ابراز تمایل شرکت های نفتی برای همکاری با بانک کارآفرین

ابراز تمایل شرکت های نفتی برای همکاری با بانک کارآفرین
کدخبر : 27956

عضو هیات‌مدیره بانک کارآفرین، برآیند حضور این بانک در سومین دوره نمایشگاه پتروشیمی کیش را مثبت ارزیابی کرد و از تمایل شرکت‌های حوزه پتروشیمی، نفت و پالایش برای عقد قرارداد همکاری با این بانک خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین: «مهدی سیف‌علیشاهی» با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی نظیر پتروشیمی کیش به دلیل تخصصی‌بودن، بهترین محل برای برقراری ارتباط شرکت‌ها، پیمانکارها، بانک‌ها و بیمه‌ها با یکدیگر است،گفت:«با شرکت در این رویدادها می‌توان در زمان بسیار کمتری با شرکت‌های مورد نظر جلسه برگزار کرد و به تفاهم و همکاری رسید.عمده شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور داشتند، به نوعی پرچم‌دار حوزه خودشان محسوب می‌شوند و درصنایع مادر کشور تاثیرگذار هستند.همین موضوع ریسک همکاری با آنها را برای بانک‌ کمتر می‌کند.»
عضو هیات‌مدیره بانک کارآفرین به سفارشی‌سازی خدمات برای شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: «در این قبیل سیمنارها می‌توان خدمات بانکی را با توجه به نیاز هر شرکت، در یک بسته ویژه تعریف کرد تا امکان دریافت بهتر و بیشتر خدمات به شکل آسان برای شرکت‌ها فراهم شود.»
سیف‌علیشاهی با بیان اینکه بانک کارآفرین طی ۳ روز برگزاری نمایشگاه، بیش از ۱۰ جلسه با شرکت‌های مختلف حوزه نفت، گاز و پتروشیمی داشت، گفت: «جلسات در فضای مثبتی برگزار شد و به تفاهمات ضمنی و شفاهی با برخی شرکت‌ها رسیدیم. حوزه فعالیت آنها از نفت و گاز گرفته تا پتروشیمی و پالایش و ... را شامل می‌شود و هرکدام با توجه به نوع فعالیت‌شان، نیازهای متفاوتی هم دارند. از جمله می‌توان به درخواست تسهیلات، ضمانت‌نامه‌، اعتبارات اسنادی، انجام امورات ارزی مثل حواله‌جات ارزی ، صرافی و... اشاره کرد.»
وی به برقراری تفاهم‌نامه اولیه با برخی از شرکت‌ها اشاره و تاکیدکرد:«نکته مهم، پیگیری این تفاهمات ضمنی و شفاهی است به نحوی که بلافاصله بعد از اتمام کار نمایشگاه بتوان وارد فاز اجرایی شد.»
در جلسات برگزارشده، تفاهمات اولیه برای ارائه انواع خدمات بانکی انجام شده است که سیف‌علیشاهی درباره آن گفت: «بانک‌ها باید مجموعه‌ای از خدمات را به عنوان سوپرمارکت مالی به شرکت‌های تولیدی ارائه بدهند و در کنار ارائه انواع خدمات بانکی باید به سمت لیزینگ و بیمه رفت؛ به خصوص لیزینگ که می‌تواند علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، منافع بیشتری را هم نصیب شرکتها کند. نتیجه این اتفاق هم ارائه تخفیفات بیشتر و کاهش هزینه دریافت خدمات برای شرکت‌هاست. ما هم به عنوان بانک کارآفرین در همین مسیر حرکت کردیم و پیشنهادهایی را در جلسات ارائه دادیم.»
در نمایشگاه کیش، بانک‌های مختلفی حضور داشتند و هرکدام سعی کردند براساس نقاط قوت خود با شرکت‌ها وارد مذاکره شوند.
سیف‌علیشاهی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های مهم بانک کارآفرین، بازبودن سوئیفت این بانک است، گفت:«این مزیت باعث می‌شود ما در بحث تحریم‌ها با مشکلات مشابه در سایر بانک‌ها مواجه نباشیم و بتوانیم خدمات بین‌المللی ارزان تر و بهتری را در اختیار شرکت‌ها قرار بدهیم.»
عضو هیات‌مدیره برای بهره‌برداری بهتر از نمایشگاه‌هایی مانند پتروشیمی کیش، پیشنهاد راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های شرکت‌ها و امکان بررسی آن از سوی بانک‌ها را ارائه کرد و گفت: «در این سامانه، شرکت‌ها درخواست‌هایشان را ثبت می‌کنند و بانک‌ها نیز در صورت توانایی ارائه خدمات و پوشش آنها، اعلام آمادگی می‌کنند. نتیجه اینکه خروجی کار به یک قرارداد رسمی ختم می‌شود به نحوی که می‌توان بلافاصله بعد از اتمام کار نمایشگاه، وارد فاز اجرایی شد.»
سومین دوره نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش با حضور ۳۵۰ شرکت، بانک و بنگاه اقتصادی از دوم اسفندماه سال جاری به مدت ۳ روز در محل نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار شد و بانک کارآفرین حضور موثری در آن داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه