نحوه پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در بانک توسعه صادرات ایران

نحوه پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در بانک توسعه صادرات ایران
کدخبر : 27248

بانک توسعه صادرات ایران با صدور بخشنامه ای در خصوص پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی بدون نیاز به ضامن، چگونگی شرایط دریافت آن را تشریح کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران: تسهیلات فوق در قالب عقد مرابحه خرید کالا از محل منابع جذب شده شعب (منابع غیرصادراتی) قابل پرداخت است.
بخشنامه یاد شده در خصوص شرایط و ضوابط متقاضی تسهیلات (اشخاص حقیقی حقوق بگیر نزد بانک) افزوده است: اشخاص باید نزد بانک دارای حساب بوده و در یکسال اخیر حقوق خود را نزد بانک از طریق این حساب دریافت کرده باشند و به منظور تایید این موضوع، ارایه لیست بیمه برای یکسال اخیر از سامانه های مربوطه الزامی خواهد بود.
ارائه درخواست استفاده از تسهیلات مرابحه به منظور خرید کالای مورد نیاز خود با ذکر قیمت و مشخصات کالا به شعبه ، ارایه گواهی کسر از حقوق مورد تایید بانک از شرکت پرداخت کننده حقوق به همراه سایر تضامین تعیین شده از سوی بانک نیز از جمله شرایط دریافت وام یاد شده است.
این بخشنامه در خصوص شرایط و ضوابط صادر کننده گواهی کسر از حقوق نیز اضافه کرده است : سابقه حداقل 12 ماهه برای اخذ مجوز شرکت و دریافت حقوق توسط متقاضی در یکسال اخیر از صادرکننده گواهی کسر از حقوق از طریق حساب خود نزد این بانک، اعتبار سنجی شرکت های بخش خصوصی به منظور پذیرش گواهی کسر از حقوق آنها توسط بانک، تعیین وثایق معتبر از سوی ارکان اعتباری به منظور اطمینان از اعتبار گواهی کسر از حقوق صادره توسط شرکت های بخش خصوصی از جمله شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مذکور خواهد بود.
همچنین، ملاک تشخیص شرکت های معتبر بخش خصوصی، شرکت های دارای حداقل رتبه اعتباری BB با استفاده از سامانه رتبه بندی داخلی بانک تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه