تامین مالی ١٠٧ هزار میلیاردی پتروشیمی‌ها توسط بانک صادرات ایران

تامین مالی ١٠٧ هزار میلیاردی پتروشیمی‌ها توسط بانک صادرات ایران
کدخبر : 27850

بانک صادرات ایران در ١١ ماه سال جاری با تخصیص بیش از ١٠٧ هزار میلیارد ریال در قالب ١٦٠ فقره تسهیلات و تعهدات، صنایع پتروشیمی کشور را تامین مالی کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران: تامین مالی شرکت‌های پتروشیمی به عنوان صنعت پیشران کشور طی ١١ ماه ١٤٠٠ با پرداخت ١٠٧ هزار و ٣٧٦ میلیارد ریال در قالب ١٦٠ فقره تعهدات و تسهیلات توسط این بانک انجام شد که نقش بسزایی در توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات این صنعت داشته است.
بانک صادرات ایران با طراحی و عرضه طرح طراوت و تکمیل مدل استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی داخلی از ابتدای سال ٩٨ تاکنون، گام مهمی در حمایت و تامین مالی صنعت پتروشیمی برداشته که علاوه بر اعطای تسهیلات ریالی، جایگزین مناسبی برای اعتبارات ارزی خارجی فاینانس، ریفاینانس و یوزانس در شرایط تحریمی کشور بوده است.
این در حالی است که در تازه‌ترین اقدام، طرح «پتروصاد» این بانک با هدف گسترش دامنه خدمات و در عین حال کاهش هزینه تامین مالی برای فعالان صنعت پتروشیمی ارائه شده است.
امروز بانک صادرات ایران علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های ریالی، اعتبارات اسنادی ریالی و تعهدات، از سایر توانمندی‌های شرکت‌های ابزاری از جمله تامین سرمایه سپهر، صرافی سپهر، بیمه سرمد و گروه مالی سپهر صادرات و همچنین امکانات خود در خارج از کشور در قالب طرح پتروصاد به منظور پشتیبانی از صنعت پتروشیمی استفاده می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه