بانکداری قرض الحسنه در اوج مطلوبیت / واحد مرجع دانش در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ایجاد می‌شود

بانکداری قرض الحسنه در اوج مطلوبیت / واحد مرجع دانش در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ایجاد می‌شود
کدخبر : 26788

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ضمن بیان اینکه بانکداری قرض الحسنه در اوج مطلوبیت است، گفت: نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه این بانک‌ها به‌خوبی در بین مردم شناخته شده‌اند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: نشست خبری دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل این بانک با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد. شمسی‌نژاد در این نشست، به تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت و گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه فضای جدیدی را در صنعت بانکداری ما ایجاد کردند. هدف این بانک‌ها بانکداری خرد است که با نگرش قبلی بانک‌های تجاری که کمتر به این حوزه توجه می‌‌کردند، تفاوت دارد. اکنون دو بانک قرض‌الحسنه وضعیت مطلوبی در حوزه عملکرد خود و خدمت‌رسانی به جامعه دارند.
شمسی‌نژاد با اعلام اینکه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند، گفت: تقریباً ۲۵ درصد جامعه از بانک‌های قرض‌الحسنه خدمت دریافت می‌کنند. سالانه بین ۳.۵ میلیون تا ۴ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه از طریق این بانک‌ها پرداخت می‌شود و میزان معوقات ۲ بانک حدود یک درصد است. خوشبختانه این بانک‌ها به‌خوبی در بین مردم شناخته شده‌اند.

نقشه راه تحول در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه ترسیم می‌شود

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه بسیار مناسبی به حوزه قرض‌الحسنه دارد. نگرش رئیس‌جمهوری محترم و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حمایت‌های رئیس کل بانک مرکزی از بانکداری قرض‌الحسنه در جهت رونق آن است. با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال تدوین یک برنامه تحول در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه هستیم. جلسات مفیدی در این حوزه برگزار شده و امیدواریم تا پایان سال جاری یک نقشه راه یا برنامه تحول که می‌تواند توسعه بیشتری را برای بانک‌ها قرض‌الحسنه ایجاد کند، تدوین کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همین رابطه افزود: چند محور این برنامه عبارت است از توجه ویژه به بانکداری قرض‌الحسنه در بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه، توسعه جذب منابع و نحوه تخصیص آن در حوزه قرض‌الحسنه و بحث قوانینی که بانک‌های قرض‌الحسنه را محدود می‌کند. این نقشه راه را با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تدوین می‌کنیم و به سرانجام می‌رسانیم.
وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما این است که همه مردم از قرض‌الحسنه استفاده کنند، گفت: ۸۰ درصد جامعه ما از نظر سطح درآمدی در سطوح خرد و متوسط دسته‌بندی می‌شوند که مخاطب مناسبی برای قرض‌الحسنه به شمار می‌روند. یکی از رویکردهایی که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال می‌کنیم، بحث تحول دیجیتال است. هدف‌گذاری ما در وهله اول رساندن مشتریان بانک‌های قرض‌الحسنه به ۴۰ میلیون نفر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه