مشارکت بانک کارآفرین در اجرای طرح معدن سیاستراگی

مشارکت بانک کارآفرین در اجرای طرح معدن سیاستراگی
کدخبر : 27249

بانک کارآفرین در راستای حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار با مشارکت در طرح توسعه معدن مس سیاستراگی نسبت به اختصاص تسهیلات ریالی به مبلغ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین: طبق درخواست هلدینگ تلاشگران اقتصاد پایدار، پس از بررسی های انجام شده و موافقت هیأت مدیره بانک در جهت تقویت زیرساختی مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار، بانک کارآفرین مبلغ هزار میلیار ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیز و ساخت ابنیه اختصاص داد.
پروژه مذکور احداث کارخانه مس سیاستراگی در استان سیستان و بلوچستان، در ۱۸۴ کیلومتری شمال غربی زاهدان، شهرستان نیمروز، بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار و در مجاورت معدن سیاستراگی واقع شده است که احداث آن با ظرفیت سالانه ۳۰۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ شروع و پیش بینی می شود اتمام عملیات احداث تا اواسط سال ۱۴۰۱ به پایان برسد. نوع محصول کاتد مس با عیار ۹۹/۹۹% است.
با شروع اقدامات اولیه با توجه به نزدیکی معدن به روستای اومار، تعداد ۲۵۰ نفر از ساکنین این روستا و سایر روستاهای مجاور و همچنین از سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان برای احداث کارخانه مشغول به کار شده اند و با پیشرفت و تکمیل و بهره برداری از معدن مذکور بطور مستقمیم تعداد ۲۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم به تعداد ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه