ درصدی حوالجات وارده و صادره از شعبه رشت اشاره و تصریح کرد: طی ده ماهه نخست سال جاری بالغ بر دو میلیون و ۴۱۰ هزار دلار حوالجات از شعبه انجام شده که این میزان در مقایسه با یک میلیون و ۳۵ هزار دلار مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات ایران آماده ارائه مجموعه ای از خدمات اعم از ریالی و ارزی، صدور انواع ضمانتنامه و اعتبار اسنادی داخلی به مشتریان است، افزود: ما در بانک توسعه صادرات، با ایجاد زیرساخت های بانکداری اینترنتی، بانکداری شرکتی و بانکداری باز، تلاش داریم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهیم.
وی افزود: نقل و انتقالات ارزی، خرید و فروش ارز، اعتبارات و بروات اسنادی وارداتی و صادراتی، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی، تأمین مالی طرح های صادراتی، تأمین مالی زنجیره صادراتی، تأمین مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی، تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و تأمین مالی شرکت های دانش بنیان بخش دیگری از مجموعه خدماتی است که بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور کشور عرضه می کند.
رئیس شعبه رشت بانک توسعه صادرات ایران گفت: به منظور توسعه تعامل بانک با شرکت های دانش بنیان، این شعبه آمادگی خود را برای ارائه مشاوره ­های تخصصی به این شرکت­ها در راستای توانمندسازی، اشتغالزایی و بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت اعلام می کند.
ماجدی یادآور شد: نتیجه تلاش بانک توسعه صادرات در ارائه خدمات مناسب به صادرکنندگان، قرار گرفتن تمام صادرکنندگان ممتاز کشوری و نمونه استانی در فهرست مشتریان این بانک است.
به گفته رئیس شعبه رشت بانک توسعه صادرات ایران، این شعبه طی سال های گذشته طرح های بزرگی شامل طرح توسعه شرکت پوشاک نوپوش، احداث تله کابین بام سبز لاهیجان، احداث خط ۲ تله کابین و سورتمه تفریحی نمک آبرود، خرید ۴ فروند کشتی باربری شرکت کشتیرانی دریای خزر و توسعه شرکت دستکش گیلان را تامین مالی کرده است.
ماجدی اظهار امیدواری کرد: با اتصال خط آهن رشت - آستارا و پیوستن به کریدور ریلی بین المللی تزانزیت کالا در آینده نزدیک و رونق بیشتر صادرات، این شعبه در تامین مالی پروژه های ملی مشارکت بیشتری داشته باشد و باعث اشتغالزایی، جهش تولید و بهبود معیشت در استان گیلان شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه