تاکنون 302 فقره تسهیلات بدون ضامن در شعب پست بانک ایران پرداخت شده است

تاکنون 302 فقره تسهیلات بدون ضامن در شعب پست بانک ایران پرداخت شده است
کدخبر : 26706

مدیرعامل پست بانک ایران از پرداخت 302 فقره تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیانی که از این بانک حقوق دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: در پی دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، پست بانک ایران پرداخت این تسهیلات را از هفتم بهمن ماه در شعب سراسر کشور آغاز کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران: «بهزاد شیری» با اشاره به اینکه بر طبق گزارش‌های اخذ شده از سامانه‌های بانک از نهم تا 16 بهمن ماه 302  فقره تسهیلات بدون ضامن، تعهد ذیحسابی دستگاه‌ یا امور مالی شرکت‌ها با یک ضامن، به مبلغ 355 میلیارد و 560 میلیون ریال پرداخت شده است.
دکتر شیری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مدت 43 روز تا پایان سال بالغ بر 2000 میلیارد ریال تسهیلات بدون ضامن در شعب بانک پرداخت شود، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان اولین بانک دستورالعمل مربوط به این تسهیلات را همان روز اول به شعب خود ابلاغ کرد و بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرح‌های گرافیکی، اینفوگرافیک، اخبار و اطلاع‌رسانیهای مرتبط را علاوه بر سایت در فضای مجازی نیز منتشر کرده است.
مدیرعامل پست بانک ایران افزود: این تسهیلات همگام با وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)  و سازمان بهزیستی است که با یک ضامن پرداخت می شود.
بر اساس این گزارش، پس از آنکه رئیس‌جمهوری بانک‌ها را مکلف به اجرای پنج دستور کرد که یکی از آن‌ها، تسهیل پرداخت تسهیلات به مردم است که در این زمینه، فرآیند اخذ وثیقه در پرداخت تسهیلات خرد به مردم تغییر کرد و اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه یا ضامن شد.
بدین منظور، در مرحله اول وزارت اقتصاد به بانک‌های زیرمجموعه خود ابلاغ کرد تا پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را برای شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را «بدون ضامن» انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه